Hier ben ik n.a.v het lezen van enkele topics op diverse fora eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar. Hoe vaak vervangen jullie de bodembedekking in jullie kooien helemaal? Wat voor kooi(en) heb je, heb je ook nog losse toiletjes en hoeveel ratjes zitten er in 1 kooi? En wat voor bodembedekking gebruik je dan?
Hier vliegt het Ecobed er echt doorheen, ik denk dat ik maximaal 2 maanden met 1 baal doe. Ik lees her en der dat mensen er ruim een jaar mee doen.

Ook lees ik dat mensen de bodembedekking 3-4 weken laten liggen en alleen toiletjes verschonen.
Ik heb 2 Jenny's, eentje met drie ratjes erin en eentje met alleen Creepy erin. Creepy heeft geen toiletjes zodat ik zijn urine goed in de gaten kan houden, de andere drie hebben dat wel en gebruiken ze ook. Toch vind ik dat hun bodembedekking na een week wel aan vervanging toe is, mede omdat ik het voer ook altijd op de bodem strooi en ik niet wil dat ze tussen de viezigheid moeten zoeken. Creepy doet meestal 2 weken met dezelfde bodembedekking, hij krijgt zijn voer in een voerbal waardoor het dus ook uiteindelijk op de bodem komt.
Dan heb ik nog de aluminium kooi met een bodemoppervlak van 90x65 cm. Hier zitten 10 ratjes in. Op het plateau in het midden (45x65 cm) leg ik ook altijd Ecobed. Verder hebben ze vier toiletjes die ze meestal goed gebruiken. Ook hier gaat het voer op de bodem en ik verschoon het liefst na 5 dagen al, maximaal 7.
En dan is er vaak nog een Mary met een knuffeltherapieratje, daar ligt de bodembedekking meestal ook 2 weken in.
Op zich niet gek dus dat het zo snel op is hier, maar verschoon ik dan echt zo vaak of doen anderen dat ook wel?