Het is nu za nov 18, 2017 4:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 7:53 pm 
Hier ben ik weer!
Ik en mijn ouders hebben een gesprek gehad over wat als één van de 2 op zeer vroege leeftijd zou overlijden aan bijvoorbeeld ziekte. Ik en mijn ouders blijven van mening dat we elke keer 2 zusjes kopen bij een rattery, en pas als die alle 2 overleden zijn, kopen we er terug 2. Wel heb ik het klaar kunnen krijgen dat wanneer er één ratje sterft op zeer vroege leeftijd aan bijvoorbeeld ziekte, en de andere rat dus ook nog jong is en niet dominant, we er dan misschien wél 2 rittens bijzetten. Ik ben blij met deze keuze.

Groetjes, Britt :)

BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 8:12 pm 

Eerlijk gezegd vraag ik me af of het verstandig is om weer met nieuwe ratjes te beginnen. Ik bedoel dat echt niet vervelend naar jou, maar ik vind de afspraak die je nu met je ouders hebt gemaakt niet goed genoeg. Je hebt nu een rat alleen zitten en dat is niet leuk. Maar dat is even niet anders, waarschijnlijk heb je van tevoren niet nagedacht over wat je moet doen als één eerder sterft. Maar ratten gaan eigenlijk nooit tegelijk dood, dus dat betekent dat je in de toekomst weer met een rat alleen komt te zitten en dat weet je nu wel van tevoren. Kun je niet beter een ander huisdier kiezen en als je op jezelf woont weer ratjes in huis nemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 8:24 pm 
@ Hilde: Nou.. :(
Ik vind ratjes toch echt leuke dieren.. En ik hou ook enorm veel van ze.. De rattery waar ik ze had gekocht, zei zelf dat het het beste was om Snuffel alleen te laten zitten omdat ze zo dominant was.. Maar als ik nou geen nieuwe mag bijkopen, enkel samen, dan blijft er nu eenmaal altijd ééntje alleen :(
Maar daarom wil ik toch niet stoppen met het houden van ratjes hoor..

BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 9:16 pm 

Juist omdat je het zulke leuke diertjes vindt zou je niet moeten willen dat ze alleen komen te zitten :confused: Zoals Hilde zegt zullen jullie er bij de aanschaf van deze ratje(s) waarschijnlijk niet aan gedacht hebben dat het voor ratjes niet goed is om alleen te zitten. Maar om nu willens en wetens opnieuw aan ratjes te beginnen waarvan er vroeg of laat weer eentje alleen komt te zitten is echt geen goed idee :nee:

Van welke rattery heb je ze ?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 9:39 pm 

Ben ook wel benieuwd bij welke rattery je ze haalt. En nogmaals, ik wil je echt niet een rotgevoel geven. Ik vind dat je zo goed reageert op wat wij posten en je gaat steeds weer opnieuw het gesprek met je ouders aan. Ik vind je heel wijs voor je leeftijd en dat bedoel ik als compliment.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2011 10:19 am 
Ik haal ze bij Rattery Pintor, in Antwerpen.

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 8:23 pm 
Ik wil jullie allemaal nog eens bedanken voor de informatie die ik op deze site allemaal heb gevonden, en dat jullie me allemaal een eerlijk antwoord hebben gegeven. Ook wil ik daarbij zeggen dat alles suppergoed gaat met Snuffel. :knikt:

BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 9:10 pm 

Graag gedaan Mieke! Ik hoop stiekem dat je ouders nog bijdraaien. Blijf je hier wel gezellig mee kletsen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 26, 2011 6:56 am 
Ja hoor, natuurlijk kom ik hier nog gezellig mee kletsen! Ik vind het hier supper gezellig en ik leer hier ook enorm veel bij! :D

BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 8:24 pm 
:joepie: Ik heb een opvangratje zien staan op een site.Het is een oud vrouwtje die een nieuwe thuis zoekt.
En ja hoor... Mijn mama was overtuigd!! :joepie: Misschien dus toch nog een maatje voor Snuffel!!
Maar nu het moeilijkste obstakel nog: mijn papa :lol:
Die komt pas morgen thuis en ik hoop mega hard dat het van hem ook mag.
Bovendien is er nog beter nieuws: Ze krijgt samen met nog een ander opvang ratje zoiezo een apparte kooi, dus we kunnen haar laten kennismaken met Snuffel, en als die niet goed reageert kunnen we haar nog alleen laten zitten :D
Duimen jullie mee morgen dat het mag?? :knikt:
Groetjes Mieke, 12 jaar.

BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 9:40 pm 

Super Mieke ik duim mee :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 9:43 pm 

Ik duim voor je Mieke!!! :pray:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 9:05 am 
Mijn papa vind het niet zo'n goed idee. Jammer. Maar hij is er nog over aan het nadenken. Hopelijk kan mama hem overtuigen :knikt:

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 4:36 pm 

Ik duim nog even dat je paps het ook goed gaat vinden....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 6:25 pm 
Hij vind het niet goed omdat we 'al genoeg dieren hebben' :(
Jammer zeg..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]