Het is nu do nov 23, 2017 3:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 11:53 am 

Ik heb hier een hele tijd terug iets gelezen over stille drinkflesjes. Per 20 november krijg ik 2 rittens waarvan de kooi in mijn studentenkamer komt te staan (± 5 meter van mijn bedvoeteneinde vandaan). Een stil drinkflesje zou daarom misschien wel erg handig zijn voor de nachten :clown:. Weet iemand hier meer over? En zijn er misschien nog meer tips en trucs om de ratjes 's nachts zo min mogelijk herrie te laten maken? :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 12:44 pm 
Moderator

Ferplast sippy's zijn stil en bij de XL kregen we ook een stille fles geleverd (geen idee hoe die heet :P ik denk de ferplast FPI drinky)

Ratten zullen 's avonds nu eenmaal geluid maken, in de nacht slapen ze zelf ook. Toen ik nog thuis woonde en de ratten schuin aan het voeteneind stonden hoorde ik ze ook wel maar ik vond het heel erg meevallen. Eventueel kan je in de avond het loopwiel eruit halen, ik denk dat dat het meeste geluid zal maken als ze er gebruik van maken :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 8:02 pm 

dat geluid went wel hoor, dat is zoals naast een spoorweg wonen, op den duur hoor je dat niet meer ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 12:10 am 

Je zou eventueel voor de nacht een bakje water erin kunnen zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 1:02 pm 

Mijn ratten slapen recht naast m'n bed en maken af en toe behoorlijk veel geluid. Maar inderdaad slapen ze 's nachts meestal wel.
Het was voor mij echt even wennen om ze te horen drinken of rennen, maar je went er na een paar dagen wel aan en
inderdaad het loopwiel eruit halen 's nachts, dat scheelt ook een hoop :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 1:36 pm 

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zo'n Ferplast Sippy waterfles gekocht (alhoewel ik het idee heb, dat hij nog steeds herrie maakt :P) en voor de rest wordt het gewoon wennen.

Ik ben trouwens ook niet echt bang, dat IK niet kan slapen hoor. Ik ben alleen bang dat mijn vriend niet meer bij me wil slapen en een hekel aan die beesten krijgt... :pruil: Maar aangezien hij (net zoals ik) ook door de tering herrie heen slaapt, van de vrachtwagens die hier 's ochtends vanaf half 5 vlak langs mijn huis rijden, denk ik dat dat ook wel lukt bij ratten geluiden :P. Maar de herrie die ik kán voorkomen, wil ik natuurlijk voorkomen ;).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 2:42 pm 

Toen de ratten vroeger nog op mijn slaapkamer stonden, sliep ik heeeeeeerlijk! Want ik had herriestoppers in mijn oren geplugd!
Maar dat was alleen in de beginperiode dat ze jong waren, ze leken wel een soort pingpongstuiterballen. Nu staan ze in de woonkamer en het enige wat ik heel soms hoor is het drinkflesje. Je kunt ook een bakje met water neerzetten alleen dat wordt wel sneller vies (bij mij gingen ze zich er ook mee wassen namelijk) Succes en veel plezier, en je vriend vindt ze vast ook leuk hoor :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 08, 2010 8:26 pm 

ik heb wilde muzien vlak boven mijn hoofd.. die hoor je trippelen vechten en soms laten ze iets na beneden rollen ik slaap onder zon schuin gedeelte in een hele oude huis. :x

:eh: daarbij zijn mijn eigen ratjes heerlijk rsutig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]