Het is nu ma nov 20, 2017 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn nieuwe kooi
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 12:16 am 

het is ook gewoon de "Montana Villa Casa II" en buiten het roest probleem is het een geweldige kooi.
En wat zo lekker is is dat je tussen de tralieklemmen onderin, je plexiglas kunt klemmen en dat is met 4 katten hier erg prettig want nu kunnen ze er niet meer bij en de corbo vliegt niet door het hele huis want de rand is erg laag.
Maar ik denk dat als deze kooi aan zijn einde is dat ik hem nog een keer koop omdat hij verder zo goed bevalt en het zal nog wel even duren voordat hij echt roest gaat vertonen het gaat enkel om de dikke midden en onderbuizen (de bruine op de foto) en dan binnen in en niet aan de buitenkant.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 3:33 pm 

Ik heb tot nu toe nog geen last van roest maar ik heb geen tuin en kan hem dus ook nooit helemaal afspuiten. Ik maak de tralies schoon met een schuurspons en schoonmaakmiddel, het is minder snel maar lekker makkelijk en niet te veel overtollig water wat in de gaatjes kan gaan :D

Ik geloof dat hij Montana Villa Casa II wordt genoemd als het om de vogelversie gaat maar je kan hem ook krijgen met knaagdierenuitrusting (metalen plateaus en trapjes) en dan wordt hij de Montana Chinchilla II genoemd.

Ja het plexiglas is echt wel nodig want anders heeft hij zo goed als geen rand. Hoe heb jij het opgelost met de tralieschuif aan de onderkant? Ik heb die schuif er gewoon uitgehaald en het onderste deel aan het bovenste geboord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2010 5:00 pm 

Ik heb de villa casa 1 sinds een paar weken.
Heb gewoon het rooster er uit gehaald en de bodembedekking in de la.
Zo groot is de opening toch niet als het rooster er uit is?
Ik begrijp niet zo goed wat je hebt geschroefd?
Ben heel tevreden over deze voliere, lekker grote deuren :D .
Hiervoor had ik een GJS flat die toch heel wat onhandiger was...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 12:47 am 

Ik had toen pas rittens in de kooi dus alleen het rooster eruit ging niet. De opening ertussen was te groot en ik was bang dat ze ertussen zouden glippen en ontsnappen. Dus heb ik gewoon de la tegen de kooi aan laten boren. Ik kan de la er nu niet meer uithalen maar ik heb ook geen opening meer (wat mij gemoedsrust geeft als er weer rittens bij komen :D ). Het rooster ligt nu onder de kooi zodat ik daar een deel van mijn rattenspullen op kan leggen (zoals je kan zien op de eerste foto die ik gepost heb op 19-01)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 2:30 am 

Bij mij zit het rooster boven de bak en ik heb op het rooster plavuizen gelegd zodat ze niet op de tralies hoeven te lopen en in de hoeken twee kleine kattenbakken en dat was dat.
En het plexiglas heb ik op maat laten zagen bij de bouwmarkt en tussen die twee ijzeren uitsteeksels geklemd en aan de zijkanten heb ik ze vastgedraaid met de schroeven van de ferplast plateaus.
Het is eigenlijk heel simpel als wat en ik heb natuurlijk de mazzel dat ik nette dames heb die alles op de kattenbak doen en in hun toiletjes :aai: .
Ik had eerst over het rooster fleece maar dat vraten ze kapot en dat werd dus niets, vandaar die plavuizen want het rooster eruit zou een drama kunnen worden hier met 4 katten en staartjes die door de opening kunnen glijden brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 7:08 pm 

@Melissa, ah nu snap ik het!
Ik heb alleen oude dames en een flinke castraat.
Die passen met geen mogelijkheid door de kier.
Ik kan mijn rooster er helaas niet onder leggen.
De casa 1 heeft voor en achter geen extra balkje,
alleen aan de zijkanten, jammer...
Ik ga alleen aan de achterknt nog een plexiplaat maken.
Dan wordt mijn muur niet zo vies.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]