Het is nu ma nov 20, 2017 9:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 6:46 pm 

Ik maak alles schoon met biologisch afwasmiddel en ik was het textiel met biologisch wasmiddel. Kan toch niet zoveel kwaad lijkt me? Ik spoel het ook nog af met heet water voordat ik het af ga drogen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 6:48 pm 

@ Hilde: Ahja, oké.
Ik krijg hier wel alles weg eigenlijk door gewoon een nat sponsje, maar ik heb dan ook de plateaus zo gehangen dat ik er goed bij kan. Helemaal bovenin hangen enkel hangmatten en een buis. Die laatste gaat er overigens wel vaak uit, daar kan ik anders niet bij :P

@ Kiara: Op zich kan het geen kwaad denk ik als je het goed afspoelt, maar ratten hebben een hekel aan "schoon". Hun thuis willen ze graag naar hunzelf hebben ruiken, dat geeft ze een veilig gevoel. Als het naar schoon ruikt, maken ze het vaak alleen maar sneller vies, zodat het weer naar hun veilige thuis ruikt ;)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 7:21 pm 

Oow wat was ik blij met mijn zindelijke ratten! :mrgreen:

Voor mij geldt het nu niet meer, maar toen ik nog ratten had haalde ik elke week á anderhalve week álles uit de kooi, alles in bad met heet water, en 1 keer in de 2 a 3 week met een sopje erbij, tralies onder de douche, bak onder de douche, en dan alles weer helemaal opnieuw inrichten!
Ik was daar ongeveer een uurtje mee bezig, tenzij ik een inrichting wilde die weer niet bleek te passen ofzo :angel:
Maar het langste was ik toch wel bezig met het toekijken hoe de ratsels de nieuwe kooi verkende! :mrgreen:

@mensen met een tower, als ik dat zo lees, 3 uur bezig met de kooi.. Waarom dan niet eerst de ene kooi, en een paar dagen later de andere kooi??

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 7:36 pm 

Janneke schreef:
Als het naar schoon ruikt, maken ze het vaak alleen maar sneller vies, zodat het weer naar hun veilige thuis ruikt ;)

Daar heb ik hier met mijn mannen idd ook last van. Vorige zomervakantie had de oppas ook even moeite om de vakantiekooi schoon te houden, die rook natuurlijk nog helemaal niet eigen. :lol:
Eerst deed ik de kooi daarom ook altijd alleen met heet water, maar ik merkte dat ik dan soms toch niet alles goed schoon kreeg. Nu doe ik er een heel klein beetje afwasmiddel in, en dat gaat goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 8:07 pm 

Lisette schreef:
@mensen met een tower, als ik dat zo lees, 3 uur bezig met de kooi.. Waarom dan niet eerst de ene kooi, en een paar dagen later de andere kooi??

Vergeet niet dat ik maar eens in de 14 dagen schoonmaak en veel mensen wekelijks. Dat heft t wel een beetje op ;) . En ik vind het niet zo erg hoor en vind het herinrichten erg leuk en zeker leuker als je met een compleet lege kooi begint.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 10:31 pm 

:P Nou bij mij is het een kriem... mijn vriendin heeft in de vakantie geholpen en heeft toegezegd dat voorlopig niet meer te doen als ik zo veel in de kooien blijf hangen :lol: en ik haal er niets uit dus maar ben dus zelf ook uren bezig.
Twee kooien... Furet XL met Gaber Nature er op en een Gabber Jolly Super en ik durf niet te zeggen hoe lang... ik doe praktisch elke dag de plateaus af met water en controlleer de kleedjes, een keer in de tien dagen deed ik tot nu toe heel de kooi (hangmatten die ernstig vervuild waren werden eerder gedaan) en was daarbij alles af met Neutral afwasmiddel en daarna spoel ik het af.
Vanaf nu wil ik proberen de hangmatten iedere vijf dagen te vervangen en de plateaus soppen in de hoop dat mijn bodembedekking dan als de hele kooi verschonen een keer tot twaalf of veertien dagen moet wachten het geen ramp is.
Verder ga ik voortaan een heel licht sopje meenemen naar de kooi toe om mijn spulletjes in te doen en wil mezelf zo een vijftien tal wandelingen naar de wasbak besparen tot het een keer echt nodig is alles errrrug grondig te doen zoals nu in de vakantie is gebeurd.
De mannen zijn dankbaar de dames (of één dame... ) is nooit blij met een schone kooi en als ze dan ook nog flapperig wil worden kan ik eerste en tweede verschoondag houden maar sorry dat gaat me iets te ver ;) dus een natte doek en klaar maar de geur bijft wel even hangen.
Tja ik heb dan ook best veel in mijn kooi hangen en zou het niet anders willen maar moet er dus echt tijd voor vrij maken om het schoon te houden waarbij té schoon inderdaad meteen bestraft wordt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 10:35 pm 

