Het is nu wo nov 22, 2017 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraagje over Furet Tower
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 2:13 pm 

Hoi!

Ik heb voor mijn 2 mannen zonet de Furet Tower besteld op Zooplus, kan niet wachten tot ie geleverd word :D .

Maar wat ik me nu afvraag, aangezien ik maar 2 ratjes heb, bestaat er dan de kans dat ze in zo'n grote kooi hun eigen territorium zullen gaan afbakenen?
Ze leven nu gewoon prima samen met z'n tweetjes, en er zijn behalve de gebruikelijke stoeibuien geen vechtpartijen of problemen of iets in die richting, maar als de Tower straks binnen is, zullen ze wel een heel wat grotere kooi hebben dan nu, zeker voor met z'n tweetjes hebben ze natuurlijk een zee aan ruimte als ze naar de Tower zijn verhuisd.
Nu weet ik dat er altijd word gezegd over de rattenkooien, hoe groter, hoe beter, maar bestaat er ook zoiets als een té grote rattenkooi?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 2:28 pm 

Als er nu geen problemen tussen je 2 mannen zjin zullen deze er denk ik ook niet gaan komen als ze een grotere kooi krijgen. Tenminste, zoiets heb ik eigenlijk nog nooit ergens gelezen en zelf heb ik dit ook niet met mijn meiden. Ik heb 3 meiden in een Royal Suite zitten en ik kan alleen maar zeggen dat ze het helemaal geweldig vinden. Volgens mij zullen ratjes die al vanaf het begin samen in een groepje zitten (of ratjes die later samen geintroduceerd zijn en elkaar geaccepteerd hebben) niet in 1 kooi een apart territorium gaan afbakenen. Ze leven in groepen, dus ze hebben ook samen 1 territorium... ( correct me if i'm wrong ... :oops: )

Een te grote rattenkooi.. misschien als je oudere ratten zou hebben die moeite beginnen te krijgen met klimmen ofzo, dan zou je misschien een te grote kooi kunnen hebben. Een andere rede kan ik niet echt bedenken eigenlijk. (Kunnen er misschien wel zijn, maar dan heb ik er alleen geen weet van)

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:05 pm 

Het is nooit te groot! Ik heb de tower ook en heb er zes dames in. Ze hupsen er gezellig in rond maar slapen doen ze bijna altijd samen of in twee groepjes. Als je het echt te veel ruimte vindt dan kun je er natuurlijk ook altijd nog 2 leuke opvangers bij nemen :mrgreen: .

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 11:02 pm 

Oke bedankt!

Hoef me dus geen zorgen te maken dat ze ieder hun eigen territorium gaan afbakenen, fijn :) .

Oh, en Angela, ik denk inderdaad dat de Tower niet lang door slechts de 2 mannen bewoond zal blijven, en dat ik over niet al te lange tijd 2 andere ratjes een nieuw huisje ga geven, ben helemaal weg van de beestjes :mrgreen: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 1:25 am 

Angela schreef:
Het is nooit te groot!

Hmm, dit is niet helemaal waar. Het kán gebeuren dat ze wel problemen met elkaar krijgen. Als ze met z'n tweeën in zo'n grote kooi zitten kan het zijn dat ze elkaar minder zien en daardoor elke keer als ze elkaar tegenkomen gaan "vechten/stoeien" voor de "Alphaplek". Dit hoeft niet te gebeuren, maar het kan wel. Je moet het dus gewoon even uitproberen en anders kan je de tower nog splitsen (toch?) en de hele kooi pas gebruiken als je meer ratten hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 9:00 am 

Naomi. schreef:
Angela schreef:
Het is nooit te groot!

Hmm, dit is niet helemaal waar. Het kán gebeuren dat ze wel problemen met elkaar krijgen. Als ze met z'n tweeën in zo'n grote kooi zitten kan het zijn dat ze elkaar minder zien en daardoor elke keer als ze elkaar tegenkomen gaan "vechten/stoeien" voor de "Alphaplek". Dit hoeft niet te gebeuren, maar het kan wel. Je moet het dus gewoon even uitproberen en anders kan je de tower nog splitsen (toch?) en de hele kooi pas gebruiken als je meer ratten hebt.

