Het is nu di nov 21, 2017 8:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 1:18 pm 

Heb afgelopen zaterdag een 'nieuwe' (tweedehandse) kooi opgehaald voor mijn twee jongens, via marktplaats gevonden. Was best wel (behoorlijk) verbaasd dat de vrouw die 'm aanbood akkoord ging met het bod van €15!
Het is een Ferplast kooi van 80x80x50 (hxlxd), heeft een dubbele deur-opening aan de bovenkant, een deurtje aan de voor en achterkant aan de onderkant van de kooi.

De kooi was wel kaal, dus heb van tevoren drie Ferplast plateaus besteld/gekocht van elk 38x38, grijs. De ring-koker van de vorige kooi heb ik hierin gehangen, samen met een laddertje, ook heb ik de slaap-huisjes ontvangen toen ik thuis kwam van de kooi ophalen, daar hangt er nu één van in de kooi. Ook de sputnik hangt er weer in en er is nog een (langer) laddertje onderweg!
Het enige nadeel aan de kooi is dat ik het toiletje niet vast kan maken waar 'ie nu staat, dus zit een beetje te twijfelen hoe ik dat aan ga pakken... Iemand suggesties? De vorige kooi ging namelijk in de bak, deze staat op de (rand van de) bak waardoor de tralies een stuk hoger pas beginnen en ik het toiletje dus niet aan de tralies kan hangen, noch vast kan maken... Dus nu gooien ze 'm elke keer om :roll:

Moet nu echt even de was gaan doen, maar als ik terug ben zal ik even een (paar) foto's maken en posten, zodat jullie een duidelijker beeld krijgen van hoe de kooi er nu uitziet! c:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 1:57 pm 

Ik heb voor me aquarium van die zuignappen. Misschien als je de achterkant van zon zuignap eraan lijmt en dan vastzuigt aan de bak zelf? De zuignappen zijn echt heel plat te krijgen dus dan staat het toilet echt tegen de bak aan. Succes! En benieuwd naar je fotos!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 2:19 pm 

Oh, da's slim! Goed idee, ga eens kijken of dat lukt inderdaad, bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 6:16 pm 

Als het toilet een platte bodem en achterkant heeft kun je hem bevestigen met klittenband. Waarschijnlijk is het dan nodig om de haakjes er af te snijden.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 6:47 pm 

Ja, inderdaad een platte onder- en zijkant(en). Maar zou klittenband ook stevig genoeg zijn? Kan het in ieder geval altijd proberen, natuurlijk. Bedankt voor de suggestie! ;D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 7:05 pm 

Vierkantjes klittenband met kleeflaag zijn oa te koop bij de 'Zeeman'
Kooi en toiletje goed schoon en stofvrij maken. Dan de stukjes klittenband op het toiletje plakken. Daarna de stukjes die op de bodem en wanden van de kooi moeten komen op de stukjes die op het toiletje zitten bevestigen. Daarna de papiertjes van de klittenband verwijderen en het toilet op zijn plaats duwen. Op deze manier zitten de stukjes klittenband precies op de goede plaats.
Ik plakte er 3 onder de bodem en 2 op elke zijkant.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 7:11 pm 

De foto's ga ik zo op de laptop zetten en uploaden! Maar over dat klittenband; ik doe altijd kranten (en eventueel (groot) stuk/plaat karton) op de bodem en dan bodembedekking. Maar als ik klittenband ook op de bodem doe, gaat dat lastiger worden... Misschien twee á drie stripjes klittenband aan elke zijkant? Zou dat misschien kunnen, als in, zou dat stevig genoeg zijn denk je? :scratch:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 7:57 pm 

Voila, hier de beloofde foto's! :applaus:

De kooi!
Nog een keer de kooi in z'n geheel
De indeling van de plateaus
Toiletje nu
Slapen in 't hoekkie

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 8:45 pm 

Ik heb geen tips om de wc vast te zetten. Het lijkt me een hamster wctje, misschien kun je een slag groter kopen? Die past waarschijnlijk wel aan de tralie. Ook zou ik die ijzeren "buis" eruit halen. Ik persoonlijk vind ze eng voor de pootjes of staart. En natuurlijk een heleboel hangmatten :clown: maar verder een leuke prijs voor de jenny!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 21, 2014 8:46 am 

Dat is idd een erg klein toiletje voor ratjes ;) Heb je geen 'dakje' voor de sputnik ? Veel ratjes voelen zich veiliger als ze ergens in kunnen liggen. Krijgen ze ook nog hangmatjes?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]