Het is nu wo nov 22, 2017 9:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ernie
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 6:44 am 

Hallo allemaal,

Ik zal me allereerst eventjes voorstellen.
Mijn naam is Monique, maar eigenlijk roepnaam Moos.
Woon in Amsteram

Mijn interesse voor ratten is gewekt op het moment dat wij een wit-grijs ratje in onze tuin hebben gevonden. Deze is door de dierenambulance naar de stichting Ratjetoe gebracht.
Een paar maanden later heb ik Bert en Ernie gekregen. Bestemd als voedseldier voor slangen (slik) .... ik moest ze "redden".

En 1,5 jaar ging het super. Totdat Bert 2 weken geleden ziek werd (verlamd achterpootje en reutelen). Antibiotica en pijnstillers leken het goed te doen. Echter afgelopen zaterdag heeft Bert vermoedelijk een hersenbloeding gekregen en hebben we hem bij de dierenarts moeten laten inslapen. Tranen met tuiten .....

En nu zit Ernie moederzieltjes alleen in zijn grote kooi (een Ferplast frettenkooi Furet XL).
Volgens mijn dierenarts zou dit in principe goed moeten gaan maar zeker weten deed ze het niet.
Inmiddels vele internetsites verder ben ik er achter dat een rat alleen geen blije rat is.
Maar ik heb ook zo'n overvloed aan informatie gehad dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Want wat is nu wijsheid, wat kan ik het beste bij Ernie introduceren/plaatsen/
Zijn dat 2 mannelijke jonge ratjes (rittens) of is dat toch een man van soortgelijke leeftijd?
Ernie is 1,5 jaar oud en vrij actief. Bert was altijd de dominante van de twee. Ernie daarentegen heeft een zacht karakter en is altijd wel in voor een loopje over je arm of een knuffeltje.

Ik las ook dat het eventueel een overweging is om met Ernie naar de rattenopvang te gaan om zo te kijken wat er bij hem past.
Klopt dat?

Hoe dan ook ik kan best wat hulp gebruiken.
Ik ben geen ervaringsdeskundige op het gebied van ratten en wil wel de juiste keuze voor mijn lieve kerel maken.

Ik hoop dan ook dat iemand me hier op weg kan helpen.

Mijn excuses voor het "vreemde" tijdstip van posten. Ik zit in de nachtdienst en het is rustig ;)
En mijn Ernie "knaagt" aan mijn geweten :lol:

Alvast bedankt en groetjes Moos

PS hoop dat ik dit ook als "gast" kan posten. Ik heb me zojuist aangemeld maar ik kan niet inloggen.

Ik heb je berichtje even aan jou toegewezen. Mod RP

Profiel  

Berichttitel: Re: Ernie
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 6:49 am 

Inmiddels ben ik Moos (van bovenstaand bericht) toch succesvol ingelogd.
Moosie = dus Moos :oops:

Ter aanvulling op Ernie: hij is niet gecastreerd.

Nogmaals hoop echt dat iemand me eventjes op weg wil helpen :bleh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 9:28 am 
Moderator

Bel eens met Ratjetoe, daar zitten vast heel veel ratjes die een huisje zoeken. Je kan Ernie dan inderdaad meenemen om zo te zien waar het mee klikt voor zowel jou als hem.
Omdat hij pas anderhalf is denk ik dat het fijn voor hem is een vriendje (of meer natuurlijk :P) van rond zijn leeftijd te hebben. Zo tussen de een en anderhalf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 11:47 am 

Sterkte nog met het verlies van Bert. Ik ben het met de vorige poster is :knikt: .

Mag ik vragen wie jouw dierenarts is? Ik woon ook in Amsterdam namelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 5:38 pm 

Bedankt voor de hulp :bloempje:

Hilde ik "zit" bij Dierenkliniek Buitenveldert (Van Boshuizenstraat).
En ik moet zeggen toppie na jaren lang gezocht te hebben naar een no-nonsense dierenarts waarbij ik soms het idee kreeg dat het meer om geld incasseren ging dan dieren beter maken.

Voordeel bij hun is ook hun eigen noodnummer buiten opgeningstijden en in het weekend.
Geen Spoedkliniek Weesperzijde dus!

Wij zijn regelmatige bezoekers maar dat komt meer door een onstuimige Hollandse Herder met ambitie voor brokkenpiloot.
Gelukkig dat ik voor haar een verzekering heb kunnen afsluiten.

