Het is nu za nov 25, 2017 6:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ai-Rattery ervaringen?
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 3:28 pm 
Hoi iedereen,

Ik wou al een tijdje ratjes aanschaffen en ben naar ratteries aan het kijken. Een vriendin van me heeft me geadviseerd om bij Ai-Rattery ratjes te halen, maar een andere rattenhouder heeft me ertegen geadviseerd omdat het toch niet zo'n goede rattery blijkt te zijn. Ik heb op de site gekeken en wat mij betreft ziet het er ok uit, en blijkbaar heeft de eigenaar ook een 4de prijs gewonnen voor mooiste tamme rat.

Dus, heeft iemand ervaringen met deze rattery?

Alvast bedankt :D

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 4:40 pm 

Ik zou er zelf absoluut geen rittens reserveren, ze plaatst regelmatig haar eigen ratten uit, terwijl ze gewoon verder fokt. Zoiets doe je niet als het op de eerste plaats je huisdieren zijn..

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 4:47 pm 

Ik heb zelf geen ervaringen met deze rattery. Maar hoor veel negatieve zaken erover.

Gast schreef:
en blijkbaar heeft de eigenaar ook een 4de prijs gewonnen voor mooiste tamme rat.

Dus, heeft iemand ervaringen met deze rattery?

Alvast bedankt :D

Overigens heb ik een 2de prijs gewonnen voor mooiste tamme rat, met een opvangertje!!
Dat zegt dus niets over de rattery.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 5:04 pm 

Wie ben je trouwens? Ik vind het wel zo netjes om dat te melden als je zo'n vraag stelt over een rattery. Over elke rattery bestaan verschillende meningen, maar ik denk dat je hier niet heel veel fans zult vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 5:34 pm 

Er staat ook dat ze fokt met stamboom loze ratten :bleh:

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 6:18 pm 

Sorry dat ik me niet heb voorgesteld. Mijn naam is Nina, gebruikersnaam Ninni (vind raar dat er gast stond terwijl ik me had ingelogged) en ik woon zelf in Zoetermeer. Heb altijd kleurmuisjes gehad als huisdieren, maar ben nu al een lange tijd aan het overwegen om ratten te houden.

Ik ben tegen dieren kopen in dierenwinkels en ben van plan om twee meisjes te halen of bij een goede rattery of bij een opvang. Ik ben nu helemaal in het beginstadium, dus informatie verzamelen over alles: voeding, kooien, bodembedekking etc. en dus ook ratteries.

Terwijl ik weet dat er genoeg ratjes in opvangen zijn die een goed huisje willen, heb ik het liefst een kerngezond ratje. Ik heb me een keer ongezonde kleurmuisjes laten aansmeren (die later van een bf bleken te zijn) die allemaal binnen twee maanden doodingen, terwijl mijn mousery muisjes gewoon wel hun maximale leeftijd haalden. Dus ik wil echt nooit meer broodfok hebben

De reden waarom ik speciefiek over deze rattery vraag is omdat een vriendin van de studie mij heeft verteld dat ik daar goede ratjes kan houden. Maar toen kreeg ik van iemand anders te horen dat het niet zo is. Het spijt me als ik iets fout heb gedaan, maar ik wil niet straks met zieke ratjes terug komen en een gewaarschuwd persoon telt voor twee. Ik bedoel toen ik mijn kat ging halen heb ik ook precies hetzelfde gedaan, rondgevraagd aan andere forumleden over catteries. En als ik bijvoorbeeld een tv of laptop aanschaf ja dan lees ik ook eerst alle mogelijke reviews zodat ik zeker weet dat wat ik haal ook echt het best bij mij past.

Dus nogmaals mijn excuses als ik iets tegen de regels heb gedaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 6:51 pm 

Hier staat veel info in en ook verschillende links en ervaringen! Al eens aan opvangers gedacht? Er zitten nu heel veel nestjes in de opvang van een grote inbeslagname!

viewtopic.php?f=11&t=5517

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 7:22 pm 

Hè leuk een plaats genootje, welkom hier :zwaai:
Fijn dat je niet meteen naar een dierenwinkel rent!
Hoe ben je er toe gekomen om ratjes als huisdier te willen?

Zes van mijn ratjes komen uit de opvang van Jolanda (Parzival)
de andere drie komen van rattery Ratcity.
Ze zijn allemaal even lief :knikt:
Op het forum hier kan je best veel info vinden over ratteries.
In het opvang topic staan heel veel opvangertjes van verschillende opvangen.
Veel plezier met je zoektocht!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 10:28 pm 

Twee van mijn ratten kwamen van Ai rattery. Ze zijn opzich erg gezond en goed gebouwd. Maar toch zal ik het niet aanraden. Ik heb van andere ook gehoord dat het geen goede rattery is helaas.
Het is er niet erg fris en het is echt inpakken en wegwezen, erg jammer was dat.
Gelukkig heb ik wel twee gezonde ratten meegekregen maar dat kam geluk zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 12:55 am 

Ik zelf had een ratje van Ai-Rattery gehaald en ik was echt super blij met haar. Ik weet niet wat voor reputatie de rattery heeft, maar vroeger ging ik veel om met Mariska en ik vond dat de ratjes niks tekort kwamen. Ze hadden genoeg ruimte, eten, drinken en werden altijd naar de dierenarts gebracht als er iets mankeerde.

