Het is nu zo nov 19, 2017 8:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is dit een goede kooi?
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 6:33 pm 

Hoi! Ik ben nieuw, en zit nog een beetje rond te kijken alvorens ik aan ratjes begin. Nou vind ik de Liberta Explorer echt een toffe kooi, evenals de Savic Rody 3, maar die zijn toch wel euh.. vrij duur! :lol: En bovendien woon ik samen met mijn moeder in een flat, maar zijn we in de weekenden/vakanties bij mijn stiefvader. Zouden de ratjes dan trouwens in de weekenden thuis kunnen blijven? We gaan vrijdagavond rond 7 uur weg, en zijn dan zondagavond rond 9 uur weer terug. Mijn hamstertje laat ik dan ook altijd thuis, omdat het anders teveel stress is denk ik. Maargoed, ik dwaal af. Ik zou dus graag twee kooien hebben, zodat ik ze in de vakantie wel mee kan nemen naar mijn stiefvader. Mijn hamster zit in een Tommy van 78x46x33 dus die kunnen we nog wel meenemen, maar samen met nog een grote rattenkooi is dat niet haalbaar denk ik. Dus dan maar twee kooien. :')

Nou kwam ik deze tegen op marktplaats, zou dit een geschikte kooi zijn voor in de flat? Dan kan hij gewoon in de woonkamer staan en dat lijkt me wel zo fijn. Hoewel mijn moeder wel rookt, maar de kamer staat nooit blauw oid. Is dat een probleem?

Het gaat om deze kooi:
Klik!

En dan voor bij mijn stiefvader gewoon een Jenny, bijvoorbeeld:
Klik!

Zou dat goed zijn? :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 6:55 pm 
Moderator

Het zijn beide prima kooien :knikt:

Boris schreef:
Zouden de ratjes dan trouwens in de weekenden thuis kunnen blijven? We gaan vrijdagavond rond 7 uur weg, en zijn dan zondagavond rond 9 uur weer terug.

Persoonlijk vind ik dat wat lang en als ze meekunnen in het weekend zou ik dat doen. Als je ratjes regelmatig meeneemt op reis dan raken ze dat gewend.

Boris schreef:
Hoewel mijn moeder wel rookt, maar de kamer staat nooit blauw oid. Is dat een probleem?

Ratjes hebben erg gevoelige luchtwegen en een beter reukvermogen dan wij mensen. Het is niet goed voor ze om in een kamer te staan waar wordt gerookt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 7:10 pm 

Fijn!
Oh, oké, prima dan. :knikt: Een vervoersbak meenemen kan prima, was alleen bang dat het teveel stress zou opleveren. Maar niet dus! Ik neem aan wel met een fleecedeken eromheen, net als bij hamsters? Tegen de koude lucht enzo?
Ik vroeg me eventjes af, "Rookt er dan niemand op dit forum?" Maar ik geloof dat de meesten een rattenkamer hebben, ja toch? Dat is wel vervelend.. Zou het veel uitmaken als de kooi op de gang zou staan? In mijn kamer kan natuurlijk ook, ik ben in allebei de kamers veel, maar in de woonkamer leek me toch wat.. gezelliger, ofzo. :') Wacht, ik maak even snel een plattegrondje van ons huis!

.. Goh, ik zou zo architect kunnen worden. :lol:
Afbeelding

1: Mijn slaapkamer
2: Keuken
3: De gang
4: De woonkamer
5: Mijn moeders slaapkamer (geen optie)
6: De badkamer
7: De wc.

De badkamer en wc zijn als vanzelfsprekend ook geen optie haha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 7:44 pm 

Ik zou de ratjes liever meenemen dan elk weekend achterlaten.

En w.b. de plaats van de kooi zou ik zelf eerder voor de slaapkamer dan voor de gang kiezen. In een gang onstaat er, met al die deuren die er op uitkomen, eerder tocht.
Hier rookt er niemand, dus de beestjes kunnen er geen last van hebben. Er zijn wel een aantal rattenslaafjes die roken, hier op het forum. Ik weet niet of zij roken in de zelfde ruimte als waar de ratjes staan :weetniet:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 8:01 pm 

Ah toch wel? Ik las ergens dat ze beter in de huiskamer konden staan ivm de gezelligheid. Maarja, we zijn toch maar met zijn tweeën, dus erg veel verschil is er toch niet. :lol: Bedankt voor de info!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 8:16 pm 

Hier staan ze in huiskamer, Erik rookt wel sigaren maar niet in de huiskamer :mrgreen:
Als het qua gezelligheid voor de ratten niet zoveel uitmaakt zou ik voor je slaapkamer kiezen :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 8:37 pm 
Moderator

Ruben rookt ook sigaren, maar die mag dat lekker buiten doen :mrgreen:
Als ze op je kamer kunnen zou ik dat doen als je daar ook veel bent. Bij een gezin met werkende en schoolgaande mensen is er overdag ook weinig te beleven en de ratten slapen dan toch ook veel :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 8:46 pm 

Ja, ik denk dat ze dan wel op mijn kamer komen! Ik zit er vrij veel, ik ga op het moment toch niet naar school vanwege mijn ziekte. :knikt: En als ik naar school ga, haal ik ze er gewoon 's ochtends uit, en dan ben ik uiterlijk om kwart over 4 weer thuis, dus dan kunnen ze inderdaad gewoon slapen of met elkaar spelen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 9:16 pm 

die eerste is een mooie grote kooi, zoiets heeft mijn dochter ook op de slaapkamer staan.

Sandra
en de ratjes van de Rattenheuvel
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 12:29 am 

een Jenny heb ik ook nog wel voor je staan.
Wel in Leiden,
maar het geld gaat naar Parzival (jolanda op het forum.)
Wil je deze stuur me dan maar een pb,worden we het over de prijs wel eens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 11:18 am 

Leuk Heidy! Bedankt voor het aanbod. :) Ik wil pas over een maand of twee beginnen met ratsels, en ik moet nog kijken of mijn moeder het wel wil.. Maar dat komt wel goed, denk ik. Als het allemaal doorgaat stuur ik je tegen die tijd wel een pb'tje. Maar je hoeft hem niet vast te houden hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 12:40 pm 

Mijn ratten staan ook in de woonkamer en ik rook ook.. Alleen niet bij de ratten, ik rook of buiten of in de afgesloten keuken. Ik zou ze dus niet ik een kamer zetten waar gerookt word, dan zou ik eerder voor de slaapkamer kiezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:38 pm 

Ik rook ook en bij mij staan ze in de woonkamer. Waar ook af en toe gerookt wordt. Het merendeel rook in in de keuken maar dus ook in de woonkamer. Maar het is beter dat ze in een rookvrije ruimte staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 8:51 pm 

hier staan ze in de woonkamer en roken wij in de bij keuken, heel af en toe onder de afzuigkap maar dat is zelden...

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 13, 2013 8:54 pm 

Sorry buiten dit gesprek om maar, jullie hebben allemaal van die super leuke onderfoto's hoe maken jullie die van de ratje? gewoon knippen en plakken paint?

ik wil dat oooook. :slinger:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]