Het is nu za nov 25, 2017 2:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 10:40 am 

Het blijft inderdaad dweilen met de kraan open. En het enige wat je kunt doen is het 'woord verspreiden'. Ik merk in mijn omgeving dat mensen ook gewoon niet weten dat ze ratten bij een opvang kunnen kopen maar dat geldt ook voor konijnen/cavia's/hamsters. Als je een middagje in een willekeurige stad zou gaan enqueteren en vragen aan mensen waar zij hun konijn/cavia/hamster/goudvis.... zouden kopen. Ik denk dat het merendeel zal aangeven dit bij de dierenwinkel te doen.... Maar dat is omdat het een dierenwinkel heet en omdat er in ieder dorp/stad wel een dierenwinkel zit die dan ook nog eens dieren verkoopt. Iedereen komt wel eens bij een Welkoop voor andere zaken dan dierendingen en ziet dan ook voornoemde dieren in een hokje... en als kindje dan uiteindelijk toch een beestje mag uitzoeken is de weg naar de DW of Welkoop dan ook snel gemaakt. En meestal gaan ze daarna pas op internet kijken wat zo'n beestje nu precies nodig is.

Is hetzelfde als met kooien... ga naar een dierenwinkel en vraag om een rattenkooi. Dikke kans dat ze je gewoon een te kleine kooi aan proberen te smeren. En laten we eerlijk zijn: hoeveel ruimte hebben 2 van die kleine beestjes nou helemaal nodig??? Als leek zijnde lijkt een kooi al snel groot voor twee kleine beestjes. Ik kocht als eerste kooi een Terenziani en mijn moeder vond het bespottelijk dat ik zo'n grote kooi voor 2 (toen nog rittens) had gekocht.... :weetniet: Maar als men het niet weet....???

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 10:55 am 

Als ik de staatsloterij win :pray: ga ik een rattencampagne opzetten waarin ik er voor wil zorgen dat iedereen ervan op de hoogte is dat het anders kan!!!!

En natuurlijk proefdiervrij nog meer steunen dan ik al doe.

En natuurlijk de opvangen steunen...

En nog veel meer van dat. Zucht...

Oke, zeer onrealistisch, ik weet het. Maar wel heerlijk om daar over te dromen!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 12:41 pm 

Haha, daar denk ik ook als eerste aan als ik zit te dromen over het winnen van een grote prijs: Rat 'n Roll krijgt een paar duizend, Jolanda natuurlijk ook, en zo zijn er nog een aantal mensen die in aanmerking komen.

Gelukkig gaat de dierenwinkel (welke is het eigenlijk ?) in Waalwijk goed met de diertjes om, maar een feit blijft het dat veel mensen in een impuls ratjes of andere dieren kopen als ze ze zien zitten daar. Kinderen zeuren er om en krijgen ze dan ook vaak :confused: en na een tijdje is het nieuwe er af en gaan ze naar een opvang (of worden gewoon in het bos/een park enz. losgelaten) :roll: die op die manier overvol komen te zitten. Bovendien is het, net als Janneke zegt, voor een fokker niet te contoleren hoe het karakter en de gezondheid van de ratjes zich ontwikkelen en word er door dierenwinkels niet gecontroleerd in wat voor kooi de beestjes komen te wonen.

In de dierenwinkel hier op het winkelcentrum durven de eigenaar en medewerkers de ratjes zelfs niet aan te raken, laat staan op te pakken, omdat ze bijten :evil:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 1:36 pm 

Bij de Diebo in Nieuwegein liggen er een heleboel rittens in een veel te kleine glazen bak (op zaagsel uiteraard) met een metalen hamsterwiel erin (met "tralies"). De beestjes liggen de HELE dag alleen maar bovenop elkaar te slapen achterin een hoekje. (en ze liggen altijd hetzelfde.. en ik kom daar.. vrij vaak..)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 1:42 pm 

Oh en in het centrum van Veenendaal vlak buiten scheepjeshof zitten de rittens en ratten ook in bakken van glas met zaagsel. De rittens die weg mogen zitten apart.. in de andere bak liggen de halfv. / volw. ratten gewoon m+v bij elkaar. Toen we daar gingen kijken lag de man languit linksvoorin, de 2 vrouwen rechtsachterin en een nest rittens van nog geen week oud lagen rechtsvoorin helemaal "onbeheerd".

