Het is nu di nov 21, 2017 3:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 1:35 pm 

Volgens mij beseft TS dit ook wel ;) , dat geeft ze ook duidelijk aan. As dit echter in overleg met haar ouders de keuze blijft....

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 1:53 pm 

Situatie gewoon omdraaien. 1 mens drie ratten. Verhoudingen even omdraaien.

Je zit alleen in een kamertje. Materialistisch gezien heb je alles wat je hartje begeert. (Behalve media en boeken e.d., no social networking of wereldinfo en nieuws e.d.) Zonder vrienden en vriendinnen. Per dag maar je er een paar uur uit om samen te zijn met dat leuke rattengezinnetje. Dat altijd wel samen is en leuke dingen doen en samen eten, samen slapen, samen knuffelen, samen stoeien enz enz.

Je zou zoveel gelukkiger zijn als je een vriend/vriendin zou hebben om je tijd mee te verdrijven, voor als dat leuke rattengezinnetje naar school is, werkt, sport, uitgaat, met vrienden op stap naar dat leuke park of zwembad o.i.d.

Denken jullie niet :weetniet:

Enne he, ook ik heb ratjes alleen gehad. Geen optie, hoe oud ze ook zijn. En nu ben ik ouder en vooral een heel stuk wijzer. Maar daarbij mijn rattenmeisjes véél en véél gelukkiger :aai:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 2:09 pm 
sorry :(
Ik weet dat iedereen nu vind dat ik gescheldschap moet zoeken, maar het mag echt niet. :(

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 2:25 pm 

@ Mieke. Ik vind het heel goed van je dat je dit forum hebt opgezocht en dat je ook hebt geprobeerd om het te regelen met je ouders. Je geeft netjes antwoord op vragen en reacties. Dat het nu niet mag ik heel vervelend maar ik hoop dat je hier genoeg kan lezen/leren om straks van kleins af aan met 2 of 3 ratjes te beginnen en dat er dan geen meer alleen komt te zitten. ;)

Voor nu jouw dame lekker knuffelen en aandacht geven en mochten je ouders zich nog bedenken (zo nu en dan blijven proberen kan geen kwaad) dan zou dat mooi zijn. :)

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 2:27 pm 

Is het dan een optie om je ratje naar een opvang te brengen, of iemand die meer ratten heeft, zodat hij niet alleen zit?
Het is niet de leukste optie natuurlijk, maar misschien wel het beste en leukste voor je ratje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 3:23 pm 

Forummensjes..... ik ben het helemaal eens met Angela. Mieke reageert netjes, blijft hier komen en ik hoop ook dat ze hier blijft en mee leest met wat iedereen vertelt over zijn of haar ratjes. Het mag nu niet en ondanks dat we natuurlijk allemaal het beste willen voor het overgebleven ratje is het nu zoals het is...........!

Dus gelieve geen ellenlange verhandelingen en opmerkingen maken over alleen slapen/aandacht e.d. of naar een opvang brengen. Mieke snapt het naar mijn idee wel en het is voor haar poepvervelend om iedere keer met posts geconfronteerd te worden waar ze niets mee kan.

@mieke; hoe heet je ratje eigenlijk... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 3:35 pm 
Bedankt voor jullie reacties.
@monique en harem: Mijn ratje heet Snuffel. Ze is echt een schatje :knikt:
@angela: Ik heb eens gevraagd aan mijn ouders om te mogen beginnen met 3 ratjes zodat er niet te lang ééntje overblijft, en mijn ouders vinden het goed :joepie:
@Marillie: Sorry, maar mijn ratje wegdoen doe ik echt niet :nee: Daar zie ik haar veel te graag voor! En je zegt dat dat het beste voor mijn ratje is.. Ik geef haar hier echt wel de optimale verzorging. Ze krijgt reuzeveel aandacht, en heeft altijd een schoon hok. En als ze ergens in een opvang terrecht komt, wie zegt dat ze dan beter terrecht komt? Op haar oude dag nog zoveel stress :nee: Ik zou haar trouwens nooit willen wegdoen ook niet.

