Het is nu di nov 21, 2017 5:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 12:40 pm 

Hoi allemaal,

Een vriendin belde mij net of ik nog plek had voor een ratje. Een van haar twee ratten was overleden, ze had er een nieuwe rat bij gekocht en nu is de tweede ook plotseling overleden en zit dat nieuwe ratje alleen en de vriendin wil niet zo snel weer nieuwe ratjes. De ratten kwamen alledrie uit de dierenwinkel. Het "nieuwe" ratje (Visnu, vrouwtje) blijkt maar 9 weken oud te zijn en mijn twee dames zijn al 10 maanden (Luna en Maartje van Parzival, uit het opvangnestje van Angela). Visnu heeft dus hoe dan ook een jongere rat als gezelschap nodig. Ik kan Visnu + een ander jong ratje wel opvangen, maar dat ratje moet dus nog gevonden worden en het probleem is dat de vriendin en ik allebei met de kerstvakantie naar huis gaan, dus het allemaal vrij snel geregeld moet worden. (Of we moeten ze eerst met zn 3en zetten en er in januari een jonkie bij zoeken, maar dat lijkt me ook niet ideaal.)

Weet iemand of er nog ergens een jong dametje een nieuw thuis zoekt of heeft iemand zelf jonge dames waar er nog eentje bij zou kunnen komen?
(rattenopvang@gmail.com heb ik net gemaild.)

De twee overleden ratjes waren pas 1,5 jaar oud, volgens die vriendin vertoonden ze geen teken van ziekte en zijn ze aan "ouderdom" overleden, dus dat vind ik wel raar. Maar het zou kunnen dat dierenwinkelratjes gewoon vaak minder oud worden?

Groetjes,
summer

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 12:44 pm 

Als allebei haar ratten zo snel achter elkaar zijn gestorven, zou ik even wachten met dat ritten in huis nemen, voor hetzelfde geldt is het een virus of iets dergelijks...

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 1:12 pm 

Probleem is dat dat ritten dan nog een maand helemaal alleen zit. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 2:39 pm 
Ere-lid

En dat is natuurlijk sneu. Maar sneuer is als ze iets besmettelijks bij zich draagt, daaraan overlijd en ondertussen de andere ratten besmet heeft. Soms moet je uit 2 kwaden kiezen. Overigens zou je na 14 dagen veilig moeten zijn.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 4:03 pm 

Ok, net even met die vriendin gepraat en met Jolanda gebeld. Allemaal heel ingewikkeld, maar het plan is nu om het ratje iig nog 2 weken apart te houden, daarna komt ze naar Duiven tot ik terug ben van vakantie en dan kom ik haar ophalen en kan ze bij mij komen wonen. Het blijft erbij dat er nog een vriendinnetje voor gevonden moet worden, dus ik blijf geinteresseerd in jonge dames. ;)

Jolanda, erg bedankt voor het advies!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 5:52 pm 

Goede oplossing :thumbsup: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 10:22 pm 

De ratjes zijn gelukkig nog allemaal gezond en ik heb bij Ratjetoe een meisje van ongeveer 1 maand ouder dan Visnu gevonden. Niet perfect qua leeftijd, maar wel oké, en het is echt een superlief ratje. Heb Lia (uit Utrecht) vandaag opgehaald, morgen komt Visnu erbij. Ben benieuwd hoe het gaat met z'n allen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 11:34 pm 

Fijn! Ik duim dat het een makkelijk intro wordt!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 5:43 pm 

Angela schreef:
Fijn! Ik duim dat het een makkelijk intro wordt!

Dankje. :)

Lia en Visnu kon ik zonder problemen bij elkaar zetten, 5 minuten gestoei en toen was het goed. Luna zit er inmiddels ook bij, ze deed wat moeilijker, maar vanochtend lagen ze met z'n 3en in een doos te slapen. :D Maartje zit nu nog alleen, maar ik hoop dat ik ze er vandaag ook bij kan stoppen.

Minder fijn: Lia houdt heel erg van plastic. En het lekkerst van allemaal is de onderbak. :x Ik had de nieuwelingen in de Furet XL van Bernadette gezet waar nog helemaal geen knaagschade op zat. Nu zitten er al 3 gaten in de hoeken en ik ben bang dat Lia vannacht ontsnapt. Heb al geprobeerd hoektoeiletjes in de hoeken te zetten, dat ging een nacht goed, maar vannacht heeft ze het toch voor elkaar gekregen er onderdoor te graven. Vandaag zijn alle winkels dicht en ik heb eigenlijk ook op z'n vroegst dinsdag tijd naar de bouwmarkt te gaan voor hoekstrips. :| Ergens gelezen dat citroensap zou helpen, ik was al sceptisch en heb het op een heel klein stukje uitgeprobeerd, dat vond ze dus bijzonder lekker. :duh: Eigenlijk heeft ze in de kooi ook plateau's, een duivenhuisje, kartonnen dozen, kranten, een knaagstang, klimhoutjes, voerbrokken en twee andere ratten om mee bezig te gaan, maar nee, het moet de onderbak zijn. Zucht. Ik was al zo blij voor zo weinig geld een Furet Tower te kunnen bouwen (heb de 2 delen nu nog apart ivm intro/groepsvorming), maar blijkbaar moet ik toch eens voor een metalen kooi gaan sparen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]