Het is nu wo nov 22, 2017 9:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 25, 2010 9:30 pm 

Ratjetoe Utrecht heeft ook veel ratjes zitten op het moment.
http://www.ratjetoe.info/opvang.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2010 1:55 pm 

Veendam heeft ook een aantal vrouwen zitten http://www.opvangaaenhunze.nl/category/7ratten/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 02, 2010 2:21 am 

ik heb er nog even over nagedacht, maar zoek toch het liefst wat 'dichter' bij huis. dus niet utrecht en omgeving, maar leeuwarden of veendam of in die richting. ik vind het toch een prettiger idee en als ik daar dan nog eens heen zou moeten is het toch makkelijker qua reizen. en ik kan mijn vrouwtjes dan eventueel meenemen om te kijken hoe ze reageren op elkaar (is dit aan te raden of doen jullie dat juist niet)
havyn heeft nog twee vrouwtjes van het c-nest van 17 november. veendam heeft een vrouwtje van juni 2010 en 2 van één jaar. of ik één of twee neem weet ik nog niet, maar maakt mij niet zoveel uit, hangt van de situatie af (rattery misschien beter twee anders blijft er één over). maar maakt het qua leeftijd veel uit. het lijkt mij niet handig als er een groot leeftijdsverschil is zoals bij de opvangvrouwtjes van 1 jaar. de rittens van havyn scheelt 2 1/2 maand (jonger) en opvang ong 2 maand (ouder). dus dat maakt niet zoveel uit denk k.
ik denk er nog even goed over na..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 02, 2010 6:39 pm 

Als niet voor rittens gaat is het inderdaad aan te raden om je eigen ratten mee te nemen. In Veendam krijg je ook gewoon de tijd om te kijken welke rat er bij jou ratten past. Wel zou ik even vragen of ze een duna hebben om ze bij elkaar te zetten en anders zelf een duna mee te nemen. Ook is er nu een vrijwilliger die verstand schijnt te hebben van ratten, misschien kan zij je wel helpen.
Als je de rittens van Havyn neemt moet je 2 nemen omdat anders voor de kleintjes het leeftijdverschil te groot is.
Denk er ook aan dat je niet te veel ratten van dezelfde leeftijd neemt, omdat ze allemaal gelijk oud worden en zo snel je groep kwijt kan zijn + de mogelijke hoge rekeningen. Zelf heb ik liever niet meer dan 3 van dezelfde leeftijd.
Momenteel heb ik een ideale groep, 2 van bijna 2, 2 van net 1 en 2 die bijna 6 weken oud zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]