Het is nu za nov 25, 2017 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 12:18 pm 

OMG waar ben ik aan begonnen.

Allereerste fout die ik maakte:
in april was het zelf maken van houten plankjes (goedkoper en naar eigen zin te maken). Kreeg hier op het forum al genoeg commentaar dat ik dit beter niet kon doen. Urine trekt erin enz enz.
Nou de Ferplast plateaus vond ik toch echt te duur in vergelijking met de plankjes.
En zo eigenwijs als ik dus ben, mijn commentaar: Nou dan maak ik toch gewoon nieuwe.
Ghegheghe, jaja, ik ben een eigenwijs mormel :visopkop:

Nummer 2:
Allemaal mooie houten mangrove staphoutjes in de kooi. Staat zo leuk en past goed bij de kleur van de kooi en het laminaat. Ik was zo blij.
Nu niet meer dus..... :visopkop: Die stonken nog wel het ergste geloof ik. Nog een keer :visopkop:

Nummer 3:
Niet vaak genoeg tralies schoonmaken. Mijn meissies zijn harstikke zindelijk :angel: . Dacht ik...... Kalyce en Kineta gingen op zich ook wel, maar met die twee andere monsters erbij niet meer. Overal zat het dus tussen en aan. Even snel een lapje langs de tralies en het is wel weer schoon. NOT!!
Derde keer :visopkop:

Nummer 4:
Niet verplaatsen van de houten plankjes. Ach joh komt wel goed, even een lapje langshalen en het is weer prima. And again NOT!! Hout trekt vuil aan en viezigheid in. Dan kun je wel 100 keer met Dettol de plankjes poetsen maar die kopse kanten hè, en die randjes. Tsja, 4de keer dus :visopkop:

Nu had ik vorige week de logeerkooi beneden opgezet voor de eigenaar van de vakantieratjes die ik in augustus voor een weekje ga krijgen om op te passen. Nou dacht ik dan kan Marianne (van Livi en Lotta) meteen zien wat voor logeerkooi ik dan heb. Door omstandigheden afspraak verzet maar goed dat terzijde.

Ik vond de laatste tijd de kooi al sneller stinken en kreeg het idee ook dat ik de geur er dus ook niet uit kreeg gepoetst ( :duh: Raar hè :clown: )

Sinds ik de nieuwe meiden erbij heb merk ik sowieso dat Maisie en Mahnoor echt vetkleppen en rotzooi makers zijn. Elke dag kan ik weer alle zaadjes opruimen. En madame Mahnoor steekt gewoon haar billen buiten de Sputnik en laat lekker alles lopen :censuur:

Maar goed ik had die logeerkooi toch al opstaan beneden dus waarom niet de meiden een weekje verhuizen. Dan kon ik op mijn gemakje de grote kooi schoonmaken. En nieuwe houten plankjes maken enz (thickhead) Zo gezegd zo gedaan.
Daar kwam ik er dus achter wat een rotzooi die houten plankjes dus opnemen. In de logeerkooi zitten plastic plateaus (met gootjes). Als ik dus aan het einde van de dag zag wat een rotzooi (en urine) er op de plastic plateaus lagen :schrik:
Enne alleen poepen op het toiletbakje toch vrouwtje?
Jeetje wat een gedoe. Het hout kan dus ook een gedeelte van de geur opnemen blijkt. Maar nu vinden de meiden de logeer kooi sowieso niet fijn geloof ik. Daarbij komt ook nog het feit dat Kalyce en Kineta zich nog steeds tussen die grote tralies kunnen proppen (zijn onder de 250 gram nog en de tralieafstand is denk ik bijnaa wel 2 cm) Maar ze bleven verder braaf binnen de kooi in de nacht. Kalyce en Kineta zijn enkel van buiten naar binnen "ontsnapt", Maisie haar dikke billen pasten er niet door (van binnen naar buiten) en Mahnoor begon er niet eens aan. Alleen een heleboel geknaag.

