Het is nu za nov 18, 2017 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 6:46 pm 

Bij mijn mannen liggen een hele zak met doekjes onder de tafel... een keer per twee dagen vervang ik de twee slaapplek-doekjes (van fleece, badstof of gewoon katoen) en de mannetjes lijken hier tevreden mee.
Bij de meiden was het een strijd van jewelsten :P ik legde een doekje in een huisje en voor ik het tweede doekje in het andere huisje kon deponeren was het andere doekje er al weer uit gewerkt :ploprat: .
Geen succes en hoewel ik het dus zelf erg 'kil' aan vind doen krijgen de meiden nu papier in de huisjes en hier slapen ze op, slepen het mee naar een andere slaapplek en ja... ze plassen er op maar ik vervang het dan s'avonds weer.
Verder hebben ze hun hangtrommel en opgehangen knaagdier huis die beiden heerlijk gevoerd zijn en dan ook weer aan de verwachting van de dames voldoen (hier wordt zelfs niet in geplast!) dus daar troost ik me dan mee.
:mrgreen: De doekjes oorlog is dus gestaakt en als de mannen de trend van de laatste dagen niet doorzetten (daar blijven ze nu ook niet concequent in de huisjes/mandjes liggen) heb ik dus twee groepen met een verschillende vookeur.
Ben zomaar benieuwd welke voorkeur jullie ratjes hebben of welke keuze jullie zelf maken om de slaapplekken aan te kleden :D dus hoe zit dat met jullie ratsels?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 7:03 pm 

Ze slapen het liefst in een hanghuis of in een andere dichte hangmat.

Maar als het warm is liggen ze hier of in de plastic mandjes of op de handdoeken die in de kooi hangen. In de mandjes heb ik krantensnippers op het moment, vinden ze zo te zien prima :P Ik heb wel eens lapjes fleece gehad maar kreeg niet de indruk dat ze dat nu fijner vonden. Ze liggen liever in iets "dichts" kennelijk. Vaak slepen ze nog wel weer krantensnippers in hun hangmatten.

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 7:14 pm 

ik gooi hier repen fleece en papier snippers in de kooi en ze slepen het alle bij het huisje in. het papier gaat in de hangmatten

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 7:22 pm 
Moderator

Maakt ze niets uit. Hangmatten worden binnen twee uur gesloopt en naar een plankje gesleept. Papier uit de versnipperaar volgt dezelfde weg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 08, 2008 7:26 pm 

:P Dan heb ikdusnog opgevoede ratten... hier zijn de meiden wel zo dat ze het interrieur (lees voering) van de hangtrommel en andere hangmatten bewerken maar verder valt het mee en mijn mannen knagen netjes op de naad als ze een luchtgaatje in hun slaapzak willen maar verder geen bijzondere sloopwerkzaamheden :lol: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 10:39 am 

Ze liggen in hangmatten en andere dingen, en die stouwen ze vol met krantensnippers, die ze maken van de kranten op de bodem. Ze houden zichzelf lekker bezig :mrgreen: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 2:34 pm 

Het is afhankelijk van hun bui, vooral van Chiara haar bui... Op dit moment sloopt zij alles. En vervolgens wordt alles in de Furret XL gelegd... Vorige week heeft ze het touw van de kokosnoot doorgeknaagd, die dus naar beneden viel met een ander ratje erin. Van de week heeft ze de kubus gesloopt en nu is de hangmaat aan de beurt. Hij is aan twee kanten losgeknaagt en de Furret XL ingetrokken... Zucht...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 7:22 pm 

Mja, de doekjes worden op sommige plekken er wel uitgewerkt, op andere plekken laten ze ze expres liggen, best leuk om te zien :-)
Ik heb een sokkenmandje (zo'n soort van roostertje dat je onder een plank in je klerenkast kunt hangen voor sokken ofzo) waar ze het liefst wél een doekje in hebben liggen, een plastic mandje waar ze het doekje ook in laten liggen, maar het duivenhuis moet alles uit. Om dan later het duivenhuis op te vullen met *stroken* Ecobed. Let wel, alleen de stroken worden gebruikt, de kleine vierkantjes zijn de heren te min :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 7:46 pm 

