Het is nu do nov 23, 2017 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:38 pm 
Opperfikkiestoker

Heeft er iemand ervaringen (of meningen) over deze kooi? http://www.dierenwerelddijkstra.nl/Webwinkel-Product-32226427/Fretten-of-Chinchilla-kooi-Rene.html
Ik hoop dat deze inklapbaar is. Ik zat er dan aan te denken mijn 'oude' jenny weg te doen en een andere, inklapbare kooi ervoor in de plaats te nemen. De jenny gebruik ik als reserve/intro kooi. De maten van deze kooi lijken me prima (groter dan een jenny) en als deze inderdaad inklapbaar is, lijkt het me een beter alternatief om op een studenten kamer te houden dan een jenny.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:40 pm 

Ik ken deze kooi niet, maar ik kan nergens vinden hoe groot de afmetingen tussen de tralies zijn. En omdat het een frettenkooi is... (en die toch een stuk groter zijn). Een puntje om uit te zoeken / rekening mee te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:45 pm 
Opperfikkiestoker

Had ik nog niet aangedacht. Goed dat je het zegt. Want als ik deze zou hebben, en ik zou bijv een nestje hebben. Dan moeten de rittens er ook in. Dus dat is wel iets heel belangrijks. (owja, niet dat ik fok ofzo, maar dametje van mij mag voor een rattery een nestje krijgen en bijv. als Jo nestjes binnenkrijgt bied ik me ook aan om ze te verzorgen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 9:34 am 
Moderator

Je kan ze even mailen.
Van hun site had ik geloof ik de frettenkooi 100 kit. Toen had ik ook gemaild wat de tralieafstand was en of hij inklapbaar was, had snel reactie. Ondanks dat het een frettenkooi is, is de tralieafstand 1cm.

De kwaliteit is echt budget, maar voor logeerkooi of rittenkooi doet de frettenkooi hier prima dienst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 1:22 pm 
Opperfikkiestoker

Ik heb ze gemaild. Ook maar meteen gevraagd of de kooi inklapbaar is. Als ie dat niet is schiet ik er namelijk nog niets mee op :P
En bugdet is prima, zal hem hoogstends toch maar een paar keer per jaar gebruiken. En ik ben erg tevreden over mijn jenny, behalve dat ie zoveel plaats inneemt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 3:25 pm 

Volgens mij had ik hiervan de kleinere versie en die had inderdaad wel ruime tralies.

Zoals Mlein al zegt, de kwaliteit laat te wensen over, maar zolang je het als logeerkooi gebruikt (deed ik ook) kan het prima)
Zijn wel hele aardige mensen (wonen hier vlakbij enik kwam altijd de kooienmaar ophalen :P ) en erg betrokken bij hun zaak.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]