Vanochtend de dame gesproken die het andere ratje heeft gevonden en we hebben afgesproken vanavond te introduceren. Ze is zojuist geweest. We hebben eerst de kooi goed schoongemaakt. Vervolgens de ratjes in de badkuip gezet, dit ging wonderbaarlijk goed. Hadden weinig oog voor elkaar, wilden er alleen maar uit
Toen hebben we ze samen in de buitenren gezet die ik nog had staan. Daar vertoonden ze op een gegeven moment alle verschijnselen van een introductie. Achter elkaar aan rennen, met de kont duwen tegen de ander, op de achterpootjes staan en 'boksen' en daarbij het nodige gepiep. Dit steeds met vlagen, tussendoor deden ze ook hun eigen ding.
Toen de ratjes in de schoongemaakte kooi gezet. Dit werd niet echt goed geaccepteerd door mijn ratje, ze sprongen echt op elkaar en alles wat het andere ratje deed (eten, drinken, snuffelen etc.) werd door mijn ratje gelijk de kop ingedrukt.
Ze heeft nu het ratje weer mee naar huis genomen en morgenochtend gaan we het weer proberen. Ik durf zo de nacht niet in te gaan, ben bang dat het vannacht uit de hand loopt en ik morgen iets vreselijks aantref.
Wat zijn jullie meningen over bovenstaande? Is dit op de juiste manier aangepakt en zou het goedkomen tussen beide ratjes? Ik had verwacht dat het een warm wederzien zou zijn, maar het was alles behalve dat.
Groetjes