Het is nu di nov 21, 2017 6:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 11:57 am 

Nou ja, de kooien kom je wel kleiner tegen hoor ;) . En niet alleen ratten maar alle dieren zijn hier slachtoffer van. Verkeerde huisvesting en verkeerde zorg. En dan vooral de dieren die we met ons allen eten uit de bio industrie ;) .

Je kan beter niet op MP naar dit soort dingen kijken want je kan er niets aan doen.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 26, 2011 12:42 am 

Je ziet dit inderdaad bij alle dieren. En een DW kan volgens mij geen enkel dier goed houden (nu heb ik geen verstand van de vissen of vogels, dus kan ik daar niks over zeggen). Maar als je inderdaad kijkt bij de DWs hier dan zitten de beesten er ook niet fijn bij. (oa. één rat alleen in een hokje zonder schuilplek, en een konijn in een glazen bak, middenin de drukke dierenwinkel waar iedereen langsloopt...de bak is open en er kan zonder supervisie aan het konijn gezeten worden :S)).
En inderdaad, jammergenoeg wordt het in leven gehouden doordat mensen het als een makkelijke manier om aan de dieren te komen zien. Geen vragen over je kennis over de dieren, niemand die bekijkt of jij echt wel iemand ervoor bent, etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 10:58 am 

Ik vind het ook echt niet kunnen dat dieren in een DW worden verkocht. :duh:
Maar, ik weet dat het broodfokkers zijn en als het verkoopt nog méér word gefokt. Maar je zal het nooit kunnen stoppen dat mensen ratten in een DW halen. En zelf heb ik mijn ratje Luna uit de DW en ik ben juist blij dat ik haar heb kunnen 'redden'. Ze is zo lief, en ik zou het nooit over mijn hart verkrijgen om zo'n lief ratje als diepvriesvoer voor slangen te laten eindigen. Geen enkele rat trouwens.

Dus, kort samengevat: we kunnen de ratten productie in winkels nooit stoppen. En wanneer ik een ratje wil, zal ik hem waarschijnlijk bij de DW halen. Hoe stamboekloos het diertje ook is. Zo gefokt om te verkopen, ze zijn net zo gelijk en verdienen het niet om als diepvriesvoer te eindigen.

Misschien wat grof gezgt maar elk ratje is gelijk! Uit de DW of van een opvang/serieuze fokker, ze zijn en blijven gelijk!

R.I.P. Luna ?/12/2008 (vermoedelijk) tot 29/6/2011, heb een goede reis maatje <3 .
R.I.P. Charlie 15 augustus 2011 - 11 juni 2012, je was een schat <3

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 11:07 am 
Ere-lid

Wat je zegt, als mensen blijven kopen zal er meer gefokt worden. Dus als mensen minder kopen, zullen er minder nestjes geboren hoeven te worden. Minder mamsen die alweer een nestje moeten krijgen en, zodra haar productie minder wordt, in de vriezer verdwijnt. Vaak levend!
Waar is voor haar die gelijkheid?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 11:09 am 

Hoi Denise, ik snap je gevoelens wel hoor en alle ratjes zijn ook gelijk. Maar snap jij ook dat als jij een ratje koopt in de dierenwinkel, er volgende week weer een nieuw ratje te koop is in die dierenwinkel? En als je die koopt, dat er dan de volgende week weer een nieuw ratje te koop is? Zo houd je de situatie alleen maar in stand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 1:55 pm 

Ja dat snap ik, even niet over nagedacht. :roll:

R.I.P. Luna ?/12/2008 (vermoedelijk) tot 29/6/2011, heb een goede reis maatje <3 .
R.I.P. Charlie 15 augustus 2011 - 11 juni 2012, je was een schat <3

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 1:57 pm 

Denise1999 schreef:
Dus, kort samengevat: we kunnen de ratten productie in winkels nooit stoppen.

Misschien toch wel (ik blijf het hopen)
Als niemand, die weet op welke manier deze diertjes gefokt worden, ze nog in dierenwinkels koopt. En als iedereen die dat weet aan zoveel mogelijk mensen verteld (en via onderstaande link laat zien) hoe het er bij broodfokkers aan toe gaat komt misschien ooit de dag dat het voor broodfokkers niet meer rendabel is om nog voor dierenwinkels te fokken.
Heb je hier: http://www.ratz.co.uk/rodentfarm.html wel eens gekeken ?
Hier werk je aan mee als je ratjes (of andere knagertjes) in een dierenwinkel koopt :confused:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 1:27 pm 
ik heb ook maar 1 ratje
maar ik ga deze namiddag voor een vriendje opzoek :lol:

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 2:55 pm 

Waar ga je zoeken ?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 8:47 am 

Wat ik dus vindt!

Niet alle DW`s zijn hetzelfde. Ik ken bij ons een DW en die man die er in zit heeft al jaren zelf dieren en is een echte dierenvriend. Hij haalt ze ook niet bij een Broodfokker vandaan maar bij een Rattery en dat kun je duidelijk zien. Vaak zijn de ratjes van de Broodfokker niet zo groot en sterk en zijn ze meestal schuw. Bij ons niet je kan ze zo pakken en ze zijn mooi groot en sterk en hebben genoeg speel ruimtes in hun kooitjes. Ik klaag niet over DW`s omdat ik daar mijn 2 prachtige konijntjes had gehaald en die 2 zijn allemaal 8/9 jaar geworden. Zonder ook maar 1 keer ziek te zijn. Maar ja ik ben wel tegen Broodfokkers omdat ze die beestjes maar opsluiten. Maar de dierenwinkel waar ik kom dat weet ik zeker dat daar geeen broodfokkers ratten geven. Het volgende nestje komt altijd pas een 2 maanden later.

