Het is nu do nov 23, 2017 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 10:01 pm 

de ene keer was ik het met mijn werkkleren mee op 40 graden of anders met de handdoeken op 60 graden. ik heb ook geen last van haren

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2008 11:28 pm 

Toen ik het nog tegelijk deed met kleding kwamen idd alle rattenharen op de kleding. Maar de geur die oversloeg in de kleding vond ik toch een stuk vervelender, dat is de reden dat ik het apart ben gaan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2008 5:33 am 

Ik heb ook een wasdroger, waar een hoop haar mee uit gaat.. En ik heb ook vaak alles onder de kattenharen, dus dan maken een paar rattenhaartjes ook niet meer uit!

Amirah en Cleopatra!! Mijn meissies!

Dag Lisa, Najla, Misty, Dora en Bandito.. Ik mis jullie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2008 2:53 pm 

Ik ben altijd het langst bezig met de haren uit de hangmatten kloppen :roll: Ik deel mijn wasmachine met twee huisgenoten, dus meestal gooi ik erg vieze/stinkende hangmatten eerst even in een sopje en dan pas in de machine.

Ik ben met een grote schoonmaak altijd best lang bezig, maar ik ben niet zo handig met mn XL <-<. Bij een grote schoonmaak gaat alles eruit. De plateau's, schroeven en trappen gaan in een sopje met een heel klein beetje groene zeep. De onderbak poets ik ook met hetzelfde sopje. De hangmatten gaan in de wasmachine. De tralies neem ik snel af met een doek, de kooi past niet goed door mijn deur dus afspuiten in de douche zal ik wel 1x per jaar doen, of er moet iets héél erg smerigs gebeurd zijn. Dit duurt allemaal ongeveer een half uur.
Inrichten kost me heel veel tijd, soms wel een uur :oops: Dat is puur omdat ik heel lang kan staan mutsen met hangmatjes en hoe ik ze nu toch eens zal ophangen.

Eens in de 3,4 dagen gaan de kranten eruit, ligt er een beetje aan, soms houden ze de boel langer schoon dan anders. De plateautjes neem ik iedere dag wel even snel af, maar dat ligt er ook een beetje aan, de laatste tijd gaan ze heel braaf naar beneden om hun behoefte te doen.

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2008 10:54 am 

Alathariel schreef:
Wasmiddel gebruik ik niet, het wordt zonder ook prima schoon :-) .

Ik vond de hangmatjes nog ruiken naar rat (niet hinderlijk, maar zeker niet geurloos) terwijl ik wel wasmiddel gebruikte. Vind het wel bijzonder dat dat bij jou dan zonder wasmiddel niet zo is. Of was je misschien met de trommel lang niet vol ofzo, dat er meer water langsspoelt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2008 11:23 am 

Ik heb gisteren nog eens geklokt. Heb de tower alleen schoongemaakt terwijl Raoul en een vriend naar voetbal keken. Was 2 uur bezig, heb tussendoor ook nog een korte pauze genomen en rustig alles ingericht. Ook een reden waarom ik er alles uithaal is omdat ik het leuk vind om het elke twee weken compleet anders in te richten :-) .

En ik was mijn hangmatjes op 60 graden met wasmiddel en die ruiken schoon. De haren spoel ik er eerst zoveel mogelijk af in de gootsteen. Mij zitten ze dus ook vol met haren, maar er wordt ook heel veel gepoetst bij elkaar in mijn groep.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2008 12:17 pm 

Karen schreef:
Alathariel schreef:
Wasmiddel gebruik ik niet, het wordt zonder ook prima schoon :-) .

Ik vond de hangmatjes nog ruiken naar rat (niet hinderlijk, maar zeker niet geurloos) terwijl ik wel wasmiddel gebruikte. Vind het wel bijzonder dat dat bij jou dan zonder wasmiddel niet zo is. Of was je misschien met de trommel lang niet vol ofzo, dat er meer water langsspoelt?

De trommel is lang niet vol nee, ik heb maar een stuk of 10 hangmatjes, en die zijn niet allemaal tegelijk vies, ze hangen niet allemaal tegelijk in de kooi. Dus het zijn maar hele kleine wasjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 10:18 pm 

Wij doen het elke week, ratjes los en wij aan het soppen, ik de verdiepjes, de buizen, de hangmatjes en de huisjes en mn zoon de onderbak: leeggooien, schoonmaken met een sopje ( meestal met afwasmiddel, dat ruikt niet zo erg) en de tralies, alles afwassen, drogen en dan alles schoon/nieuw erin. Zijn we ongeveer een uur mee bezig. Het leukste is het inrichten en dan de reactie van de rats. :-) Alsof ze een totaal nieuwe kooi hebben. :D
Meestal doen we het vrijdagavond, maar soms ben ik dan te moe om er nog aan te beginnen. Dan wordt het zaterdag of zondag. En ik ruik ze toch wel, schoon of niet. Volgens mijn moeder ruikt het hele huis naar rat. :mrgreen: Ach, hoort erbij hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 7:29 pm 

Ik gooi de hangmat gewoon weg als ie vies is. Maar ik heb ook niet van die luxe hangmatten hoor. Gewoon een stuk handdoek met 4 paperclips aan de tralies. En de hele familie bewaart oude handdoeken voor mij. :thumbsup:
Ik heb ook wel eens een fleece-deken gekocht bij de wibra voor 3 euro en in stukken geknipt. Ik vind het vies om de hangmatten bij de rest van de was in te doen en om ze nu op te sparen vind ik ook niet zo fris, die dingen stinken.

