Het is nu vr nov 24, 2017 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: afmeting kooi
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 10:56 pm 

hey,

ik had een vraagje, ik wou een mooiere kooi kan kopen online en kwam een hele leuke tegen alleen is de tralie afstand 2,5 cm. dit lijkt mij een beetje te groot he? komt een jong ratje denk ik wel snel door heen lijkt mij? of valt dat wel mee?

groetjes melissa

Profiel  

Berichttitel: Re: afmeting kooi
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 11:02 pm 

Een jong ratje komt al door 2cm, laat staan 2.5cm. Geen goed idee dus!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 11:08 pm 

nee dat dacht ik al, nouja dan verder kijken. was wel een leuke aanbieding maar word natuurlijk niks als ik dan een jong ratje erbij zou willen doen.
dankje wel voor het snelle antwoord :D!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 11:14 pm 

eigenlijk had ik nog een klein vraagje:
is het mogelijk om mannetjes en vrouwtjes in dezelfde kooi te houden maar dan dat ze wel van elkaar gescheiden zijn?
je hebt laat maar zeggen een kooi van 1,60 hoog en je maakt een scheiding in het midden (allebei 80cm hoogte levensruimte) zodat ze niet bij elkaar kunnen komen?

en zoja waar kan ik dan het beste de scheiding van maken? zat zelf gewoon er aan te denken iets van hard aluminium er tussen te doen en daar boven op een plastic bak voor de vrouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 10:07 am 
Ere-lid

Ik denk dat het het meest verstandig is om 2 aparte kooien te hebben of het bij 1 geslacht te houden ;)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 6:50 pm 

Daar ben ik het helemaal mee eens. En als je dan echt mannetjes én vrouwtjes wilt, zet ze dan in aparte kamers. Een "ongelukje" is n.l. gebeurd voor je er erg in hebt, met alle gevolgen van dien :(

Je zou ook kunnen overwegen om vrouwtjes met castraatje(s) te combineren, dat is ook heel leuk en heeft als voordelen dat er dus geen ongelukjes kunnen gebeuren, ze de aandacht/loslooptijd niet hoeven te delen, ze bij elkaar in 1 kooi kunnen, en je dus maar 1 kooi hoeft schoon te maken ;)

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 4:47 pm 

castreren dacht ik ook al aan, maar dat brengt volgens mij weer de risico dat ze de operatie niet overleven? en hoe duur zou dat ongeveer zijn?

en hele aparte kamers lijkt me beetje overdrijven, ik zou er namelijk goed voor zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen.
maar ik denk nu gewoon de kooi waar de vrouwen in zitten te laten staan waar die staat, en dan gewoon een aparte kooi voor de mannen en die staat dan ergens lager, en als er dan een zou ontsnappen zou het heel veel moeite moeten kosten willen ze bij elkaar komen dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 4:50 pm 
Moderator

Je hebt toch niet al en mannen en vrouwen?
In verschillende rattenopvangen zitten gecastreerde mannen. Zelf een man laten castreren alleen omdat je ze bij de vrouwen wilt halen is "not done" omdat een operatie altijd een risico is voor het diertje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 4:57 pm 

Waarom wil je per se mannen én vrouwen? En idd, dan kun je beter voor castraten gaan dan voor 'echte' mannen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, er zijn hier meerdere mensen op het forum die daarover mee kunnen praten.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 7:55 pm 

xbeyondx schreef:

en hele aparte kamers lijkt me beetje overdrijven, ik zou er namelijk goed voor zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen.
maar ik denk nu gewoon de kooi waar de vrouwen in zitten te laten staan waar die staat, en dan gewoon een aparte kooi voor de mannen en die staat dan ergens lager, en als er dan een zou ontsnappen zou het heel veel moeite moeten kosten willen ze bij elkaar komen dan.