Is er verder niets met dat dametje aan de hand? Heb nog nooit een rat gehad die veel plaste omdat ze flapperig was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2008 10:49 pm 

Het is het alfa dametje en ze plast altijd wel veel om te markeren (ook als wij haar vast hebben gehad poetst ze zichzelf grondig... ) en ze vind dus dat de kooi naar haar moet ruiken en als ze flapperig is ruikt ze erg sterk wat ik dan misschien al snel vind maar ik heb verder niet het idee dat het een andere rede heeft als dominantie ;) .
Hoewel ik wel moet zeggen dat mevrouw iedere vier/vijf dagen flapperig is en ook gedragsmatig dan niet de makkelijkste is maar de pil voor ratten is er nog niet dus die hormoontjes zullen wel altijd zo blijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 5:37 pm 

Ik ben toch blij dat ik alles op 1 verdieping heb! De douche is lekker dichtbij, snel door de keuken en drogen op het balkon dat ding! De hele kooi afdrogen is onbegonnen werk. Heb ook al een keer geprobeerd te föhnen... ook niet te doen! De kleine spulletjes en de onderbak droog ik wel af. Heb een speciaal rattenkooischoonmaakdoekje. Maar ik vrees dat ik binnenkort meer doekjes nodig heb! Deze wordt niet meer echt schoon in de wasmachine...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:17 pm 

Dat ik niks meer kan schoonmaken onder de douche mis ik echt wel. Ik loop nu altijd te kutten met een emmer op m'n kamer, echt schijtirritant. Maar helaas willen m'n afdelingsgenoten er niks van weten dat ik dingen in de douche schoon ga maken. Dat ik de hangmatjes in de wasmachine doe vinden ze al heel vervelend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:25 pm 

ik doe het ook zoals hilde. ik heb ook een tower en soms baal ik er wel van al dat poetsen, maar goed de ratten hebben plezier. wel haal ik elke avond een doek over de plateau`s. nu met sunny en snowy doe ik de kooi elke week en de afgelopen drie weken elke week alles goed ivm neten :x die de rittens hebben meegenomen. daar ben ik nu vanaf dus kan ik weer 1x in de twee weken de kooi doen. ik ben hier een dag druk met alles. de tower, de gabber (waar de rittens nog inzitten) mijn nijn, de caaf en kattenbak :fluiten:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:33 pm 

Oja: ik was mijn hangmatjes tegenwoordig met soda in het wasmiddel-bakje :) Ruikt het niet meer naar wasmiddel maar gewoon naar niks (voor mij: misschien voor de ratjes zelfs wel nog een beetje naar rat) - ik heb het idee dat ze nu minder snel gaan stinken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 8:57 pm 

Als jullie de hangmatjes en overig textiel in de wasmachine doen: op hoeveel graden wassen jullie dan? Bij mij is dat het enige dat ik in de kookwas (95 graden) doe, zodat ik zeker weet dat het meeste vuil eruit is.

Enige nadeel is dat 't spul er wel door krimpt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 9:03 pm 

de ene x op 60 en anders gewoon op 40 ligt eraan wat voor was ik verder heb liggen

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 9:23 pm 

Ik was het gewoon in de wastafel met een beetje wasmiddel en warm water...

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]