Het is nu ma nov 20, 2017 3:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 8:49 pm 

Super Annet! En fijn Monique!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 12:30 am 

Rapalje schreef:
Ik vind het een beetje absurd dat de algemene mening wordt dat er steeds minder ratten in een kooi passen - die calculators zijn ook al een keer aangepast nu is de keuze tussen 2 en 2,5 square feet en vroeger was dat 1,5 en 2.

Mee eens.

Ik sluit me nog altijd aan bij het advies van de cage calculators - 0.06 m³ per rat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 1:10 am 

Villa Casa Montana 2
Afmeting: hxbxd 160x90x60 (vlak dak)
Leefgedeelte alleen is ongeveer 125x90x60

http://www.raspetsupplies.nl/shop/images/villacasa2.jpg

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 1:12 am 

Rapalje schreef:
Wil je het echt weten Tessa? :twisted: 18 ofzo

Ow Mirjam dat was idd jouw Samo - bij de Tommy heeft de 82 een andere kleur. Tommy 82 moest trouwens 10 zijn en Samo vind ik toch echt wel 8 - als je maar genoeg plateaus e.d. erin propt. Maar het is een maximum, en dat geldt dan ook voor een hechte groep ratten die het grootste deel van de tijd toch op één hoopje liggen.
Bij kleine kooien vind ik dat je iets minder dan de calculator moet rekenen, en bij grotere kan het juist wel iets meer.

Ik vind het een beetje absurd dat de algemene mening wordt dat er steeds minder ratten in een kooi passen - die calculators zijn ook al een keer aangepast nu is de keuze tussen 2 en 2,5 square feet en vroeger was dat 1,5 en 2

Whahaha wow das wel veel.
Had even over dit berichtje heen gelezen :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 1:00 pm 

Ik weet niet of het al gezegd is, maar zet je er dan wel bij dat het een richtlijn is? Dat ratten die veel in hun kooi zitten een grotere kooi wensen dan ratten die regelmatig loslopen?

Ik vind die kooicalculaties altijd zo lastig...

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 1:03 pm 

Ik weet ook niet zo goed of ik het nog wel moet vermelden eerlijk gezegd. Er zijn zoveel verschillende meningen ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 1:57 pm 

Ik weet niet of je de furet xl al had, dus bij deze (en als je al een foto hebt dan laat je hem lekker weg :-) )
Afbeelding

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 3:24 pm 

Zelf vidn ik dat je in een goed ingerichte tower net als rian wel 18 ratten kunt stoppen (hoe meer plateus hoe meer loopruimte en bewegingsruimte, dus in een goed ingerichte tower vind ik wel dat er zo'n 10 plateus in moeten kunnen)

Waarom? Hoe groter de kooi is, hoe meer ruimte de individuele rat heeft. 18 ratten in een tower hebben zeg maar veel meer ruimte als 5 ratten in een jenny. Ze hebben namelijk als individu íets meer als 3 keer zoveel ruimte als een individu in een jenny. Doe je 5(de max voor een jenny) keer 3 heb je 15, en die 3 ratten extra vind ik er echt wel in kunnen omdat ze juist meer bewegingsruimte hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 5:35 pm 

Richtlijn vind ik, dat als je 15 ratten in een kooi hebt, ze in theorie allemaal op een ander plekje moeten kunnen gaan liggen, dus moet je ook 15 huisjes/buizen/hangmatjes/mandjes etc. in de kooi kwijt kunnen. Uiteraard heb ik nog nóóit al mijn ratten op een ander plekje zien liggen en liggen ze meestal in een paar clubjes verdeeld in een paar huisjes gepropt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2009 5:47 pm 

Dat is vaak het lastige ik heb nu 13 ratten in een tower 11 dames 2 castraten en waar liggen ze??
Verdeeld over 2 huisjes in de bovenste helft, onderste helft is denk ik maar 2 of 3 uur van de dag in gebruik en alleen omdat ik daar nu voer en niet meer boven.
Maar dan verzamelen ze zo veel mogelijk boven om vervolgens de rest van de dag niet meer beneden te komen.

Ik kan me verder eigenlijk wel vinden in de aantallen van Rian, vroeger had je zonder problemen 3 mannen in een Gabber Jolly en als je dat nu doet wordt je bijna tot op je sokken afgebrand want 2 ratten kan eigenlijk al niet meer.
Ik weet ook nog wel dat 4 jaar geleden mensen 9 ratten in een Furet hadden of 6 in een Jenny, maar alles veranderd en ook de ideeen over het houden van ratten.
Ik vind het prima dat mensen hun ratten de ruimte gunnen maar je kan ook overdrijven 2 ratten in een furettower is nou niet echt handig en onnodig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 11:15 pm 

Shita schreef:
Ik weet niet of je de furet xl al had, dus bij deze (en als je al een foto hebt dan laat je hem lekker weg :-) )
Afbeelding

Ziet er mooi uit Shita! :loveeyes:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 10:05 pm 

Heb er nu 6 in de XL en had ze daarvoor eerst in de Tower. Toch heb ik de tower maar opgesplitst omdat er eentje steeds heel erg zielig alleen lag, onderin, ze afviel omdat ze weg werd gepest en de groep niet lekker in hun vel zat. Sinds ik de XL alleen gebruik, is de groep hechter, is er alleen mot om eten en slaapt niemand bijna meer alleen. Ook is de groep stukken brutaler en zit duidelijk lekkerder in hun vel. Wel moet ik erbij zeggen dat ze regelmatig los mogen lopen over de bank. Dat scheelt natuurlijk ook. ;)
Voor de XL zou ik zelf 7 ratten aanhouden, dames.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 9:27 am 

ik heb een savic freddy 2 de normale geen max.
80cm lang 50cm diep en 63cm hoog.
de calculator zeg 4 tot 5 ratten erin maar wat zeggen jullie wat de max is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 9:37 am 
Moderator

Ik zeg twee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 11:34 am 

Ik weet dat jullie mijn Remy kooi niet goedkeuren, maar als ik naar de afmetingen kijk dan denk ik dat het wel meevalt. Hij is 70x60x40 en ik heb het onderste plateau eruit gehaald.
Verder zijn mijn ratjes aan de kleine kant. We waren namelijk pas bij de kinderboerderij en daar waren de ratten wel twee keer zo groot als die van mij. Kan dat ook nog verschil maken in de afmetingen?

Mocht deze topic verkeerd geplaatst zijn dan graag verzetten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]