Schoonmaken van de kooi duurt een half uurtje. Alles eruit, traliewerk en onderbak onder de douche afschrobben. Huisjes enzo ook afwassen. Dan nieuwe bodembedekking erin, schone hangmat enzo. Toen ik nog veel ratten had (twee volieres en een grote kooi) was ik ook wel een paar uur bezig maar nu gaat t echt snel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 9:43 pm 

Ik ben toch wel 3-4 uur bezig met mijn duetto!

Haal eerst de ratten eruit!
Dan haal ik het nestmateriaal ,hangmatjes ,mandjes ed. eruit ,
dat gooi ik dan in de was!
Daarna haal ik de kooi leeg ,
echt alles gaat er dan uit!
Bodembedekker eruit en daarna met een emmer met water de tralies goed schoonmaken!
Dan worden alle buizen ,plateau's ,huizen etc etc...schoongemaakt en afgedroogd!
Onderbakken onder de douche schoonmaken ,bakken er weer in...schoon bodembedekker er weer in!
Daarna word de kooi weer ingericht!
Nieuw eten en schoon water ,ratten er weer in et voila...klaar :)

Jaedon, Jayro, Devan & Dyemo

Rust zacht...lieve Diddle,Nemo,Raven,Levi,Freak,Devil,Hadar,Storm,Hayden,Armani,Kaj,Aron,Kavi en Roman...ik zal jullie missen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 8:20 pm 

Hier wordt ongeveer 1 keer per anderhalve week/2 weken de hele kooi onderhanden genomen. Alles eruit en in een sopje en daarna alles er weer in, maar op een andere manier, zodat de heren denken een nieuw huis te hebben.
Ik heb eigenlijk nooit zo in de gaten gehad hoelang we ermee bezig zijn, maar dat zal toch wel 3 kwartier tot een uur zijn.
De plateaus nemen we wel heel geregeld met een schoomaakdoekje af.

Nu lees ik veel over toiletjes.......is dat een aanrader of niet? Nu zijn de mannen al een jaar, dus weet niet of ze überhaupt nog iets te leren valt?
Nu zijn ze wel veel op 1 van de 2 plateaus bezig, dus het is meestal 1 hoekje waar de meeste schade is, maar ellendig genoeg plassen ze ook over de rand..... :duh:

Het afnemen van de plateaus is soms bijna niet te doen, aangezien de heren dan in de kooi zitten, maar vervolgens door het openstaande deurtje eruit komen en bovenop me klimmen en ook nog in staat zijn om er vandoor te gaan met het doekje..... :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 11:25 am 

2 x per week gaat hier alles eruit (buizen worden door sommige echt ondergescheten dat is dus alleen met een doekje niet te doen)
De buizen gaan in bad om lekker even te weken in de soda.
Dan zet ik de kooi even in hete water *terrariums* doe ik in de tussentijd een kopje koffie en als alles een beetje los is geweekt dan alles soppen en nadrogen de boel er weer in en klaar is kees en op naar de volgende.
Met alles eruit halen (en naar boven lopen naar het bad) en weer terug erin doen ben ik ca 1½ uur bezig (met koffie drinken erbij)

Was gaat hier op 95 graden de wasmachine in en als alle rattenwas gedaan is spoel ik de machine nog even na met wat soda en azijn voor de andere was er weer in kan want anders ruik ik het wel degelijk aan mijn andere was dat de rattenwas ervoor erin heeft gezeten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 11:37 pm 

Wauw, elke dag de kooi schoonmaken? Ik voel me een vies baasje...

Ik haal circa elke twee dagen de poepjes eruit. Een maal per week (en stiekem ook nog wels eens anderhalve week...) kieper ik de hele onderbak weg en veeg restjes poep/plas/haren en andere achtergebleven rotzooitjs weg met een WC-papiertje. Daarna gaat er eerst een flinke laag kranten in, daarop een lekkere dikke laag beukensnippers. De accesoires worden een keer in de zoveel tijd (d.w.z. wanneer ik tijd zin heb/me schuldig genoeg voel :angel: ) zonder zeep afgewassen onder de hete douche, samen met de onderbak en de hele kooi, waarna alle mogelijk aangekoekte poepjes zo het doucheputje inspoelen. (Wel een rotwerk trouwens, al die tralies en omklapbare trappetjes en plateautjes.)
Verder krijgen ze in de wekelijkse schoonmaakbeurt op elke verdieping een laag kranten, waar ze naar hartelust op kunnen plassen en poepen (scheelt weer krabwerk). Leek me ook aangenamer voor hun pootjes. Niet dat de krantenlaag het erg lang overleeft, maar ja...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]