Ze verkochten daar ook kittens. 2 kleine (katertjes volgens mij) gewoon opgesloten in een hondenbench en een paar poezenspeeltjes aan een stok zodat de bezoekers het speelgoed in het hok konden stoppen om met ze te spelen.

Vriendjelief wou ze bijna meenemen omdat hij het zo zielig vond.. heb geroepen dat we dan beter langs boeren konden rijden.. die zetten gewoon een bord buiten met "kittens af te halen" en nog net niet klein erbij geschreven (anders verzuipen we ze)

:argh:

Nu moet ik zeggen dat ik als ik bij mijn ouders eet ik mijn eten niet weiger als er geen biologisch op het etiket staat.. probeer er zelf wel op te letten.. maar ook de sticker is geen garantie.. de dieren hebben het wel WAT beter gehad.. maar ook niet "je van het"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 8:28 pm 

Aawh dat is hard! als ik dat zou zien zou ik de eigenaar van de dierenwinkel aanklagen en eisen dat ze het beter krijgen.

De dierenwinkel is Discus

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 8:40 pm 

svdijk86 schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik als ik bij mijn ouders eet ik mijn eten niet weiger als er geen biologisch op het etiket staat.. probeer er zelf wel op te letten.. maar ook de sticker is geen garantie.. de dieren hebben het wel WAT beter gehad.. maar ook niet "je van het"

Ik ben me meer bewust gaan eten en eet ook steeds vaker biologisch. Je kunt echter niet van een ander verwachten dat ze ook biologisch vlees voor jou gaan kopen. Je kunt ze hooguit bewust maken van het feit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 10:00 pm 

Ik ben nu zo'n 12 jaar vegetarier! (ben 26 dus over 2 jaar de helft van mijn leven!)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 11:07 pm 

RattenFreakLaura schreef:
Aawh dat is hard! als ik dat zou zien zou ik de eigenaar van de dierenwinkel aanklagen en eisen dat ze het beter krijgen.

De dierenwinkel is Discus

google pagina. Alleen op de 1e pagina staan al veel klachten over deze zaak over papegaaien, parkieten, muizen e.d.

Het is Discus vd Weerd idd. Op het moment dat je scheepjeshof uitloopt het stadje in zie je hem direct zitten.

We waren ook binnen no time weer buiten want ik vond het echt heel erg sneu..

Er is daar al zovaak stennis geschopt.. (ook te lezen op internet)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 8:39 am 

Dat klopt. Daarom ben ik erg blij met onze dierenwinkel. We hebben er 2 wij hebben ook een Discus maar daar zitten de dieren in nette mooie grote hokken en vers schoon water.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 8:53 am 

Ik blijf van mening dat een dierenwinkel alleen dierenbenodigdheden moet verkopen en geen dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 1:00 pm 

Monique & harem schreef:
Ik blijf van mening dat een dierenwinkel alleen dierenbenodigdheden moet verkopen en geen dieren.

Ik ook!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 6:39 pm 

Thxx dat je dit hebt gepost ik wist namelijk niet dat ratjes geen knaagstenen mochten.
heb je miss een alternatief hier voor? Iets waar ze lekker op kunnen knagen? (geen wilgen takken en andere houte dingentjes dat hoeven ze allemaal niet)

Groetjes Fabian

Lizzy, Amy, Kiky en Noa :rainbow:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 7:17 pm 
Moderator

Walnoot in dop, hazelnoot in dop, gedroogd brood, ongekookte macaroni/pasta en bijvoorbeeld Antos knaagspul (http://www.ratrations.nl/index.php?rout ... duct_id=89)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 7:25 pm 

Vaak vinden ze verse wilgentakken wél lekker om op te knagen. :knikt:
Ik heb ook eens een 'bal' voor ze gehad van wilgentakken. Deden ze eerst ook niks mee tot ik wat muesli in de kiertjes propte, de hele bal was opgeknaagd. :lol:
Zo één was het:
Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]