Het is nu ma nov 20, 2017 11:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 4:48 pm 

Hallo hier ben ik weer met een vraag. Ik weet niet of hij hier hoort. Maar ik denk het.
Ik heb voor mijn zes ratten een tower gekocht in het begin. Ik wilde alle ruimte geven namelijk. Nu had ik ze meteen na de intoductie in de tower gezet. Dat was achteraf niet zo slim denk ik want ze moesten nog goed wennen aan elkaar. Een van de oudere ratten eiste steeds het onder deel voor zich zelf op en de andere 5 mochten dan niet naar beneden of naar boven. Was er een beneden dan jaagde hij deze door het hele onder gedeelte. Ik heb na 3 dagen dit aan gekeken en heb toen besloten om de onderste deel af te sluiten en ze eerst met zijn zessen in het bovenste gedeelte alleen te zetten. Zodat ze eerst maar eens goed aan elkaar moesten wennen. Nu is er af en toe nog wel trammelant maar dat komt meer omdat de jongeren soms de oudere ratten lopen te klieren. Maar ik denk dat er in elke ratten groep wel eens wat gebeurt. Nu na iets meer dan een mnd wil ik toch weer proberen om de hele tower te gaan gebruiken voor hun. Hoe kan ik dit het beste aan pakken. ? Ik ga uiteraard de hele kooi weer ontsmette,goed schoonmaken dus. Kan ik proberen de hele kooi weer open te gooien of is het verstandig om de groep nu alleen in de onderste gedeelte eerst te plaatsen?
Over het algemeen gaan ze nu toch wel goed met elkaar om. Maar ben dus bang dat die ene rat weer dat gedeelte als zijn eigendom ziet.
Vorige x had ik trouwens de kooi ook heel goed schoon gemaakt.
Ik hoop op raad van jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 6:08 pm 
Moderator

Als ze nu al een maand samen zitten en best wel een groep zijn kun je proberen de hele kooi voor ze open te zetten. Als het goed is gaan ze dan gewoon met hun allen door de hele kooi heen zonder dat ééntje een deel voor zich opeist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 6:18 pm 

Ok dan ga ik dat vanavond weer proberen. En anders maar weer de helft. Dat ene ratje is nogal soms een aansteller met kijk eens ik ben de baas. Maar we proberen het weer. Bedankt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]