Dat is het enigste waar ik dit weekend wel ontzettend van ben geschrokken hoor. Naast de shock van het verlies van Bert .... het afrekenmoment ...... Begrijp me niet verkeerd ik ga tot aan het gaatje voor mijn beesies. Zou toch alleen voor zo'n klein beesie niet zo een giga bedrag mogen zijn.
Ach de rest van de maand brood met pindakaas (bonusaanbieding ;) ) .... niks mis mee!
Maar een ratjesverzekering zou ik toejuichen :lol:
Neemt niet weg dat het onwijs lieve en goed luistenrende artsen zijn waarbij ik het idee heb dat er niet onnodig gerommeld en gedaan wordt (ook om de kassa te spekken) en dat is me goud waard.

Denk dat als het werkrooster het toelaat ik dus maar snel contact zoek met Ratjetoe. En dan eventueel met Ernie zijn nieuwe potentiele maatje(s) ga bewonderen.

Nogmaals bedankt tot zover. Moos is een doos (dat zeg ik zelf) maar wil gewoon het beste voor mijn beestjes en was serieus door alle info die ik tegenkwam even ontspoort. Gelukkig door jullie weer op de rails geholpen :tralala:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 6:42 pm 

Graag gedaan hoor :-) .

En fijn dat je een prettige dierenarts hebt gevonden en dat je niet naar die rottige noodkliniek hoeft is een groot voordeel. Ik vroeg het vanwege de vermoedelijke hersenbloeding, dat krijgen ratjes namelijk nauwelijks, ik denk eerder dat de middenoorontsteking heel heftig was of eventueel een tumor. Daarmee wil ik niet suggereren dat je ratje gered had kunnen worden, aandoeningen op die plek zijn lastig, maar ik wilde het wel even tegen je zeggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 7:15 pm 

Oke, dat wist ik niet Hilde.
Kijk zo leer ik met de minuut hier steeds meer bij!!!!!!

Ik heb Bert verdacht van een hersenbloeding toen hij jong was omdat hij toen een paar dagen wat uitvalsverschijnselen vertoonde in 1 achterpootje en voorpootje en scheef kopje. Werk zelf op de spoedeisende hulp en dacht dus aan halfzijdige verlamming. Dat leek zichzelf echter te herstellen ..... Eerlijk gezegd dacht ik af gelopen zaterdag eerder dat hij in een giga insult was geschoten .... schokken e.d.
Achterlijfje was verstijfd en de voorpootjes stonden in vuisthouding.

Blijf het gewoon moeilijk vinden .... en ben blij dat ik hier advies kan vragen.
Ik ben nooit te oud om te leren en neem alles gretig in :joepie: mij op

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 7:53 pm 

tgecondoleerd met bert.

Toen ik een dame overhield van 1,5 heb ik er 2 rittens bij genomen.
ik wist zeker dat ik erna weer ratjes wou. dat ging bij haar heel goed. was zon geweldig beest.
die 2 rittens donderden wel met elkaar en ze sliepen alle drie samen een van de rittens zat nog meer bij het oudje dan bij der eigen zus af en toe.

toen zei overleden was en de andere 2 dus ong een jaar oud waren heb ik er gelijk 3 bij genomen.
voorlopig blijft er dus hopelijk niet 1 over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 11:42 pm 

gecondoleerd met bertje

heb zelf geen ervaring met leeftijden bij elkaar te zetten heb zelf pas een half jaartje nu ratjes

maar wil je wel zeggen dat ze bij ratjetoe super veel en leuke ratjes hebben en een super vrouw die je helpt ik ben sinds vorige maand de nieuwe eigenaar van 2 ratjes van ratjetoe.
was de bedoeling dat ik er 1 mee nam, maar ja heb nu een groot hok dus er kan er meer in hahah en ik was nog op zoek naar een blauwe dame en die had zij toevallig ook zitten dus had zo iets van ach waarom niet.
dus uit eindelijk met 2 super lieve dames naar huis gegaan.

(ze had er vorige maand tegen de 50 a 60 ratten zitten dus zal er vast wel iemand voor ernie bij zitten)ze heeft trouwens op de website maar een heeel klein deel van wat ze heeft zitten

succes met het uitzoeken van een schratje erbij

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]