Drine (voormalig voorzitster van Rat 'n Roll) dacht ook dat dat haar nooit zou overkomen, en zij was toch heel ervaren met ratjes. Op een onbewaakt ogenblik is er bij haar toch een vrouwtje in de mannenkooi terecht gekomen.
Ik weet niet of het werkelijk kan, maar ik heb eens gelezen dat de bevruchting zelfs door de tralies heen zou kunnen plaatsvinden. En ik weet uit eigen ervaring dat flapperige vrouwtjes écht niet bij een mannenkooi (en andersom ook) weg te houden zijn, ze worden er als magneten naartoe getrokken en maken werkelijk reuzesprongen om hun "doel" maar te kunnen bereiken. Alle drie de mannetjes die ik heb (gehad) zijn n.l. een paar dagen na hun castratie hier komen wonen en moesten dus nog een paar weken apart wonen voor ze bij de vrouwtjes mochten. Beide keren (eerst bij Mauro en later bij MaX en MaddoX) was er een vrouwtje bij dat ineens de vrouwenkooi zelf open maakte en moest ik hangslotjes op alle deurtjes gebruiken. Alletwee de vrouwtjes hadden dat nog nooit eerder gedaan en ook toen de mannetjes eenmaal bij de vrouwtjes in de kooi woonden hebben ze dat nooit meer gedaan. Voor die paar weken dat ze nog niet bij elkaar mochten was het nog wel te doen om de mannenkooi te verplaatsen (in de keuken met de deur dicht) als de vrouwtjes losliepen, voor altijd is dat echt niet te doen.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 10:16 pm 

dat dacht ik dus al, dat het heel erg risicovol kon zijn!
ik heb ze nog niet hoor de mannen.
en waarom ik dus ook mannetjes wil is omdat de mannetjes van me vriend hier even 1 week hebben gestaan (omdat hij op vakantie naar ze pa moest) en ik gewoon helemaal verliefd ben geworden op het karakter van een man. deze zijn gewoon veel knuffel achtig.
me vriend zei al dan kunnen we toch ruilen, maar ik wil me leuke dametjes ook niet kwijt. dus daarom vroeg ik het me af.

het idee van een castraat uit de opvang vond ik zelf ook al een goed idee. helaas dat hier dus geen rattenopvang in de buurt zit.
misschien dat het dan een idee is voor later wanneer ik me rijbewijs heb (ga eind deze maand beginnen dus duurt niet meer lang :D)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 10:22 pm 

Als je gaat voor het leuke karakter van een mannetje dan kun je inderdaad ook op termijn op zoek gaan naar een leuk castraatje in de opvang. Maar niet ieder mannetje of castraatje is hetzelfde hoor! Ik heb twee castraten, Herman en Jochem. Herman is net een vrouwtje: klein, druk en gewoon heel erg maf. Stuitert door de kooi heen en heeft geen rust in z'n kont. Jochem is echter een stuk groter en rustiger en een echte knuffelkont. Het zijn net mensen: allemaal een ander karakter!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 10:42 pm 

heb net ook al beetje tussen de opvangcastraten, en wat een schatjes allemaal!
ik zou dan ook echt op zoek zijn naar een groot beertje dat echt een knuffelkont is!
helaas zijn er echt geen opvang voor ratten in de buurt van rotterdam :(.

toevallig niet iemand hier die toevallig in de buurt woont en een keertje richting de opvang gaat haha :P?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 11:28 pm 
Ere-lid

xbeyondx schreef:
en hele aparte kamers lijkt me beetje overdrijven,
Toch niet zo overdreven dan? ;)
Bij de meeste opvangs wordt gewenst dat je zelf met de opvangers kennis komt maken en moet je aan een flink aantal voorwaarden voldoen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 10:43 am 

xbeyondx schreef:
toevallig niet iemand hier die toevallig in de buurt woont en een keertje richting de opvang gaat haha :P?

De meeste zijn met het ov ook goed te bereiken (en de ratjes kunnen daar prima tegen)

Faye

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]