Het is nu di nov 21, 2017 12:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Castraten bij vrouwtjes?
BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:29 pm 
Hoi allemaal!

Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat jullie mij wat tips en/of adviezen kunnen geven.
Ik heb twee lieve, drukke dames van ongeveer anderhalf jaar. Nu ben ik heel erg gek op ze,
maar ik zit er heel diep over na te denken om mannetjes erbij te nemen, castraten natuurlijk.

Ik weet alleen dat mijn dames, Sasha en Jazz, behoorlijk agressief kunnen doen tegen andere ratten.
Voor ik ze had, had ik drie andere dames, waarvan ik er twee heb moeten laten inslapen en er één al behoorlijk op leeftijd was.
Toen ik Sasha en Jazz wilde introduceren bij het oudje, waren ze al een half jaar (later gelezen dat dat niet echt een goede leeftijd is
om te introduceren omdat ze dan behoorlijk kunnen puberen?) Mijn oudje, Tux, werd behoorlijk aangevallen en daarna heb ik het niet meer
geprobeerd, omdat ik bang was dat het teveel voor Tux zou worden. Zij heeft overigens niet lang meer geleefd, dus heeft gelukkig niet lang alleen moeten zitten.

Nu is dus mijn vraag, na dit stukje voorgeschiedenis, of het slim is om ratten erbij te nemen. Ik zou heel graag mannetjes erbij willen nemen,
omdat ik nu eenmaal "wat" met mannetjes heb. (Mijn eerste ratten waren ook mannetjes :) )

Nu zijn mijn dames dus anderhalf jaar, en wil ik vragen of het slim is om castraten erbij te nemen die ook rond die leeftijd zitten, misschien iets jonger,
of dat het beter is om nog even te wachten tot de dames wat meer op leeftijd zijn en dan verder te kijken naar eventueel jonge ratjes?
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips heeft die ik kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Groetjes van Jolinde

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:39 pm 
Ere-lid

Zeg nooit nooit, zeker bij ratten. :-)
Het meest handig is om je dames mee te nemen naar een opvang en daar zien of het klikt.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:40 pm 

Castraten van dezelfde leeftijd zou misschien kunnen, maar zoals jij hun voorgeschiedenis beschrijft qua gedrag, zou ik het er niet op wagen.
Dat geld ook voor de jonge ratjes, als je die erbij zou zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:41 pm 

Jolanda M schreef:
Zeg nooit nooit, zeker bij ratten. :-)
Het meest handig is om je dames mee te nemen naar een opvang en daar zien of het klikt.

Daar sluit ik mij bij aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:46 pm 

Mijn ervaring is dat een castraat in zo'n geval soms beter werkt dan vrouwtjes erbij zetten. Mijn Lisse is ook zo'n draak naar andere ratten. Toen zij een maatje nodig had heb ik haar ook meegenomen naar de opvang en daar bleek het (na verschillende mislukte pogingen) met een castraatje wel te klikken. Dus ik zou, als je er ratjes bij wilt zetten, ze zeker eerst meenemen en kijken of het een beetje klikt. Welke rat je erbij zet kan een wereld van verschil maken, dat heb ik wel gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 12:53 pm 

Nee dat is ook zo, het kan nu natuurlijk ook zo zijn dat ze zich voorbeeldig gedragen :knikt:
Ik zal er nog even goed over nadenken, maar bedankt in ieder geval voor jullie reactie! :D
En het meenemen naar de opvang had ik nog niet over nagedacht, dat is natuurlijk ook heel slim (en dom van mij dat ik daar niet aan dacht)
Gelukkig zijn ze gewend om te reizen, ik reis voornamelijk met het openbaar vervoer.
Ben blij dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben, als je alles in je eentje moet uitzoeken schiet het niet echt op :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 2:51 pm 

Soms gaan castraten beter zelfs dan vrouwen bij vrouwen. Vooral als ze flapperig zijn! :angel:
Ik heb echter 2 keer een castraat gehad en die werd door mijn meiden de kooi uitgevochten, terwijl damesintro's beter gingen. Het zijn gewoon geen mannenliefhebbers ofzo :mrgreen: Ik zou zeggen, neem je dames eens mee naar de opvang en wie weet vind je er een supermaatje voor ze :tralala:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 2:57 pm 

ik zie dat je ijmuiden woont je kunt eens kijken bij ratjetoe in hooftdorp

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 5:43 pm 

Ratjetoe kwam ik ook net tegen xD
Ben zeg maar een beetje nieuw in dit alles, dus ga mijn uiterste best doen om alles goed te doen!
Maar ik zit nog in de oriënterende fase en er staat nog niets vast, want ik wil eerst nog een kooi erbij,
maar daar moet ik nog even mee wachten :) maar ik hou het in de gaten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 6:01 pm 

Sjonnie bij Ratjetoe is onwijs leuk, die komt bij onze opvang vandaan. HIj is alleen nog wel jong

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 11:10 pm 

Sjonnie had ik ook gezien bij Ratjetoe, alleen mijn vriend is het niet eens met de naam
(je spreekt zijn naam op dezelfde manier uit :rofl: ) hij ziet er inderdaad uit als een schatje.
Maakt het dan niet uit of je maar 1 castraat neemt?
Persoonlijk lijkt het mij leuk om er dan twee te hebben.
Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of de castraten allemaal bij elkaar zitten in de opvang
en als je dan twee leuke mannetjes ziet die niet als maatjes aangegeven staan, of het dan veel uitmaakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 02, 2010 11:44 pm 

:lol: Je mag de naam over het algemeen zelf wel veranderen hoor. Ik weet niet hoe het in Hoofddorp is maar castraten hoeven niet per se allemaal bij elkaar te zitten. Een castraatje kan prima maar als jij graag 2 ventjes een goed huisje wil geven dan kan dat gewoon. Een intro moet je toch doen. Het is trouwens wel erg leuk om een combi te hebben van vrouwtjes en castraatjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 8:15 am 

Bij mij is het dus niet gelukt om onze castraat bij een pittige meid te plaatsen.
Ze maakte hem het leven behoorlijk zuur.
De 12 weken ging het goed, maar daarna werd ie steeds gedomineerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 5:16 pm 

De man die hem bij ons in de opvang kwam brengen was ook echt een sjonnie echt een super kerel hij vond het echt heel erg dat hij afstand van hem moest doen. Sjonnie is nog wel erg jong dus om hem bij twee oude dames te zetten is misschien wat ongezellig voor hem (en voor andere jonge ratten)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 6:16 pm 

Het verschilt dus enorm... Ik heb pittige dames gehad die wel prima met castraten konden. Maar kheb ook twee doetjes van castraatjes gehad die dusdanig werden gepest door mn trutjes, dat ik ze toch maar weer uit elkaar gehaald hebt.
Beste tip is dus inderdaad om je dames mee te nemen naar de opvang :)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]