Het is nu wo nov 22, 2017 10:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 7:00 pm 

Hier staan op verschillende plaatsen in de woonkamer doosjes. Vooral Mauro vond het heerlijk om daar in te gaan liggen luieren
Afbeelding

Afbeelding

In de keuken heeft nog een hele tijd een onbruikbaar gemaakte :roll: fietstas gestaan, maar op een gegeven moment begon hij een beetje te ruiken, toen heb ik hem maar weg gedaan
Afbeelding

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 1:37 pm 

Hier doen ze af en toe een rondje door de huiskamer en komen ze regelmatig lekker bij me op de bank. Een paar keer per week mogen ze zolang ze willen in mijn studeerkamer rondsjezen (waar ik dan ook zit). Hun kooi staat daar niet dus ik heb dan een vervoersmandje (van kat) met open voorkant staan waar ze kunnen uitrusten in een huisje en kunnen drinken. Dat laatste doet overigens vooral de kat ( :huh: ), die zelf natuurlijk ook water heeft maar dat van de ratjes is veeeeel lekkerder!! Ze deinst wel terug als de ratjes dan ietsje te dichtbij komen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 1:50 pm 

Hier komen ze iedere avond op de bank, ik leg er kleedjes op want we hebben een leren bank...
Ik zet er ook wat speeltjes op ed...gegarandeerd plezier!!

http://www.youtube.com/watch?v=xCcFbUEFoBs

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 4:13 pm 

Ik had mijn ratjes altijd bij me op de bank als ik aan het laptoppen was. Ze bleven allemaal keurig zitten, op 1 na. Sammie, die altijd binnen 5 minuten eraf was en door de kamer ging hobbelen. Dit deed hij al de eerste dag dat hij bij me was, en toen vond ik het wel eng, maar ik raakte eraan gewend.
Met het kooi schoonmaken gooide ik altijd het hele grut op de bank en dan schoonmaken, Sammie was er dan heel snel af en dan was het echt een spelletje dat ik hem af en toe moest komen zoeken. Dan liep ik de kamer in en riep ik: "Waar is mijn kleine dondersteen?" en dan stak altijd wel ergens een neusje uit, dat een beetje op en neer bewoog alsof hij heel erg moest lachen. Dan pakte ik hem op en 'gooide' (van zo'n 20 cm hoogte, vond hij helemaal geweldig) hem op de bank, waarna ik naar de keuken ging en het hele spelletje opnieuw begon. Deed ook een stuk langer over de kooi schoonmaken toen hij nog leefde, maar het was geweldig.
Op het moment dat ik te lang in de keuken bleef, kwam hij naar de deuropening (keuken en kamer zitten aan elkaar vast met een open deur) en als ik dan achter hem aanliep, rende hij keihard weg en ging zich weer verstoppen.

Was echt een geweldig ratje, die Sammie, was net een hond.
Dat gooien trouwens was echt iets wat hij super vond, ik weet niet eens meer hoe ik het ontdekt heb, maar dan zat ik te laptoppen en dan kwam hij naar me toe, gooide ik hem zachtjes weg, kwam direct weer terug, gooide hem weer weg. En een lol dat hij had. Apart beest :)

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 5:15 pm 

Ik haal ze er hier meestal 2 keer per dag ('s middags als ik terug kom van werk en 's avonds na het avondeten) uit om ze rond te laten lopen. Meestal geven ze zelf wel aan wanneer ze uit de kooi willen en ook wanneer ze weer terug willen. Of nou ja, aan Xedd merk ik dat de laatste paar dagen, Xero is heel wat luier en rustiger, terwijl Xedd het liefste van de ene kant van de kamer naar de andere kant rent. En als hij het beu is komt hij naar me toe en gaat hij in mijn capuchon liggen. De tijd verschilt, ik laat hem liever eerst even lekker uitrazen en de boel verkennen (maar wel op plaatsen waar hij niet echt meer ergens onder kan wegkruipen..).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2013 11:54 pm 

Vandaag hebben mijn fratsels laten zien hoe braaf ze KUNNEN zijn,
had ze mee genomen naar Gerrit (rattenpa)
en ze hebben daar de hele tijd lief op de bank gehobbeld zonder er ook maar 1x van af proberen te springen!
Spoiler:
kan ook liggen aan het feit dat Gerrit geen andere dieren heeft die je de huiskamer uit kunt jagen :clown:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]