Het is nu do nov 23, 2017 9:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 10:25 am 

Ik wil eindelijk eens een vakantiekooi aanschaffen voor mijn bengels. Mijn Furet XL kan ik zelf niet handig meenemen en ben dus altijd afhankelijk van iemand met een auto.
Daarom wil ik bij mijn ouders ook een kooi hebben staan. Het gaat hier om "vakanties" niet langer dan twee weken, dus echt lang zitten ze er niet in.
Ik wil niet nog een XL, deze kunnen mijn ouders niet kwijt (ook niet ingeklapt, het is meer de onderbak die in de weg zit.)

Nu twijfel ik tussen de Furet Plus en de Jenny. Ik heb eerder een Jenny gehad en vond het niet bijster geweldig. Nu was de mijne ook vijfdehands en niet alles ging even lekker open/dicht. Vond het irritant dat ik de plataeu's niet door de deur kreeg.

Voordelen aan de Jenny: goedkoper, groter dan de Plus (80x50x80), gemakkelijker tweedehands te krijgen ook in het noorden
Nadelen: Niet inklapbaar, niet altijd even handig (vind ik dan, maar de XL is ook geen ster haha)

De Plus
Voordelen: inklapbaar, coating op de tralies
Nadelen: duurder en kleiner *, nog nooit tweedehands gezien

* Cage Calculator op Ratty Corner zegt 4 ratten, dus ik zou er voor permanente behuizing niet meer dan 3 ingooien (trek er altijd een rat af op die site ;)) Nu gebruiken mijn mannen de ruimte -in- de kooi niet echt (ja, de hangmatten zeer goed) en ze lopen iedere avond minstens 2 uur los. Niet dat dan een reden is om ze maar in een kleinere kooi te mieteren, maar voor 2 weekjes vakantie....
Enkel de combinatie van én duurder én kleiner...Iemand ervaring met deze kooi?

(ps ja, er staat een mooie Tower te koop in Groningen, op Marktplaats. Maar dan kan ik zelf mijn kamer wel uitgaan :lol: *verleiding* Gooi ik m'n XL bij m'n ouders...onderbak kan wel onder mijn bed..."hoe wil je die vervoeren dan" neem ik m'n huisgenoten mee... :pruil: )

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 11:48 am 

Ik heb een furet plus als vakantiekooi, ik vind het prima kunnen voor vier ratten (voor een vakantie dan). Ik vind het een heerlijke kooi: stevig, handige grote deuren, de coating blijft goed. Ik ben fan :P . (Ik heb de oude versie, die niet uit elkaar kan, maar dit zal ook allemaal wel voor de nieuwe versie gelden). Enige nadeel is idd dat hij niet zo makkelijk tweedehands te krijgen is. Ik heb de mijne uiteindelijk wel tweedehands te pakken gekregen (voor maar 30 euro 8) ), maar ik moest er wel een eind voor reizen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 11:59 am 

Mijn XL komt ook uit Almere dus op zich vind ik ver reizen niet zo heel erg (heb OV ja ;)), hij zal handzamer zijn dan de XL :lol: (Jenny kwam uit Hoogeveen, dat viel nog mee.)
Ik kon bij de Jenny gewoon niet overal bij, en er zaten scherpe randjes aan :scratch: Ik heb best wel rugklachten en ben véél minder buigzaam dan een normaal mens, maar toch.

Ik vind nieuw kopen op zichzelf ook niet zo'n probleem, het gaat toch weer jaren mee en als de Plus nu echt een fijne kooi is...heb al veel geld uitgespaard door de XL derdehands te kopen ^^ Mijn ouders roepen al tijden dat ik eens iets leuks voor mezelf moet kopen heh.

De nieuwe versie lijkt op de foto bij Casper uit elkaar te kunnen (hoekstukjes, glijstukken aan de hoeken, dakclips), misschien ga ik dit even bij ze navragen. Ik neig nu wel heel erg naar de Plus hoor, vind de Furets gewoon fijne kooien! (als ik later groot ben wil ik wel een kooi met grote deuren vooraan ivm mijn zielige rug :P)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 5:10 pm 

ik zou lekker voor de furet plus gaan. Ik gebruik de Jenny al eeuwig als vaste kooi en moet er toch niet aan denken het kreng te moeten verslepen. En als je er geen extra deur in zet is hij een ramp qua bereikbaarheid en de tralies buigen permanent als je er net wat te hardhandig mee omgaat. Voor vast vind ik hem prima met extra deur maar als vakantiekooi lijkt ie me niet handig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 5:17 pm 

Het is wel een hap uit mijn budget maar ik neig er steeds meer naar, ja ^^ (Vooral als ie lang meegaat, dan vind ik het een goede investering :P) Hij ziet er op de foto van Casper echt véél kleiner uit dan de Jenny maar ik moet zeggen dat de XL ook niet heel groot leek (tot ie in mijn kamer kwam :roll: ) dus misschien moet ik daar niet op letten :') Zeker nu ik lees dat er tijdelijk best vier ratten inkunnen. Daar maakte ik me een beetje zorgen over....hoewel ik weet dat ze bij mij vooral in hun hangmatten liggen te maffen, ze zijn een ster in zielig aan de tralies hangen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 6:39 pm 

De Furet Plus in de rattenwinkel is er wel in de nieuwe uitvoering hè, met groene tralies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2008 7:06 pm 

Ik ben ook aan het kijken voor een vakantie hok.
Ik heb gister de furet plus gezien bij Caspers.
Hij is 10 cm. lager dan de jenny.
Heeft aan de voorkant, en bovenop een grote deur.
Hij kan helemaal uit elkaar.
Hij is perfect.
Hij kost maar 100,00 nieuw bij Caspers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:52 am 

Hihi ja ik zag de groene tralies. Oh wel. Furets zijn gewoon niet gemaakt om mooi te zijn :3 (Vind de blauw/witte versies wel mooi overigens...)

