Het is nu wo nov 22, 2017 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cavia kooi
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 6:52 pm 

Hallo!

Is het mogelijk om een rat (tijdelijk) in een oude caviakooi te zetten of is de tralieafstand te groot? Hij moet natuurlijk niet kunnen ontsnappen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Cavia kooi
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2015 11:25 am 

Hallo. Ik zou het niet doen. Die tralie afstand is zeer waarschijnlijk veel te groot. Ik las dat je een ratje uit de dierenwinkel waar je werkt wou meenemen? Ik heb geen tijd om een heel verhaal te typen maar je hebt vast gelezen dat ratten per minimaal 2 gehouden moeten worden? Ik zou toch gaan kijken na een ferplast jenny. Zijn op marktplaats soms voor een leuk prijsje te krijgen.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2015 12:46 pm 

Ja, ik weet dat ze per 2 gehouden moeten worden. Het probleem is alleen dat ik in het noorden nergens een rattery of rattenopvang oid kan vinden. Heb ik ook een topic voor geopend hier. Ik heb ook gelezen dat de 2 ratten van ongeveer dezelfde leeftijd moeten zijn. Het is geen klein ratje meer en ik heb heb inmiddels al opgehaald, kon hem daar niet laten zitten. Ze zeiden dat hij al sinds de zomervakantie daar zit. Alleen, in een klein glazen hokkie. :aai:

Mijn plan is nu een ouder ratje erbij zoeken (maar waar vind ik die XD) en ze dan tegelijk in een nieuwe, grotere kooi doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2015 8:48 pm 
Opperfikkiestoker

Waarom niet nu al een grotere kooi? De meeste opvangen en rattery's zullen geen ratten bij je willen plaatsen als je geen (rat) geschikte kooi hebt.
Als je die kooi toch wil gaan kopen kun je dat beter meteen doen toch? Dan zit het ratje wat je nu al hebt tenminste ook niet zo lang in een ongeschikte kooi.

Ik weet niet welke maten de cavia kooi heeft, maar cavia's zijn dieren die veel bodemopp nodig hebben en niet klimmen. Ratjes hebben een middenweg nodig, ze hebben wel wat bodemopp nodig om lekker rond te kunnen scharrelen maar ook de hoogte om lekker te klimmen. Vereweg de meeste cavia kooien zijn dus niet geschikt door de geringe hoogte van die kooien. Wat voor ratten dus zeker wel essentieel is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]