Het is nu zo nov 19, 2017 12:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 2:53 pm 

Zoals ik zei, mijn eerste vraag: :)

Zag net deze kooi op marktplaats staan: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... nl/8088650
Het is bieden vanaf 80€ ... maar hij lijkt me wel lekker ruim (ik wou 2 ratten nemen), handig met die grote deuren, hij is bij mij in de buurt en aan een kleinere kooi ben ik ook wel 80-120€ kwijt denk ik (tenzij ik de komende weken 24/7 op marktplaats rondhang :)). Wat vinden jullie ervan? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:04 pm 

Ik zou voor een tweedehands kooi zelf nooit meer dan de helft bieden eerlijk gezegd, maar dat is voor iedereen anders :-) . Voor twee ratten is het trouwens wel heel veel ruimte ;) . Verder een prima kooi lijkt me, maar ik ken ze niet. Misschien iemand anders?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:23 pm 

Hilde schreef:
Ik zou voor een tweedehands kooi zelf nooit meer dan de helft bieden eerlijk gezegd, maar dat is voor iedereen anders :-)

Hmm, maar als hij maar een jaar oud is... Misschien moet ik gewoon vragen of ik langs mag komen kijken. :mrgreen:

Citaat:
Voor twee ratten is het trouwens wel heel veel ruimte ;) . Verder een prima kooi lijkt me, maar ik ken ze niet. Misschien iemand anders?

Te veel ruimte kan eigenlijk niet dacht ik. :P (En ik zou een Jenny oid sowieso op een tafel zetten, dus qua ruimte die voor mij overblijft komt het een beetje op hetzelfde neer. ;)) En heeel misschien worden het er ook drie. :lol:

Wah, ik ben echt belachelijk slecht in beslissingen nemen, vooral als het om (wat meer) geld gaat. :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:29 pm 
Moderator

Ik zou ook niet meer dan de helft bieden, dat zijn ze dan echt niet meer waard. Verder ken ik de kooi ook niet.

Soms is meer ruimte geen probleem, maar bij een hele grote kooi met bijvoorbeeld 4 ratjes kan het zijn dat ze onderling groepjes gaan vormen en die groepjes elkaar niet mogen of er 1 buiten de groep valt, terwijl het in een kleinere kooi (Jenny bijvoorbeeld) allemaal voorbeeldig gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 10:51 pm 

Ik roep ook altijd dat een kooi nooit te groot kan zijn, maar met twee ratten in een kooi waar er minstens acht in kunnen, betekent wel heel vaak verstoppertje spelen samen ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 11:43 pm 

Om eerlijk te zijn was zo'n heel onbewuste gedachte misschien ook dat ik dan niet meteen een nieuwe kooi hoef te kopen mocht het groepje wat groter worden. :lol: Liever niet aan beginnen, haha... :shifty:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 12:11 pm 

Het is een F13 kooi. http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ten/100544

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 1:05 pm 

Ik vind hem geen €80 waard eigenlijk...
Misschien die supergave kooi die Faith hier op het forum aanbiedt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 5:27 pm 

Dat is nog eens een goede tip! Grote deuren is erg handig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 17, 2010 5:41 pm 

Citaat:
Ik vind hem geen €80 waard eigenlijk...
Misschien die supergave kooi die Faith hier op het forum aanbiedt?

Heb haar gister al een pb gestuurd. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 10:38 pm 

Bij deze is deze thread omgedoopt in "summer zoekt een kooi en moet het daar continu over hebben". 8)

Heb de eigenaar van de kooi uit mijn eerste bericht gemaild (op MP) of ze hem ook voor iets minder wilde verkopen. Wilde ze niet. Die wordt het niet dus.

Verder heb ik gisteren een hele tijd op Duitse rattenforums zitten lezen en daar schijnt de "Jumbo hamsterkooi" heel erg populair te zijn. Er is een groothandelaar (oid) op ebay(.de). Via "meteen kopen" kost de kooi 70€, maar met bieden schijnt hij voor gemiddeld 40€ verkrijgbaar te zijn (en er zijn zo'n 2 veilingen per dag, dus je bent zeker weten een keer degene die als eerste 40€ maximumbod intikt), plus 15€ verzendkosten (naar NL). Maten 100x50x120. Lijkt me heel mooi voor 55€ (en aangezien hij in Duitsland zo veel gebruikt word zal er ook niets heel erg mis mee zijn denk ik?) Voordeel is dat hij gewoon verstuurd word, geen gedoe met transport regelen en alles...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 10:49 pm 

Ik vind 'm erg ondiep.... niet mijn keuze!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 10:56 pm 

50 diep is even diep als bijvoorbeeld de Jenny of de furet plus, dat vind ik een mooie maat. Hij ziet er op de foto wel ondieper uit, weet je zeker dat dat de maten zijn? De houten plateaus zijn ook niet handig (gaat vreselijk stinken als er urine in trekt), maar die kan je natuurlijk vervangen. Ik zou zelf voor die prijs wat twijfels hebben over de algemene kwaliteit en stevigheid, maar dat kan natuurlijk heel erg meevallen. En het is zeker een mooie prijs voor een kooi van die maten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 11:02 pm 

Hij ziet er op de foto inderdaad erg smal uit, maar het zijn wel 54cm ... dus even diep als de kleine "standaardkooien" die ik heb gezien (Jenny, Furet plus). Met meer diepte wordt de kooi meteen heel groot (zoals de Furet Tower ... die is wel erg leuk maar ook wel duur, zelfs 2dehands)...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 18, 2010 11:05 pm 

Citaat:
50 diep is even diep als bijvoorbeeld de Jenny of de furet plus, dat vind ik een mooie maat. Hij ziet er op de foto wel ondieper uit, weet je zeker dat dat de maten zijn? De houten plateaus zijn ook niet handig (gaat vreselijk stinken als er urine in trekt), maar die kan je natuurlijk vervangen. Ik zou zelf voor die prijs wat twijfels hebben over de algemene kwaliteit en stevigheid, maar dat kan natuurlijk heel erg meevallen. En het is zeker een mooie prijs voor een kooi van die maten.

Oh, jij was sneller. :)
Ik denk dat het gewoon een rare foto is, anders had er wel al iemand over geklaagd denk ik, aangezien hij overal als beginnerskooi aangeraden wordt.
Wat de prijs betreft, ik denk dat ze zich dat kunnen veroorloven omdat het alleen verzending is (ze hebben geen winkels of zo), die kooi zo populair is en ze nog een hoop duurdere kooien hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]