Het is nu wo nov 22, 2017 12:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 5:56 pm 

ik heb al een kooi met mannetjes ratten op mijn kamer staan maar zou graag een kooi met daarin vrouwtjes ratten erbij willen. is dit mogelijk of levert dit veel stress op? ik ben bang dat als de mannetjes de vrouwtjes ruiken ze nog dominanter gedrag gaan vertonen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 6:08 pm 

Misschien is het leuk als je jezelf even voorsteld in het voorsteltopic

Waarom zou je mannen en vrouwen in een zelfde kamer willen houden willen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 9:27 am 

De enige plek in het huis waar de ratten mogen staan is op mijn slaapkamer, daarom wou ik weten of mannatjes en vrouwtjes samen op een kamer konden staan voordat ik ook echt vrouwtjes koop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 10:07 am 
Moderator

Ik weet niet of de mannetjes er dominanter van worden. Wat ik wel weet is dat er een beste kans is dat de vrouwtjes zwanger kunnen worden als ze bij de mannenkooi kunnen komen of andersom (en sommige ratten kunnen goed uitbreken). Een dekking is echt zo gebeurd.
Ik zou het risico niet nemen om twee geslachten te houden op eenzelfde kamer.

Waarom wil je zo graag vrouwtjes erbij?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 10:17 am 

Onderstaande reactie heb ik eerder deze week in een ander topic geplaatst, ik heb een kleine verandering aangebracht

Je had toch besloten om maar niet te gaan fokken met je ratjes ? Dan zou ik ze maar niet samen los laten lopen ;) Een paring bij ratjes is echt gebeurd voordat jij op kunt staan om naar ze toe te lopen. Je zou ook constant alles van de vloer moeten halen om heel de ruimte in de gaten te kunnen houden. En niet met je ogen knipperen want ook die tijd is soms 'lang genoeg' voor een paring. Zorg ook dat de sluitingen van je kooien heel goed in orde zijn want vrouwtjes zijn supergoed in het uitbreken als ze flapperig zijn (dat merk je niet altijd meteen) en mannetjes ruiken. Daarom hebben nogal wat foksters alléén vrouwtjes in huis, de fokgeschikte mannetjes uit hun nestjes plaatsen de meesten bij andere mensen die alleen mannetjes hebben. Als ze dan een vrouwtje willen laten dekken gaat ze bij het mannetje logeren voor de dekking.
De fokster waar mijn †MaX en †MaddoX vandaan kwamen (en zij is vast niet de enige waar dat eens is gebeurd) heeft het zelf eens meegemaakt dat er een 'oeps nestje' is geboren doordat een ratje in de verkeerde kooi terecht is gekomen, daarna stonden de vrouwen en mannenkooien in aparte ruimtes. Ikzelf heb 2 keer pas gecastreerde mannetjes in huis gehad, die moesten nog 4 weken apart van de vrouwtjes blijven omdat ze vlak na de castratie nog vruchtbaar kunnen zijn. De eerste keer had ik nog een kooi met van die deurtjes die klemmen, daar heb ik hangslotjes aan moeten hangen omdat ze hem gewoon open maakten, terwijl ze dat daarvoor nog nooit hadden gedaan. Als de vrouwtjes los mochten lopen moest ik de kooi waar de mannetjes in zaten in de keuken moeten zetten, ze waren er echt niet bij weg te houden. Zelfs als de mannenkooi op een strijkplank stond wisten ze er, soms met ware doodssprongen, bij te komen :shock:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 10:25 am 
Moderator

Die eerste zin in het gekopiëerde deel is hier (denk ik) ook niet echt van toepassing

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 12:18 pm 
Opperfikkiestoker

Eh, Marian, dit is weer een ander iemand hoor. Ik denk dat jij deze poster verward met jolanda177. Dus je reactie is niet helemaal op zijn plaats.

Verder zou ik ook niet mannetjes en vrouwtjes op 1 kamer houden. Een ongeluk is zo gebeurd en dat zit je wel met de (spreekwoordelijjke) gebakken peren.
Als je toch graag mannetjes en vrouwtjes wil, kun je overwegen om een gecastereerd mannetje bij de vrouwtjes te zetten. Maar ik begrijp dat je al mannen hebt? Dan kun je misschien over een tijdje daar een (of meerdere) castraatjes bij zetten en dan uitbouwen naar een groep gecastereerde mannen en vrouwtjes. Wel zorgen dat alle mannen gecastereerd zijn voor je er vrouwtjes bij introduceerd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 1:53 pm 

Ik weet dat dit iemand anders is. Het gaat echter over het zelfde onderwerp, daarom heb ik mijn post gekopiëerd en er meteen een schrijffout uitgehaald.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 10:49 am 

nou als ik dit allemaal hoor met het uitbreken enzo denk ik dat ik maar geen vrouwtjes erbij haal. ik hoef echt absoluut geen nestje dus. in iedergeval heel erg bedankt voor de reactie's!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 7:55 pm 

Genoeg mensen die het wel doen hoor ;) Ik heb mijn groepen op een kamer staan bijvoorbeeld :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 10:05 pm 

Ik heb expres 1 sekse gekozen omdat ik anders 2 verschillende hokken moet hebben en ik ze dus niet tegelijk aandacht kan geven. Als dan de ene helft eruit is kan de andere helft niet eruit en andersom….

Heerlijk dat ik me nooit zorgen hoef te maken of er niet nog per ongeluk een ratje losloopt enzo….. Ze mogen gewoon allemaal alles! :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 4:42 pm 

Mijn hok net mannen staat op get vrouwenhok, ik heb nog nooit iets gemerkt dat mannen dominanter worden.
He moet er wel voor zorgen dat je hokken goede sluitingen/slotjes hebben zodat ze niet kunnen ontsnappen, want dan heb je een probleem :shock:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]