Toen ik niet meer voor mijn ratjes kon zorgen wegens ziekte, heeft zij ze herplaats voor me en dat vond ik echt lief en ook netjes. Dus tja, ik weet niet wat ik moet zeggen behalve dat ik geen nare ervaringen met haar of haar ratjes heb gehad, maarja ik ben zelf geen fokker dus ik weet ook niet of ze alles goed doet maar het leek wel zo.

Hoop je te hebben geholpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 9:06 am 

Ninni en Kikapoo, volgens mij zouden jullie dit beter samen kunnen overleggen. Jullie posten vanaf hetzelfde IP adres dus volgens mij zijn jullie dicht genoeg bij elkaar om dit te kunnen bespreken. ;)

Op dit forum wordt het niet gewaardeerd als mensen onder verschillende namen vanaf hetzelfde IP adres gaan posten om discussie uit lokken. De openingspost vind ik een oprechte vraag maar bij reactie van Kikapoo zijn we even de IP adressen gaan checken en we zien dat er iets helemaal niet klopt! :weetniet:

Ik zou iedereen willen verzoeken om niet meer op dit topic te reageren of hierin te posten!

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 12:58 pm 

OMG dit is beschamend om te zeggen, maar ik leech wireless internet van verschillende buren want niet iedereen in mijn flatgebouw heeft zijn internet beveiligd. Ik weet niet of dit voor de ip probleem zorgden. Ik kan me niet herinneren welke netwerk ik heb gisteren heb gebruikt maar ik ben me nu aangesloten op H220N50C992 dus als iemand mijn ip kan checken, ik weet niet zelf hoe dat moet, dan weet ik dat deze waarschijnlijk van Ninni is en dan bied ik mijn oprechte excuses voor het misbruiken van je internet, en het lijkt mij verstandig om je connectie te beveiligen. Ik pm je mijn adres en dan kunnen we praten.

En aan iedereen op dit forum, sorry voor de verwarring. Ik snap als jullie mij niet meer op de forum willen hebben omdat ik iemand anders internet gebruik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 2:34 pm 

Dat kan, maar een IP adres zit aan je PC/laptop gekoppeld en niet aan een verbinding. Egaal van wie je verbinding gebruikt, de berichten zijn vanaf 1 systeem geplaatst. ;)

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 3:08 pm 

Um mensen met LAN en kabel internet hebben een dynamische IP adress, dus een vaste die door de provider word gegeven en blijft hetzelfde. Mensen die wireless via iemands modem internet leechen krijgen vaak de ip adress die aan die modem is toegewezen. Heb het net zelf opgezocht.

Maarja als je het niet wilt geloven jammer dan. Ik heb gewoon mijn eerlijke mening geplaats en in mij ook netjes voorgesteld en alles naar waarheid verteld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 4:03 pm 
Moderator

Vwb je IP kun je gelijk hebben, de ene mod is nou eenmaal wat minder op de hoogte van de netwerkachtergronden dan de andere. Wat wel opvalt is dat er toch zekere gelijkenissen zitten in jullie beider e-mailadressen, maar ook dat kan toeval zijn. Het verbaast ons wel dat jullie niet van elkaar weten dat je ratten wil of hebt (gehad). Als je namelijk beide van dezelfde wirelessrouter gebruikt maakt wonen jullie vast niet meer dan maximaal 40 meter van elkaar af. Iedereen die bij mij 40 meter vandaan woont weet ik wel van wie welke dier heeft... Rattenliefhebbers zijn erger dan dat, die vinden elkaar spontaan.

De reden dat we als moderatorteam nogal fel reageren is omdat we dit al vaker hebben meegemaakt. Sommigen kunnen zich Bengeltje nog wel herinneren. Soms is het ook het voortzetten van een rel die op een ander forum begonnen is en hier voortgezet wordt. Dat zijn dingen die we hier absoluut niet tolereren en dat kan vrij makkelijk een ban opleveren. Soms lijkt het er voor de leden op dat we als mod-team alleen maar gezellig doen en alles off-topic laten lopen maar dat is niet zo. Om een ban op te lopen moet je het behoorlijk bont maken.

Bedrog is niet langer dan een week vol te houden. Als jullie oprecht en eerlijk zijn zal dat vanzelf blijken en blijven jullie welkom met vragen en opmerkingen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]