Het is nu do nov 23, 2017 3:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: loopradjes
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 3:17 pm 
Moderator

Welke kooi heb je nu dan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 7:11 pm 

Ik heb een Montagna kooi ?? Ik heb een foto gemaakt, hoop dat het goed gaat met de link... ff proberen dus...

Afbeelding

De maten van de kooi zijn:
-Breete: 46 cm.
-Lengte: 70 cm.
-Hoogte: 58 cm.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 7:14 pm 

Nou gelukt dus...
Ik ben ook nog niet tevreden over de inrichting. Er zitten nog tralie plateau's in en dat schijnt niet goed te zijn voor de pootjes, daar wil ik nog hout van maken of plastic plateaus. En linksboven heb een plateau die veel te hoog zit, nu vinden ze t nog leuk om er tussen te kruipen, maar dat kan straks denk ik niet meer. Maar door het wiel, kon ik t plateau niet meer kwijt... Kortom voor nu kan t wel, maar ik kijk wel voor een andere kooi...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 7:16 pm 
Moderator

Dat is een gabber jolly, die is ook te klein voor ratjes.

Citaat:
Als minimum voor 2 ratten wordt nogal eens de norm van 70x45x70cm (2-laagse Terenziani) of 80x50x63 (Savic Freddy 2) gehanteerd.

Anderen vinden echter een Jenny van 80x50x80 het minimum voor 2 ratjes.

De 'trapjes' zou je er in ieder geval uit kunnen halen, die nemen veel ruimte in beslag en niet fijn voor de pootjes.

Edit: Houten plateaus zijn niet echt knaagproof en/of daar gaat urine intrekken wat enorm gaan stinken op den duur. De ferplast plateaus van plastic zijn heel fijn in gebruik :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 11:51 pm 

Misschien kunnen wij je helpen een geschikte kooi uit te zoeken ? Veel mensen hier hebben al heel wat ervaring met verschillende kooien en kunnen je vertellen wat de voor/nadelen van verschillende kooien zijn. Wat zijn de maximale afmetigen die je kwijt kunt/wilt ?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 11:52 pm 

Laat maar, ik heb weer te snel gereageerd en zie nu pas dat er al eerder op jou eerste post is gereageerd :oops:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 12:22 am 

Marjoleine schreef:
Dat is een gabber jolly, die is ook te klein voor ratjes.

Citaat:
Als minimum voor 2 ratten wordt nogal eens de norm van 70x45x70cm (2-laagse Terenziani) of 80x50x63 (Savic Freddy 2) gehanteerd.

Anderen vinden echter een Jenny van 80x50x80 het minimum voor 2 ratjes.

De 'trapjes' zou je er in ieder geval uit kunnen halen, die nemen veel ruimte in beslag en niet fijn voor de pootjes.

Edit: Houten plateaus zijn niet echt knaagproof en/of daar gaat urine intrekken wat enorm gaan stinken op den duur. De ferplast plateaus van plastic zijn heel fijn in gebruik :)

Dank je wel, dit zijn zinvolle tips :thumbsup:
Ik zat idd ook aan de ferplast plateaus te denken... Wat betreft de trappetjes, die zitten vast aan de kooi. Heb er ook over nagedacht ze eruit te halen, maar dan moet ik ze knippen en goed bij vijlen. Nou heb ik dat er wel voor over, maar als de kooi toch te klein is en ik er niet tevreden mee ben, laat ik het liever zo en zoek ik een andere kooi en dan kan ik deze nog proberen te verkopen. Of... bedenk ik me net, koop ik er een kooi bij en koppel ik ze...
Ik moet echt nog even goed kijken. Ik wil iig van de tralie plateaus af en meer ruimte...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 12:23 am 

M&M's team schreef:
Laat maar, ik heb weer te snel gereageerd en zie nu pas dat er al eerder op jou eerste post is gereageerd :oops:

Maakt niet uit joh... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 1:30 am 

Nog een vraagje: Ik heb een mooie kooi gezien 80x50x80 cm met ferplast plateaus. Maar als ik daar mijn grote silent spinner in hang, wordt de kooi dan niet weer te klein?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 1:58 am 
Opperfikkiestoker

Dat is waarschijnlijk een ferplast Jenny. Ik vind het zelf nog altijd een hele fijne kooi! Die is prima voor 2 tot 4 ratjes. Ook met loopwiel erin! Daarin kunnen ze energie kwijt, dus dat beetje ruimte wat die in neem is niet zo erg.
Door er een extra plateau in te hangen, of wat hangmatjes/buizen, maak je weer 'extra' ruimte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 11:53 am 

Om misschien een beter idee te krijgen van de verschillen in grootte: hier is een foto van mijn oude kooi. De bovenste helft is de kooi die jij hebt (maar zonder de trapjes), de onderste helft is een furet plus (heeft dezelfde bodemmaten als de Jenny, is alleen 10 cm minder hoog), met een looprad van 30cm erin. Dus zo zou dat er ongeveer uitzien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 28, 2012 2:52 pm 

Ok dan ga ik denk ik voor die kooi. En bewaar ik deze oude, want misschien vind ik het ook nog leuk om te gaan uitbouwen :thumbsup:
Het is maar goed dat je de grootte er bij hebt gezet, het lijkt op de foto snel kleiner... Maar krijg een goed beeld zo... Thanks allemaal

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 6:19 pm 

wat zal ik doen???

ik kan een silent spinner rood over nemen van mp voor 10,- (grootste maat)
of ik heb via zooplus deze gezien en dan de grootste http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300

wat is het beste??

dus nog een beetje lerende

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 6:23 pm 

Ik heb ze allebei :mrgreen:

Het is maar net wat jij en je ratjes prettig vinden.

Silent spinner:
- ook wel de not-so-silent spinner, hier althans (maar geen storend geluid hoor)
- bouncet (engelse werkwoorden vernederlandsen klinkt zo matig, ehm, springt? hobbelt?) een beetje als ze erin lopen
+ groot en lekker breed met name
+/- is open, sommige ratjes vinden dat prettig en sommige niet

Zooplus:
- een héél stuk smaller
- hij kan wat stroef lopen, maar een drupje olie en dat was weer goed
+ ik hoor m nauwelijks
+ hij is lekker stevig
+ is gedeeltelijk dicht, vinden sommige ratjes wel prettig

Ik heb (nog) niet echt een voorkeur, vind ze allebei erg prettig. Vind de Silent Spinner wel een stuk mooier :shifty:

Het ligt eraan wat je zoekt, als je wat wil wat lekker breed is 'moet' je voor de silent spinner gaan, die is heerlijk breed (het loop oppervlak zegmaar).

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 6:29 pm 

ik weet niet of mn ratten er iets mee doen.. haha dus vind het lastig...

ik heb niet een hele grote kooi -> ferplast jenny dus dan is die van zooplus misschien weer handiger en die lijkt mij op het 1e oog toch wat mooier..., maar ik wild e kleur wel weer kiezen dus even kijken of dat kan..

dus nog een beetje lerende

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]