Het is nu za nov 18, 2017 4:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chipsy Family
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 8:15 am 

Eind oktober krijg ik 2 mannen (rittens) in huis. Heb vroeger wel ratjes gehad, toen had ik beukensnippers voor ze. Maar niet erg tevreden over de geur vooral ;-).
Heb nu een kleine verpakking Ecobed besteld. Lees wat wisselende verhalen, maar ga het zeker proberen. Nu was ik van de week even in een soort dierengroothandel, gewoon even rondsnuffelen :). Daar hadden ze Chipsy Family. Heb zoekfunctie hier gebruikt, maar niet echt volledige antwoord op m'n vraag kunnen vinden :).
Zag dat ;t zooi veroorzaakt ;-), maar is 't wel goed voor de luchtwegen van de ratjes? En ook zo absorberend als ze zeggen?
Heeft iemand er ervaring mee?

Bedankt in elk geval :)

Profiel  

Berichttitel: Re: Chipsy Family
BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 10:21 am 

Ik ken het niet..... Ik laat het graag over aan de meer ervaren mensen op het forum of dit goed is. Het is overigens ook te koop bij Zooplus. Dus als het goed is moet je het even via de link boven aan in dit forum bestellen.

Link voor de mensen die willen weten wat het is: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... isel/65359

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 10:23 am 

Bedankt voor je reactie en sorry dat ik de link er niet bij had gezet. :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 10:52 am 

Poeh, nooit van gehoord. Het lijkt me stofvrij omdat het maiskorrels zijn :scratch: . Ik weet niet of ratjes het fijn vinden om op te lopen en doorheen te banjeren maar daar kom je wss alleen achter door het te proberen...

Ik vind het trouwens wel erg duur... 2 x 20 liter voor € 20.-. Met een beetje formaat kooi met groot bodemoppervlak is dat zo op. Met een baal Ecobed doe ik nu gemiddeld 4-6 maanden en die kost € 15.00. Nu gaan ze daar dan mee stoppen maar ik hoop dat er iets vergelijkbaars uit komt....

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 10:57 am 

Bedankt voor je reactie.
Ze gaan definitief stoppen met ecobed?
Groot pak ecobed is zo'n 20kg, toch?
Denk dat 't dan, voorlopig, maar ecobed gaat worden ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 10:58 am 

Ik heb heeeel vroeger een bodembedekking van maiskorrels gehad, alleen van het merk Corbo (als ik het me goed herinner).
Het was inderdaad stofvrij etc, maar ik was er verder absoluut geen fan van. Ook dat was duur, het absorbeerde minder goed dan verwacht en voor mij het belangrijkste: de ratten vonden het zelf niet fijn. Zag ze ineens een stuk minder over de bodem rondscharrelen.

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 11:20 am 

Nou, de import van ecobed is gestopt maar ze zijn bezig met iets vervangends... Even afwachten dus..

viewtopic.php?f=12&t=10853

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 12:33 pm 

Chipsy ken ik niet, Corbo wel, dat gebruik ik nu (tot die ene zak die ik heb gekocht op is) in de toiletjes. En ik begrijp uit het berichtje van Faith dat dat het zelfde is.
Op zich is het wel een goede bodembedekker maar het valt makkelijk uit de kooi (vaak vegen/zuigen dus) Bovendien is het heel hard (ik loop meestal op mijn blote voeten dus ik kan het weten ;) ) aan de pootjes.
Als je geen Ecobed wilt gebruiken of er (tijdelijk) niet aan kunt komen zou ik eerder voor Aubiose kiezen. Dat valt ook makkelijk uit de kooi maar is wel veel zachter.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 8:10 pm 

Ik heb eerder wel chipsie gebruikt in de wctjes of onder cottonclean.
Ik vond het wel goed absorberen maar die korretjes onder mijn voeten vond ik minder :mrgreen:
Het is heel erg licht en wordt zo uit de poepbak of onderbak geschopt :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 30, 2011 11:54 pm 

Het is niet erg prettig en handig dus...
Bedankt voor alle reacties :D!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 1:57 am 

Ik heb corbo in mijn toiletjes en dan vis ik de poepjes er altijd uit ..heel erg handig dus en het valt wel mee wat ze eruit gooien, vind ik.

Chipsi en Corbo is allebei van mais gemaakt.Ik weet dat Corbo is gemaakt van de gemalen kern van de maiskolf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 12:58 pm 

Ik gebruik bijna vanaf het begin Corbo en ik wil eigenlijk niets anders meer.
Beukensnippers heb ik geprobeerd en die stinken van zichzelf al heel penetrant en absorberen helemaal nul komma nul (kan aan ons liggen) en ecobed is het denk ik niet ècht voor mij want ik heb bij rattenvrienden al gezien hoe die volgepieste bende lekker plakt aan alles in de hele kooi en daar heb ik niet zo'n zin in hahahaha en ik vind het ook gewoon na een week stinken en snap werkelijk niet dat anderen daar na 2 weken nòg geen last van hebben :weetniet:.
Nu moet ik wel zeggen dat ik nu 4 kattenbakken heb staan in de kooi en de dames braaf bijna alles doen op de bakken (er komen eind van de maand rittens bij dus dan zal alles wèl weer ondergepiest zijn hahaha) en ik weet bijna zeker dat het bij ecobed voorbij is met zindelijk zijn.
Mijn allereerste kooi had ik alleen maar bekleed met Fleece op de bodem en dat was voor mij het meest ideaal (wassen en nieuwe eroverheen) tot ik een paar slopers kreeg na het introduceren van een Fleece sloopbal en ik alleen nog maar kleine lapjes had liggen van die kleine monstertjes.

Maar dit is dus mijn ervaring met bodembedekkers

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 9:53 am 

Ik heb ook een periode corbo gebruikt en vond het geweldig, de ratten vonden het ook heel leuk om in te graven. Nadelen zijn dat sommige ratten wel behendig zijn met het de kooi uit gooien en dat de grote zak zo zwaar is om te vervoeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 2:36 pm 

chipsy family is wat anders dan chipsy mais. Chipsy mais is idd een soort corbo. Chipsy family zijn rare uit elkaar vallende korrels (lijkt een beetje op die houten kattebakkorrels). Ik ben eindelijk door mn 2 zakken heen en ik koop het nooit weer. Op zich neemt het best goed vocht op enzo (ik heb het gecombineerd met hemparade) maar het is enorm stoffig en het valt uit elkaar. En het is ook enorm zwaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 2:38 pm 

Gebruik 't nu in de toiletjes. Ze gooien het er nog niet uit. Heb 't héél klein beetje natgespoten met plantenspuit en is niet stoffig. Maar als deze zak leeg is, ga ik zeker wat anders gebruiken in de toiletjes.
Alleen dan even kijken of ik 't juiste kan vinden ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]