Ratten maken gerbils dood eten ze op.
Acaciaratten weet ik niet zeker, maar die zijn ook een stuk kleiner, dus ik vermoed dat ze die ook als prooi zien.
Ik heb wel eens gezien dat een grasrat bij een tamme rat moeder opgroeide omdat de eigen moeder geen melk gaf, maar die moest uiteindelijk ook weg bij de ratjes, vertoonde toch heel ander gedrag.
Hamsterratten zijn een stuk groter en sterker en ze snappen elkaar niet goed, ik vrees dat dat ook vragen is om ongelukken.
Overigens heet het allemaal 'rat', maar zijn het allemaal verschillende families (geslachten rattus, meriones, cricetomys, acacia- en grasratten weet ik niet uit mijn hoofd), ze zijn helemaal niet zo verwant aan elkaar. Toch wel hele verschillende beestjes hoor.
Enige dat er wel redelijk verwant aan is is de zwarte rat, Rattus rattus, maar ik zou niet weten waar je die vandaan moet halen (als je het weet, hoor ik het graag) en ik weet dat ze soms samen gehouden werden, maar geen idee wat je kansen zijn dat dat goed of fout gaat.
Ik zou ze voor de veiligheid sowieso nergens mee samen houden. Enne qua gedrag is twee of meer tamme ratjes samen voor jou als baas ook het interessantst