Maar ja ik snap jullie aan de ene kant ook en ik heb ook vreselijke dingen gezien bij een andere DW maar deze vertrouw ik en daar kom ik al sinds ik klein ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 9:27 am 
Ere-lid

Dit gelezen http://www.ratjes.nl/dierenwinkel en dan mn het 1e stuk?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 9:35 am 

Dat heb ik al gelezen. Maar ze komen bij ons echt niet van een broodfokker.
Echt waar niet. Als dat wel zo zou zijn zou ik ze ook niet kopen. Maar ik vindt het ook zielig om ze dan te laten zitten. Maar als iemand ze koopt bij de DW dan mogen ze dat toch zelf weten. Maar ik let goed op hoe ze eruit zien of ze niet ziek zijn enzow.

Maar dat is mijn mening en er zijn miljoenen meningen over DW`s.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 10:15 am 

Wat fijn om te horen dat er dierenwinkels zijn die goed met hun beestjes omgaan, top!
Ik wil ook best geloven dat de ratjes misschien niet bij een grote massale kwekerij worden gekocht, maar bij iemand die voor de hobby ratjes fokt en goed overleg heeft met de dierenwinkel. Het kán best!

MAAR! Een grote maar...
Iemand die fokt voor een dierenwinkel kan nooit fokken op een goede gezondheid of een leuk karakter. Simpelweg omdat de fokker niet weet wat er met de ratjes gebeurt eens ze gekocht zijn door mensen die een lief huisdiertje meenemen (hopelijk twee, maar ook dat weet je nooit bij een dierenwinkel). De fokker weet simpelweg niet of de ratjes veel tumoren krijgen of zwakke luchtwegen hebben. De fokker weet niet of ze, als ze in de pubertijd komen, ineens agressief worden. En als de fokker er niks van weet, kan hij er niks aan veranderen en kan zo generaties lang diertjes fokken die een zwakke gezondheid of karakter hebben. Dat hoeft dan niet eens kwaadwillendheid te zijn, maar het gebeurt wel!

En daarom zijn wij hier zo "tegen" het diertjes kopen in dierenwinkels. Ook al gaan de fokker en de verkoper goed om met de dieren, er kan de diertjes en hun nieuwe eigenaren generaties lang leed worden toegebracht omdat men niet weet hoe het de diertjes vergaat.
Een echte rattery die contact houdt met de nieuwe eigenaren, kan de gezondheid en het karakter van de ratjes wel in de gaten houden en hierbij steeds selecteren op een nóg betere gezondheid en nóg leukere karaktertjes.

En mocht je toch graag arme ratjes willen redden, red ze dan bij een rattenopvang. Ook deze ratjes komen vaak uit onzekere situaties en verlangen naar een warm thuis met een eigen baasje.

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2012 10:53 am 

Klopt. Je hebt gelijk. Maar ben wel blij dat onze dierenwinkel gewoon liefdevol met deze beestjes omgaat enzo. En daarom kocht ik daar ook mijn 2 lieve konijntjes. 1 ervan is helaas afgelopen vakantie overleden aan ouderdom. Was zo`n 10 jaar oud. Maar ben erg benieuwd naar mijn 2 nieuwe rittens die komen woensdag of donderdag bij mij aan :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 9:24 am 

Ik ben gisteren bij de knaagdieren opvang langs geweest in Den Haag. En ja, daar zitten ook ratjes zonder baasje. Ze hebben daar 3 piepkleine kamertjes waar van de grond tot aan het plafond diertjes in hokken zitten. (zo'n 300 in totaal) Dit zijn vooral konijnen, cavia's, ratjes en muizen. Deze opvang werkt met vrijwilligers en deze mensen hebben al zo'n dag taak aan schoonmaken dat het moeilijk voor ze is om ook nog iedereen aandacht te geven. De geur komt je uiteraard te gemoed, zoveel diertjes op zo'n kleine ruimte, wat verwacht je.

Ze doen onwijs hun best maar er zijn gewoon te veel diertjes die geen huisje hebben.

Misschien een GOEDE reden om ze dus NIET uit de DW te halen????

Zodra ik klaar ben voor meer ratjes ben ik van plan ze daar vandaan te halen. Ook lijkt het me super leuk om een keer een nestje op te voeden dus heb ik ze aangeboden om een nestje van hun over te nemen als ze er eentje een keer binnen krijgen!

Zo probeer ik dus ook te helpen. Maar goed, als iedereen nieuwe ratjes in de dierenwinkel blijft kopen dan schiet het natuurlijk niet op. Dan kan je helpen wat je wil maar dan blijven de ratjes naar de opvang gebracht worden die in eerste instantie al in de dierenwinkel gekocht waren..... GGGRRRRRRR......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]