Het is nu zo nov 19, 2017 1:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 3:06 pm 

Hey Allemaal,

Ik had een vraagje :)
Heb nu al anderhalf jaar een voliere voor me twee meiden die ik eigenlijk een beetje onhandig vindt; schuin dak en niet al te grote deuren.

Voor de rest is ie eigenlijk prima en lijkt ie wel nieuw, maar begint toch beetje te kriebelen om een nieuwe kooi te kopen :roll: :P

Zat zo eens rond te kijken en mijn oog viel op deze: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/hamster_muis/49478 (Bij klantenfoto's is ie wat beter te zien)

L 85 x B 55 x H 147 cm
2 deuren aan de voorkant van 34 x 28cm
10 cm diepe onderbak die eruit geschoven kan worden
Afstand tussen tralies: 6mm
16 cm transparante platen aan de buitenkant tegen vuil

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met deze kooi? en voor de rest wat vinden jullie er van?

Oh en denk niet dat de ferplast hoekverdiepingen er doorheen passen eh? :S Maar die kunnen er misschien via de onderbak in en als dat niet lukt misschien Furet XL deuren erin plaatsen :suprised:

Groetjes Marije, Kira en Yuna

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 5:06 pm 

Lijkt me wel een mooie kooi.. je hebt alleen niet zo veel aan de houten accessoires. En ik vind 'm best prijzig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 5:40 pm 

Ja ik vond hem idd ook wel aardig prijzig..

Heb hier die andere voliere die dan verkocht kan worden; geen knaagschade, roest of wat dan ook dus hoop daar nog mooi bedrag voor te kunnen vangen + wat andere dingen die ik nooit gebruik kan ik verkopen.

De dames zitten nu in de Jenny, dus denk dat ik eerst al die dingen ga verkopen en misschien valt het dan nog wel beetje mee wat ik er nog bij moet leggen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 7:06 pm 

Ik weet dat op een ander forum mensen deze kooi hebben voor de ratten en er erg veel plezier mee hebben. Zij hebben er ook gewoon ferplast hoekplateau's in :) Ik vind het zelf ook een erg mooie kooi!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 12:39 am 

Ik vind hem heel mooi maar ook heel duur!! :shock:

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 12:58 am 

Tja, aan de andere kant, Brio volieres etc. zijn ook gruwelijk duur als je ze nieuw koopt.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 20, 2010 7:34 pm 

Ik heb deze kooi nu ongeveer 3 jaar en vind hem heel handig! Het enige nadeel vind ik de lage onderbak maar ik zie dat ze dat veranderd hebben in een betere. Bij mij zitten er ook gewoon ferplast verdiepingen in hoor past goed en anders kan je die onderbak er heel handig uit schuiven. Het enige waar je voor moet oppassen zijn de deurtjes want ik had een ratje Ollie die de deurtjes open kreeg, wat ik in eerste instantie niet doorhad dus was ik geregeld mijn ratten kwijt... :shifty:
Verder vind ik het voordeel in vergelijking met andere voileres dat deze ook een redelijk grondoppervlakte heeft wat erg fijn is voor de oudere ratjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 12:39 am 

Oei das niet zo handig, gelukkig is dat nog wel op te lossen mochten die van mij dat doen.

Bedankt voor de reacties allemaal!
Nog wat rondgekeken naar kooien en ga misschien toch een aluminiumkooi laten bouwen. Wel nog iets prijziger, maar dan heb ik ook wel iets waar ik 100% tevreden over ben! (+ Ik kan me voliere nog verkopen en krijg opeens van me zusje en me vader allerlei dingen die ik mag verkopen en waarvan al het geld ook naar me ratties mag :D) Dus dat scheelt ook iets in de kosten.

Heb al paar offertes aangevraagd :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]