Nog nooit meegemaakt ;) . Wel als je een intro niet goed doet, dan kan het blijven "zwabberen" als je ze te snel; groot zet. Als je echter twee ratjes hebt die al langer bij elkaar zitten of een goede intro hebt gedaan dan is de kans dat het mis gaat door enkel de grootte van de kooi praktisch niet aanwezig.

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 12:09 pm 

Ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Zoals ik als zei kán het gebeuren. Dit kan zeker liggen aan de grootte van de kooi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 4:07 pm 
Ere-lid

Dan gaat het om ratten die sowieso met elkaar in de clinch zullen raken. Zoals Angela al zei: heeft niets met de grote van de kooi te maken.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 6:44 pm 

Maakt niet uit, jullie hoeven niet alles te geloven :)
Zal kijken of ik het nog ergens vandaan kan trekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 6:50 pm 

Dit was even het eerste wat ik kon vinden erover. Heb het niet van deze site, maar hier staat het ook.

Toch kan een echt te grote kooi in enkele gevallen ook problemen geven.
Als de kooi zo groot is dat een rat binnen de kooi een eigen territorium kan vormen kunnen er problemen binnen een groep ontstaan.
Dit zal niet snel gebeuren maar echt té veel ruimte is ook niet goed.

Bron: http://www.xs4all.nl/~mokweb/Mokwebratj ... sting.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 26, 2011 4:43 pm 

Oké, heb inmiddels de kooi binnen gekregen en in elkaar gezet, de ratjes zitten er ook al in. Ik wist dat de kooi groot zou zijn, maar op de foto's viel toch niet te zien hoe groot hij in het echt blijkt te zijn, hij is echt enorm! :suprised:

Naomi. schreef:
Dit was even het eerste wat ik kon vinden erover. Heb het niet van deze site, maar hier staat het ook.

Toch kan een echt te grote kooi in enkele gevallen ook problemen geven.
Als de kooi zo groot is dat een rat binnen de kooi een eigen territorium kan vormen kunnen er problemen binnen een groep ontstaan.
Dit zal niet snel gebeuren maar echt té veel ruimte is ook niet goed.

Bron: http://www.xs4all.nl/~mokweb/Mokwebratj ... sting.html

Ja dat is dus ook precies wat ik me afvroeg. Ik verwacht eigenlijk geen problemen, maar ga toch maar de opvangtopics in de gaten houden, om eventuele problemen die zouden kunnen ontstaan tussen de 2, toch maar voor te zijn.
Maar ook wel omdat ik het stiekem toch wel gezellig zou vinden, wat meer ratjes in de kooi. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 7:18 pm 

ik heb ook een furet tower en twee vrouwtjes. ik vind de hele toren toch wel heel groot en heb hem in 2en gesplitst. ze zitten nu in het bovenste deel en het onderste gebruik ik voor 'opslag'. als ik meer ratjes heb kan ik altijd de hele kooi nog gebruiken als ik dat wil. het splitsen is niet moelijk. je neemt een ferplast plateau en die zet je in het onderste deel vast onder het gat. past precies en ze kunnen er niet door. ik heb een ronde voerbak en die past precies in het gat. je kan ook de tralies van het bovenste deel op de onderste bak doen, maar dan moet je wel ruimte hebben om de rest van het hok op te bergen. ik heb dat zelf niet dus heb het hok nog gewoon in zijn geheel staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2011 8:13 am 

Maar dan vindt jij hem zelf te groot en splits je hem dus niet door problemen met je ratjes?

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 7:56 pm 

ik heb hem idd gesplitst omdat ik het anders wel heel groot vind en ze alleen boven ook genoeg ruimte hebben. ze hebben nu ook veel slaapplekjes maar liggen bijna altijd bij elkaar, dus ik denk niet dat dat een heel groot probleem zou zijn als je het hele hok gebruikt.
ik had tot een paar maand geleden ook nog mannetjes en die zaten beneden en daarom had ik hem ook gesplitst. als ik meer vrouwtjes heb (ik wil wel meer en ik heb al twee gereserveerd bij havyn) kan ik altijd nog de hele kooi gebruiken. maar vind het nu ook wel handig dat ik wat opslag heb onder de kooi voor huisjes enzo die ik niet gebruik.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]