Nu merkte ik van de week al op dat ondanks dat de meiden niet meer in de kooi zaten, hij echt nog wel heel erg stonk. En dan vooral de staphoutjes en de plankjes. De tralies voelde dus ook viezig en wat vettig aan.
Meteen maar de Ferplast plateaus besteld, want dat zou me niet nog eens overkomen. ( :buiging: praise the lord, she finally got it :knikt: )
Vrijdag kreeg ik ze binnen. 6 stuks met een trapje. Helaas in saai grijs want manlief vond de kleurtjes nou niet echt mooi. Ik kreeg althans een blik die boekdelen sprak (kooi-buiten-dan-maar-blik) :twisted:
Maar goed. Ik had eind vorige week al Dettol gehaald. Alleen was mijn schoonmaakazijn op. Frank gisteren eindelijk de plankjes uit de kooi geschroefd en ik vanmorgen eindelijk schoonmaakazijn gehaald.

Kooi helemaal uit elkaar gehaald (allemaal losse onderdelen dus alla KD).
Alles naar boven (via een nauwe trap) de badkamer in gebonsjoerd en beginnen maar.
Alle staphoutjes in de schoonmaakazijn te week gezet (misschien valt er toch nog wat eer uit te halen :weetniet: )

Eerst alles stuk voor stuk en kant voor kant geschrobt en gesponst met schoonmaakazijn (en dan ook echt alles en elk hoekje en kiertje, vooral tussen de tralie aanhechtpunten e.d.), alles afgespoeld, en toen het hele riedeltje weer opnieuw maar dan met Dettol (de supergoeie geconcentreerde huiddesinfectie variant, niet de superverdunde supermarkt variant).
Alles weer afspoelen en afdrogen met een handdoek.
Toen bedacht ik me dat ik blij ben dat ik geen mijt heb. Anders heb ik dit elke twee weken :schrik:
Maar jeetje wat een klus. Waar ben ik in vredesnaam aan begonnen. Maar nu ruikt de kooi tenminste wel weer lekker schoon.

Maar goed, dat is dus nu gedaan.
Een uur geleden alles weer naar beneden gebracht. Toen dacht ik laat ik even mijn stommiteit met jullie delen, voordat ik verder ga met het weer in elkaar zetten en inrichten van de kooi.
Dus hierbij.

Dit moet ik dus echt maximaal elke drie maanden herhalen. Mits ik dus tussendoor ook echt alles goed schoonmaak, alle plateaus eruit (zal nu ook makkelijker gaan :clown: ) EN de tralies beter poetsen. Anders wordt het toch een maandelijks tafereel.

Als de kooi weer ingericht is met de Ferplast plateaus zal ik weer foto's maken en plaatsen.

Hope i didn't bore you, met mijn supereigenwijze verhaal. Tot straks!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 4:10 pm 

herkenbaar verhaal! :fluiten:

hokken schoonmaken blijft een lastig karweitje, en idd de houten plankjes meuren! :mrgreen:
wij maakten eerder iedere half jaar nieuwe planken voor de beesten, en hadden speciale kartonnen piesplaten maar toch wisten de dames alles onder te krijgen.

nu hebben wij een nieuw hok met metalen platen and I'm loving it!
en zodra we weer nieuwe spulletjes nodig hebben krijgen ze ook er plastic ferplast platen! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 9:04 pm 
Moderator

:aai:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 9:34 pm 

Dat dachten wij ook te doen met onze houten platen. gewoon elk half jaar nieuwe.

Maar ik ben superblij dat ik nu die Ferplast plateaus heb! Zijn ook lekker makkelijk in de kooi te zetten, zonder al te veel gedoe. Alleen kwam ik erachter dat mijn kooi toch echt te klein is voor de trappetjes. Nu heb ik dus nog 6 grijze Ferplast trappetjes over. En 1 plaat. Die kreeg ik er niet meer niet.
Ik moet alleen nog even nieuwe hangmatjes maken. De andere zijn of teveel ge-fubar of ik heb er nog te weinig over. De meiden hebben de gehele kooi alweer verkend en lagen alweer allemaal in de Sputnik boven op elkaar :huh: .