Annet die post deed het em xD Ik ga hem volgend weekend bestellen *stuiter* Hij's nu 99,50, maar met verzendskosten....best een duur grapje <-< Maar goed, ik heb verder zoveel goedkoop kunnen krijgen voor ze, het mag ook wel een keer makkelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 11:09 am 

Kun je niets op marktplaats vinden wat overeenkomt? Ik vind het best een uitgave voor een kooi die zo weinig gebruikt wordt. Natuurlijk heb je er wel altijd wat aan, ook als je eens een extra kooi nodig hebt. Maar op MP staan er zoveel! :)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 11:23 am 

Niet hier in het noorden helaas :( Jullie kennen me als de gek die met Jennies en XLs het hele land doorcrosst, maar ik moet toegeven dat mijn gezondheid het gewoon niet meer zo makkelijk toelaat. Stiekem weet ik wel dat ik voor een tweedehands Plus alsnog het hele land zou doorcrossen :lol:
Ik blijf wel kijken hoor! Ik probeer in de eerste plaats tweedehands, mocht het niet lukken....tja zo'n ding gaat jaren mee. Ik doe alles liever ook tweedehands, want het is voor mij een hele tiet geld, maar als het echt niet kan heb ik liever een nieuwe Plus dan weer een Jenny. Heb zó'n last gehad met dat ding. Als hij als vakantiekooi beter was geweest had ik niet geaarzeld: de ratten gaan dan voor. Maar dat is ie dus niet :P

...Eigenlijk heb ik een neiging om de Tower hier in Grunn op te halen. 150 euro is niet heel slecht. En dan de XL bij m'n ouders.
Maar ze zouden me vermoorden. :pruil: (En de Tower lijkt me voor mij en mijn rug helemaal een drama. Waarom ben ik nu rationeel.)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 5:42 pm 

Die tower is van een vriendin van mij als je het lief vraagt willen ze die voor een kleine bijdrage vast wel even brengen. (probeert niemand om te praten :fluiten: )
Ik had een furet plus te koop maar de dag voor dit topic was er iemand met interesse die hem nu heeft gekocht.
Er staat wel een Freddy te koop hier in het dorp die is alleen niet uit elkaar te halen maar wel goeie coating, grote deur en zelfde maat als de furet plus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 7:59 pm 

Je moet wel even over de tower nadenken i.v.m. je fysiek. In elk geval er extra deuren inzetten in de achterkant, dan kan je overal wel makkelijk bij. Maar je moet de twee delen ook van elkaar tillen met schoonmaken (als je de bakken tenminste makkelijk wilt legen en onder de douche wil afspoelen) en dat is wel een beetje heavy.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 04, 2008 9:23 pm 

Ik heb naar Hilde geluisterd want ze heeft wel gelijk. Hoe hard ik het ook ontken, eigenlijk is de XL voor mij al niet verstandig. (Maar ik ben daar wat dat betreft makkelijk in: dan moet ik maar geen ratten nemen! Als ik mezelf alles moet ontzeggen dan kunnen we nog wel even. Ik ben erg van de niet miepen en gewoon aanpakken methode :P) Bovendien wil ik eigenlijk de XL zo lang mogelijk houden en zodra het kan (=zodra ik student af ben/een huis/appartement/oid heb) een zelfbouwkooi nemen van aluminium.

Ik ga denk ik toch voor de Furet. Mijn ouders willen heel graag een kooi die uitelkaar kan en zijn bereid daarvoor toch een beetje bij te leggen, maar dat wil ik weer niet :P (Mijn ratten, dus ik betaal, heel simpel.) Ze hebben op het moment namelijk niet zoveel ruimte omdat mijn broer ook tijdelijk thuis woont tot hij in januari in Utrecht aan het werk gaat (hij is net klaar met zijn HBO studie.) Anders was ik wel voor die Freddy gegaan, maar er is nu even niet zoveel bergruimte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 12:08 am 

Heb je in je XL van nu wel een extra deur? Ik heb een slechte onderrug en die rare bochten om dingen op te hangen, zijn dan niet echt bevorderlijk. De extra deur in de achterkant heeft mij echt geholpen.

Als je trouwens een kooi wilt die uit elkaar gaat, kan je ook aan terenziani denken trouwens. Al vind ik dat zelf geen prettige kooien eerlijk gezegd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2008 4:43 pm 

Ik moet zeggen dat ik "redelijk" snel de XL kan schoonmaken maar ik denk dat ik er ook maar een extra deur in ga zetten, ik voel het wel heel erg aan mijn rug (heb scoliose en in combinatie met endometriose heb je twee leuk matchende ziektes - fashionistisch verantwoord - maar moeite met schoonmaken hihi :P) dus laat ik eens verstandig zijn. <-- historische woorden.

Terenziani heb ik weinig goeds van gehoord, hoewel ik het bij kooien vaak heel persoonlijk vindt...de één zweert bij de Jenny terwijl de ander (inclusief ondergetekende) er een gruwelijke hekel aan hebben. Ik vind de XL best fijn in gebruik, minus wat probleempjes, dus ik denk dat de Plus voor mij het fijnst is..afgezien van de prijs. (Kom ik wel weer overheen als ik stop met lieve knuffels te kopen...)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]