Het is nu ma nov 20, 2017 1:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jenny of Jenny KD?
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 1:37 pm 
Hoi,
Na onze recente gezinsuitbreiding (oepsnestje van 10 :oops: ) ben ik op zoek naar een grotere kooi, en liet mijn oog vallen op de Jenny. Maar nu zie ik dat er een nieuwer model op de markt is, de Jenny KD. Heeft iemand hier al ervaring mee? Is hij beter dan de oude Jenny?
Alvast bedankt voor jullie reacties! :bloempje:
groetjes Jeanette

Berichttitel: Re: Jenny of Jenny KD?
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 1:56 pm 

Hoeveel van de rittens wil je zelf houden?
Een Jenny is geschikt voor 2 tot 4 ratten, 5 gaat krap en eigenlijk vind ik dat persoonlijk al té krap. Ik heb zelf een Jenny gehad (met ook 1 weekje 5 ratjes daar in). Het nadeel aan de oudere Jenny is dat de tralies niet gecoat zijn, dus is de kooi gevoelig voor roest en aanslag. Bovendien zijn de traliedelen niet demonteerbaar, zodat het een heel log ding is als je hem moet vervoeren.

Bij de Jenny KD zijn de tralies wel gecoat (minder kans op roest) en volgens mij zijn de traliedelen ook demonteerbaar. Nu zou ik persoonlijk voor de KD gaan. Vind het nog steeds jammer dat die er niet was toen ik aan ratten begon :-) .

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 2:09 pm 

de KD (knock-down) heeft ook een grotere deur aan de voorkant, zo groot als de furet plus

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 3:18 pm 

Daph schreef:
Het nadeel aan de oudere Jenny is dat de tralies niet gecoat zijn, dus is de kooi gevoelig voor roest en aanslag.

Op de site van Casper staat dat de Jenny is voorzien van een grijze coating.

De Jenny KD heeft inderdaad enkele voordelen ten opzichte van de reguliere Jenny, zoals de ruimere deuren en het knock down-systeem, maar de KD is ook een stuk duurder (bij Casper scheelt het een kleine €40,-). De Jenny is ook een fijne, degelijke kooi, dus je moet voor jezelf afwegen of je de voordelen van de KD vindt opwegen tegen de hogere prijs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 3:29 pm 

iamspartacus schreef:
Daph schreef:
Het nadeel aan de oudere Jenny is dat de tralies niet gecoat zijn, dus is de kooi gevoelig voor roest en aanslag.

Op de site van Casper staat dat de Jenny is voorzien van een grijze coating.

Huh?! Dan zijn ze die van mij vergeten te coaten. Die behandelde ik 1 keer in de zoveel tijd met cilit bang om de aanslag te verwijderen. En een paar roestplekjes zijn er ook door verdwenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 4:33 pm 
Moderator

die zijn echt niet (goed) gecoat...onze was dat ook niet :P
Je zou ze wel zelf kunnen coaten of verven met botenlak..maar dat moet je weer 2 weken laten uitharden voordat je er ratjes in zet :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 10:10 pm 

Ik denk dat het ook gewoon een nieuwe versie is van de jenny en de mary. Vroeger stond er niet bij dat ze gecoat waren, en nu wel, mét foto van tralies die inderdaad duidelijk lichtgrijs gecoat zijn. Maar tweedehands zal je dus geen gecoate jenny vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 10:32 pm 
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik denk dat de KD idd een mooie kooi is. Ik wilde er 5 :rattig: :flapperig: :ploprat: :rattig: :rattig: rattenvrouwtjes in houden, maar ik begrijp dat ik dan misschien een grotere kooi moet?
groetjes Jeanette

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 10:33 pm 

T'is voorde ratjes denkik wel veel fijner als ze dan iets groters krijgen dan een jenny ;)

Liefs, Yami, Yil, Jiminy, Kaito, Faith †, Jaiden †, Hope † en mij < :3 )~~~~

Faith mis je lieve schat :cry: - 06-09-'09 - †

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 11:29 pm 

Ik vind dat 5 dames in een Jenny prima past hoor, lekker veel hangmatjes en huisjes wel :knikt:
Als ik zou mogen kiezen tussen beide zou ik zeker de KD versie nemen, het is dat die nog niet voor 40 euro 2ehands te krijgen zijn :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 8:15 am 

Ja, 5 in een Jenny kan wel. Maar ik ben er zelf geen fan van. Toen ik Puck en Isis kreeg zaten ze nog een week met zijn vijfjes in de Jenny tot de volière kwam. Ik heb de Jenny nog als vakantiekooi. Ik vind dat je in een Jenny toch niet zo veel kwijt kan, dat hij vrij snel vol hangt. En de ratjes hadden toch niet zo veel ruimte.
Ik heb zelf een Ferplast Brio Medium volière gekocht via Marktplaats. Daar kunnen 7 of 8 ratten in. Maar met zijn 5jes vinden ze het heerlijk. Veel klimruimte en ook veel ruimte voor hangmatjes enzo. Ik denk dat ze zich in deze kooi toch lekkerder voelen.
Voor 5 zou een Ferplast Jolly volière of een Brio Mini ook al voldoende zijn. Maar ik geef mijn meisjes het liefst zo veel mogelijk ruimte. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 8:24 am 

MissAnnemijn schreef:
Ik vind dat 5 dames in een Jenny prima past hoor, lekker veel hangmatjes en huisjes wel :knikt:
Als ik zou mogen kiezen tussen beide zou ik zeker de KD versie nemen, het is dat die nog niet voor 40 euro 2ehands te krijgen zijn :mrgreen:

Hier ben ik het helemaal mee eens, 5 meiden in een jenny kan prima. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 8:28 am 

Ik heb 4 mannen in een Plus, die is iets groter dan een Jenny. Maar omdat ik het bij nader inzien toch te klein vond, heb ik er zolang een soort van Mary opgebouwd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 9:50 am 

De plus is iets kleiner als de jenny ;)

Maar 5 dames in een jenny kan in principe wel mits je hem genoeg hebt ingericht. Dus met de standaard inrichting kan het niet.

Je zult er echt dan minimaal 4 hoekplateu's in moeten doen, een aantal huisjes, hangmatjes etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 3:31 pm 
En wederom dank voor de reacties! Fijn als iedereen meedenkt.
Ja ik heb al heel veel huisjes, verdiepinkjes, hangmatjes (leuke stofjes op de markt!) aangeschaft, dus qua speelruimte komt het wel goed... :thumbsup:
Maar ik zit nu toch de Gabber Jolly Super te overwegen, vooral als je er zo'n extra deur ik kan maken zoals elders op het forum staat. Wat denken jullie?

Aanbieding ratjes weggehaald door Moderator. Er mogen zelfstandig geen ratjes via dit forum worden aangeboden.

groetjes weer!
Jeanette.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]