Het is nu di nov 21, 2017 2:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zelf kooi maken
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 9:44 pm 

Hallo,

Ik kwam laatst op het ''goede'' idee om zelf een kooi te maken. Ik heb namelijk nog 2 oude ferplast volières staan en redelijk veel onderbakken van konijnen/cavia kooien die ik momenteel niet gebruik.

De volières waren ooit mijn rattenkooien, op zich qua ruimte was het redelijk goed. Alleen inrichten was niet altijd handig, vooral omdat er veel kleine deurtjes waren.

Nu zijn de kooien en vooral 1 zo ''geschikt'' voor ratten dat ze er gewoon uit lopen aan de onderkant. Dus momenteel kunnen er geen ratten in en al helemaal geen rittens. Deze kunnen trouwens bij 1 ook tussen de tralies door omdat die beetje verbogen zijn.

Nu wil ik dus de volieres uit elkaar halen dan heb ik dus 8 panelen (heb zo geen maten van de kooien). En er staan stuk of 6 onderbakken dus genoeg keuze uit diverse maten.

Maar nu vraag ik mij af hoe kan ik dit het beste maken. Want de lengte van de onderbakken zijn groter dan dat de panelen breed zijn, en hoe kan ik het aan elkaar vast maken etc.

Het is vooral de bedoeling als extra kooi dus het hoeft niet perfect te zijn zolang het maar ritten proof is. En zou fijn zijn dat ik hem ook weer uit elkaar kan halen mocht ik hem niet nodig hebben.

Dus mocht iemand tips hebben hoor ik het graag. Zal het ook eens aan mijn paps vragen die heeft misschien ook wel goede ideeën.

Moet de kooien nog wel uit elkaar halen en natuurlijk schoonmaken en denk even opnieuw spuiten anders word het een gekleurde bende.. Maar goede voorbereiding is het halve werk dus vandaar dat ik eerst tips vraag

Profiel  

Berichttitel: Re: Zelf kooi maken
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 10:03 pm 

Waarom zou je zelf zo gaan martelen met bakken en panelen als dat je een mooie grote kooi hebt?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

Berichttitel: Re: Zelf kooi maken
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2014 10:28 pm 

Nou ik heb 2 definitieve kooien daar wonen mijn volwassen ratten altijd in, en soms ook rittens die of gebleven zijn of nieuw er bij zijn gekomen. En volgens internet bereken ding mogen er 15 ratten per kooi wonen. Dus er kunnen er nog wat bij mocht het nodig zijn. Ik wou zelf een maximum van 10 stuks doen. Maar je weet het nooit natuurlijk.

Maar heb nog 4 dunna's waarvan 1 eigenlijk voor extreme noodgevallen is omdat daar alleen waterbakje in kan omdat waar het flesje normaal door moet een zo groot gat zat dat er met gemak ratten door passen dus die is dichtgemaakt. Maar ze zijn meer voor dekkingen/bevallingen en ziektes en quarantaine dus ze staan 90% van de tijd gewoon in de stelling als opslag.

En nog een ferplast jenny kd gewoon voor rittens die al wat groter zijn. Of wel noodgeval er dan ook komt waardoor ze even in andere kooi moeten of weet ik het.

En ik wil dus nog even ongeveer zelfde formaat hebben voor je weet maar nooit. En zo kan ik de rittens scheiden zonder dat er paar kleiner zitten dan de rest.

Maar de volières zijn echt niet meer geschikt voor gebruik in het geheel. In stukken wel maar sommige stukken zijn zo gammel en vooral onderaan bij de la dat ik net zo goed de deur open kan laten.

Maar heb het ook niet direct nodig, moet de jenny ook nog in elkaar zetten. Dus opzich kan het nog wel half jaar wachten bewijze van.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]