Ze slapen in een hangtunnel van fleece met bovenbalkon voor nog een stapeltje ratten, of in een superhangmat dwars door de hele kooi gemaakt van een oude handdoek, of in de iglo, of in de omgekeerde bloempot of gewoon met zijn allen in een klontje in een hoek op de bovenste plank. En meestal alles tegelijk; dat heb je met veel ratten. :lol:
En ze slepen overal snippers kranten in, tot in de hangmatten aan toe, die een ander er dan weer uitwerkt als het haar niet aanstaat. Bezigheidstherapie voor ratten idd. :flapperig:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 09, 2008 11:05 pm 

de mijne zijn niet zo zot van stof in hun slaapplekjes...als ik er een lapje stof in doe dan werpen ze dat er meteen weer uit :weetniet: zouja ze doen het hier prima met papiersnippers en krantenpapier :-) gelukkig heb ik ratten die hier niet al te veel slopen :P ze liggen het liefst in gewone buizen... maar aangezien ik ze er niet mag indoen omdat ze te veel stinken gaat hun voorkeur naar hangmatjes en huisjes :-)

† Mijn engeltjes; Louise (2,7j) Emma (3j) Nyah (2,10j) Ziggy (2,3j) Daphne (2,10j)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:22 am 

Hier hebben ze plastic mandjes met handdoeken van badstof erin (oude handdoeken die ik verknip) en vaatdoekjes bij de zeeman vandaan, die twee zijn favoriet.
Heb ook een fleeceplaid gekocht voor 3 euro en daar knip ik stukken vanaf. Is iets minder favoriet (ruikt vrij sterk als het nieuw is, nu het 2 keer is gewassen maken ze er meer gebruik van) maar ook daar slapen ze in.
In de hangmatjes heb ik niets, die zijn ook van fleece en dat vinden ze prima zo. Wordt inderdaad wonderbaarlijk weinig in geplast.
Het speelhuis van fleece is favoriet, lekker beschut. Ze hebben alleen een gat in de binnenste voering geknaagd zodat ze 2 lagen hebben om in te liggen :-) Niet eens een slecht idee van ze. Dat is dan ook eigenlijk het enige wat ze gesloopt hebben tot nu toe. Knagen doen ze keurig aan alles wat bedoeld is om aan te knagen (wilgentakken, kiwistokjes, touwladder)

Lana is de enige die nestjes bouwt, die is blij met wc papier. Helaas pissen ze dat helemaal onder dus dat kan er na een paar uur wel weer uit. Lana en Rozijn hebben graag theedoeken op de plateaus, daar gaan ze dan direct in liggen slapen. Aska is het daar niet mee eens, die gooit alle doeken die op plateaus liggen naar beneden. Ik vraag me wel eens af of ze die doek nou echt zo vervelend vindt of dat het gewoon een rebel is :D
Soms zijn ze er echt met zn 2en aan aan het trekken, wel heel grappig. Alleen Lana verliest altijd, das wel sneu, die is juist zo blij met dr doekjes.

Onder de minihemp heb ik kranten liggen, die werken ze wel naar boven maar meer omdat ze dat fijn vinden om op te plassen. Ze maken altijd één hoek minihemp-vrij en dat wordt dan de plashoek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 3:55 am 

jasmine schreef:
de mijne zijn niet zo zot van stof in hun slaapplekjes...als ik er een lapje stof in doe dan werpen ze dat er meteen weer uit :weetniet: zouja ze doen het hier prima met papiersnippers en krantenpapier :-) gelukkig heb ik ratten die hier niet al te veel slopen :P ze liggen het liefst in gewone buizen... maar aangezien ik ze er niet mag indoen omdat ze te veel stinken gaat hun voorkeur naar hangmatjes en huisjes :-)
haha das een familietrekje dan :D
't viel me al op dat Marie en Kato niets slopen en zo geen knaagperiode blijken te hebben (wel fijn :P)
wat m'n vorige ratjes en Mientje wel hadden. Bij Mientje is dat wel overgegaan.
nu met het nieuwe ratje erbij, die vernielt voor 4 :lol: er hangt nog niet zo lang een slaapzak in, en de ingang hangt al in frennen vaneen :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]