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 3:48 pm 

Dat is heel fijn als je straks met 3 ratjes mag starten. Mijn allereerste ratje heeft nooit een vriendje gehad. Ik wist toen niet beter. Hij was heel dominant maar ik was toen ook nog helemaal niet "bekend" in het rattenwereldje en castratie heb ik toen gewoon nooit aan gedacht... :nee:

Nu heb ik 22 ratjes gehad (allemaal engeltjes nu) en heb er nog 7 thuis waarvan 1 alleen. Die hoop ik op den duur te kunnen koppelen want ik zie een duidelijk verschil bij het ratje alleen en de groep. Ik denk niet dat hij veel "last" heeft maar ik zie wel dat hij veel mist... (Hij zit om gezondheidsredenen voorlopig nog alleen...).

Blijf lekker meelezen, en orienteer je hier vast waar je straks het beste ratjes vandaan kunt halen! :thumbsup:

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 4:02 pm 

mieke12 schreef:
@monique en harem: Mijn ratje heet Snuffel. Ze is echt een schatje :knikt:
@angela: Ik heb eens gevraagd aan mijn ouders om te mogen beginnen met 3 ratjes zodat er niet te lang ééntje overblijft, en mijn ouders vinden het goed :joepie:
@Marillie: Sorry, maar mijn ratje wegdoen doe ik echt niet :nee: Daar zie ik haar veel te graag voor! En je zegt dat dat het beste voor mijn ratje is.. Ik geef haar hier echt wel de optimale verzorging. Ze krijgt reuzeveel aandacht, en heeft altijd een schoon hok. En als ze ergens in een opvang terrecht komt, wie zegt dat ze dan beter terrecht komt? Op haar oude dag nog zoveel stress :nee: Ik zou haar trouwens nooit willen wegdoen ook niet.

Het is dus een ze... :D Ik dacht echt dat je nog een mannetje over had.

Fijn dat je er drie mag als Snuffel is gaan hemelen! Ik weet natuurlijk niet of paps&mams het goed vinden maar ik zou je dan adviseren om met twee jonge rittens te beginnen en dan een jaar later bijv. nog eens twee. Dan heb je de leeftijden een beetje verspreid en is het beter in evenwicht. Als je nl. drie van dezelfde leeftijd zou nemen loop je nog het risico dat er bijv. twee vrij snel na elkaar overlijden. Zie maar wat je er mee doet. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 4:22 pm 
Natuurlijk ga ik nu proberen om het leven van de overgebleven rat zo leuk mogelijk te maken.
Deze morgen heb ik een schoendoos bomvol met papiersnippers en papieren zakdoekjes gestopt. Daar heb ik kleine stukjes kaas in verstopt.Daar kan ze zich vast nog even mee amuseren! :D
Ze heeft het alleen nog niet gezien omdat ze de hele dag al ligt te slapen :D
Ik ga hier nog geregeld even om de hoek komen kijken om nog veel meer bij te leren.

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 6:35 pm 

:thumbsup:

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 8:06 pm 
nou dacht ik dat ik met 3 ratjes mocht starten, nou blijkt van niet :(
Vind ik best wel spijtig. Maar ook i.v.m met schoolresultaten en de verzorging enzoverder is het beter om er 2 te houden.Waarom? Omdat als ik 3 rittens koop, ik ze ook alle 3 aandacht moet kunnen geven, en dat word lastiger. Als ik in de examens zit, heb ik al veel moeite om mijn 2 ratten alle aandacht te geven. Bovendien is het hok ook niet heel erg groot. Best wel spijtig he. Maar ja, als deze naar de hemel is dan mag ik toch opnieuw 2 rittens, en daar ben ik al heel blij mee :knikt:

BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 1:08 pm 

:thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 5:07 pm 

mieke12 schreef:
Maar ja, als deze naar de hemel is dan mag ik toch opnieuw 2 rittens, en daar ben ik al heel blij mee :knikt:

Misschien is het toch handig om dan van te voren met je ouders te bespreken hoe het dan moet als één van die twee nieuwe ratjes zou overlijden, zodat er dan niet wéér een ratje alleen komt te zitten.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2011 5:53 pm 
@mnm's team: Ik zal het eens proberen te bespreken met mijn ouders. :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]