De logeerkooi vonden ze te klein en in deze kooi liggen ze alleen maar in de Sputnik. Maffe meiden :duh:

Hierbij de foto's van de kooi met de nieuwe Ferplast platen.

Afbeelding

Afbeelding

Ok alsnog wat hout erin. 2 nieuwe staphoutjes die ik nog had liggen, een nieuw wilgenhouten trappetje, een gewassen wilgenhouten loopbrug en de touwbrug (gewassen en wel). Staphoutjes gebruiken ze niet eens.

Ze zijn blij weer in de grote kooi te zitten!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 9:39 pm 
Moderator

Wat hout is ook niet erg, hier hangt er eigenlijk altijd wat vogelspeelgoed in :) Kunnen ze lekker hun tandjes op gebruiken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 9:45 pm 

Vooral de touwbrug zetten ze graag hun tanden in!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 12:30 pm 

Zo herkenbaar! Die sputnik daar druppelt de pies bij mij echt opgedroogd langs af. Ik heb ook van die "vieze wijven :mrgreen: ". De ferplast plateaus vind ik ook heel fijn. Wat bij mij snel ruikt (mijn eigen schuld) zijn de toiletjes en het papier en de repen krant die ze krijgen om mee te nestelen. Ik neem me zelf altijd voor dit om de 2 dagen te verschonen en in vakanties hou ik me daar mooi aan. Als ik gewoon een volle werkweek heb gaat dit snel de mist in.

Ik moet je trouwens eerlijk bekennen dat ik meerdere malen mijt heb gehad in de groep en bij opvangers maar dat ik nooit zo ver ben gegaan om de kooi volledig uit elkaar te halen, de bank af te wassen etc. Wel wat beter bijhouden dan normaal maar niet extreem en ook niet wekelijks... Bij de luizen deed ik dat wel. Waarom weet ik niet maar die zag je echt op de ratjes bewegen en dat vond ik zoooo vies!!!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 11:24 pm 

houten huisje heb ik 2keer gekocht.. wat een stank.. zo de container in gegooid..

toen maar kartonnen dozen.. maar de 2 e week stonken die ook..

nu gebruik ik elke week een nieuwe kartonnen doos.. of 2..

je ziet bij de supermakrt alle mensen kijken als ik met mijn vele boodschappen de kleinere dozen pak ipv de groteren haha

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 11:48 am 

:lol: ik heb wel eens gedacht om gaatjes onder in de sputnic te maken. Mijn heten hebben volgens mij nog nooit van het woord zinderlijk gehoord en doen gewoon alles waar ze op dat moment liggen, zoo vies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 1:26 pm 

Toshi-en-Tomo schreef:
:lol: ik heb wel eens gedacht om gaatjes onder in de sputnic te maken. Mijn heten hebben volgens mij nog nooit van het woord zinderlijk gehoord en doen gewoon alles waar ze op dat moment liggen, zoo vies.

Hahaha dat herken ik! Heb ik inderdaad ook weleens aan gedacht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 6:49 pm 

Ik heb het meteen gedaan toen ik hem had gekocht :knikt: Denk dat er al heel wat keer een plasje in had gestaan als ik het niet had gedaan.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 8:42 pm 

ik gooi altijd een handje bodembedekking in de hangende sputnik, dat veeg je makkelijker eruit na een paar dagen en absorbeert natuurlijk de plas

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 9:02 pm 

Ik heb er tisseus of papiersnippers in. Werkt ook goed. :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 10:23 pm 

Ja hier krijgen ze alleen nog maar keukenrol of wc papier. Ik had eerst krantenreepjes maar dat maakt zo'n herrie als ze die in stukken scheuren.
Leuk is ook dat ze zelf ecobed in hun huisjes slepen :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 12:03 am 

:whaha: Geweldig verhaal, dank je wel voor het delen!! :whaha:

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]