Het is nu wo nov 22, 2017 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 6:10 pm 

Nu ik eindelijk zover ben dat vriendlief het goed vindt dat het dressoir weggaat (in ruil voor een groter aquarium) begin ik te twijfelen... :huh:

Zover ben ik nu:
De reden dat ik voor een alu zou gaan, was puur en een alleen omdat ik dan de gewenste maat zou hebben zodat die dan op het dressoir zou passen. De alu kooi in de maatvoering die ik had bedacht 155 Breed, 50, diep en 75 hoog en helemaal leeg aan de binnenkant, kost gemiddeld €400 euro excl verzendkosten. (3 offertes had ik binnen 1 wacht ik nog op)
Nu het dressoir weggaat en het aquarium een nieuwe plaats krijgt heb ik dan een stuk muur van 230 breed leeg.
Bij casper zag ik de Savic royal suite, die is goedkoper dan de alu kooi, evengoed nog €300,- maar oke.
Alleen vriendlief vind het blauw niet mooi :eh: (twijfelt nu ook aan geaardheid van vriendlief....) De budgetversie daarvan is de liberta explorer in het grijs, vind hij wel mooi. Die heeft alleen geen opstaande rand en heeft verticale tralies. Zijn er mensen hier die een liberta hebben gezien/gevoeld (stevig?) En weet iemand of er in de liberta explorer ferplast hoekplanken passen? Ben wel helemaal in mijn nopjes dat er een nieuwe kooi komt, en vriendlief is helemaal in zijn nopjes vanwege zn nieuwe aquarium. win win situatie!! :knikt:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 6:15 pm 

Ik wil ook een nieuwe kooi, de royal suite wordt het voor mij. Want:

Op de verdiepjes van de liberta zit geen randje, wat op de foto's te zien wel op de royal zit. Dit is voor mij een groot voordeel want mijn ratten mikken altijd overal alles af. Ook op de onderbak en tweede onderbak zit geen randje waardoor ik zal blijven stofzuigen, daar heb ik geen zin in :P
Verticale tralies ben ik niet zo'n fan van en ik vind hem in het geheel minder mooi.
Als ik een kooi koop wil ik het gelijk goed doen en niet eentje kopen waarvan ik al verwacht dat ik hem na een jaar in ga ruilen

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 9:19 pm 

Ja, het gaat hard hier, het gaat nu nog tussen een Savic royal suite en een Midwest Critter Nation 162 Double level.
Ga nu nog even foto's kijken op internet en meningen en ervaring lezen. Kwam er vanmiddag wel achter dat ik nog €225 reiskosten terug krijg van mijn werk (zelf voorgeschoten natuurlijk) maar dan is een kooi opeens niet zo duur meer :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 12:50 pm 

Ik denk toch dat ik zou gaan voor de Savic Royal suite gaan. Omdat deze idd op zowel de verdiepingen als de losse plankje opstaande rantjes heeft en dus de bodembedekking er niet uit valt als je hem open doet. Voor de prijs hoef je het niet te laten want dat scheelt zo weinig.

Ik droom al heel lang van de Royal suit

Succes met kiezen

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 3:14 pm 

En de Midwest Critter Nation en de Liberta Explorer hebben geen spatranden.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 7:06 pm 

Ik heb er 2 :P eentje voor de hamsterratten en eentje voor gewone ratjes.
Ik moet wel zeggen dat ze een stuk minder stevig zijn dan een Critter Nation of een Savic Royal Suite, ze zijn wat lichter en rammeliger. Dat maakt voor de hamsterratten wel meer uit dan voor de ratten, omdat die zwaarder zijn maakt het meer herrie.
Spatranden zijn wel handig, ik heb in de ratten-explorer nu plexiglas plaatjes aan de tralies vastgemaakt met ijzerdraadjes, dat scheelt wel. Ik vraag me af of die in de RS wel hoog genoeg zijn trouwens. Je zou ook met doeken of kranten kunnen gaan werken in plaats van met 'losse' bodembedekking.
Ik vind de Critter Nation of Royal Suite wel wat beter, maar ik vind het zelf geen 100 euro verschil waard. De belangrijkste voordelen zijn voor mij het formaat, looks, deurtjes over de hele voorkant en volledig van metaal en dat hebben ze allemaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 9:20 pm 

ik heb er ook eentje, superkooi, maar de onderbakken en verdiepjes zijn best ondingen. De bakken zijn ondiep en te klein, waardoor de bodembedekking er over en tussen valt. De verdiepjes zijn metalen roosters waarop een stukje plastiek vastgeklemd wordt met dossierklemmetjes. Ik heb nu nieuwe metalen onderbakken laten maken en voor de verdiepjes heb ik (nuja, mama) fleece overtrekjes gemaakt, zodat de klemmetjes niet meer nodig zijn en het lekker zacht is aan de pootjes, en ze klimmen er in.

Een hoekplateau heb ik er nog niet ingekregen maar zou wel moeten lukken (wel met 3 schroeven ipv 4). Mijn ratten gebruiken de verticale tralies niet om te klimmen, maar ik heb wel een luie, bejaarde groep. De deuren durven ook wel eens rammelen.

Maar ze is lekker groot, kan gemakkelijk in 2 gedeeld worden, je kan er veel spulletjes in ophangen, grote deuren waardoor je echt overal bij kan, snel schoongemaakt...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]