Het is nu wo nov 22, 2017 2:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 9:56 pm 
Opperfikkiestoker

Nou de eerste offerte is binnen, van Marcel van Mierlo, heeft iemand ervaring met zijn werk?
Sommige dingen weet ik niet helemaal wat het zijn en/of dat het nodig is, dus het is wel goed toch als ik dan hier wat na vraag?
Hij heeft het over een dichte onderbak van volkernplaat in aluminium speciaalprofiel. Ik weet niet wat dit is, hebben jullie kooien dit ook?
Ook heeft hij het over een geanodiseerd aluminium koker met gaas 19x19x1.45. Ik weet niet zo goed wat die koker is/voor dient en het gaas, heeft dat de goede grote (of te groot)?
De prijs valt me dan nog mee, dit zo zo'n 350-400 euro kosten.

Hij kan ook poedercoaten voor een meerprijs (100 euro) en hij raad aan om niet over de hele voorkant deuren te maken maar aan de zijkanten een strook gaas te laten (zoals Willemijn heeft), maar ik heb dat liever niet. Omdat veel mensen dat hier ook niet hebben vraag ik het maar even na, hebben jullie dat ook als advies gehad?
Ik mail hem zeker ook nog even terug met wat vragen maar omdat ik hier geen ervaring in heb zou ik ook graag jullie mening horen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 2:32 pm 

Sorry, wel gelezen maar vergeten te reageren. :oops: Mijn morsranden zijn, inclusief aluminium profielen, 20 cm hoog. Hier heb ik voor gekozen omdat er onderin twee deurtjes in de morsrand zitten en ik het dan wel handig vond als de rand vrij hoog zou zijn. Omdat het plexiglas is kan ik ze wel gewoon zien. :) Voor de symmetrie is de bovenste morsrand even hoog.

De reden dat ik gekozen heb voor twee zijkanten naast de deuren is omdat ik dan de voorkant ook nog kan gebruiken om dingen aan op te hangen. Kettinkjes van hangmatjes e.d. Voor mijn gevoel beperk je jezelf heel erg als de gehele voorkant een deur is, omdat je daar dan niks aan kunt hangen. Ik ben dan ook heel erg blij met deze uitvoering, maar het kan zijn dat anderen er weer totaal geen problemen mee hebben. :D
Vera schreef:
Hij heeft het over een dichte onderbak van volkernplaat in aluminium speciaalprofiel. Ik weet niet wat dit is, hebben jullie kooien dit ook?
Ook heeft hij het over een geanodiseerd aluminium koker met gaas 19x19x1.45. Ik weet niet zo goed wat die koker is/voor dient en het gaas, heeft dat de goede grote (of te groot)?
De prijs valt me dan nog mee, dit zo zo'n 350-400 euro kosten.
Ik heb geen idee wat hij bedoelt met een 'dichte onderbak van volkernplaat in aluminium speciaalprofiel'. Misschien een aparte onderbak die je er in kunt leggen o.i.d.? Wat ik wel merk bij mijn eigen kooi is dat bij het schoonmaken het water/urine mengsel door de kiertjes naar buiten loopt. Dit wil ik dus af gaan kitten want dat is best smerig. :P Bij één van mijn bodemplaten van het bovenste gedeelte heb ik de kit nu uitgeprobeerd en dat gaat prima, dus dat wil ik ook voor de rest van de kooi gaan doen. Maar als hij een dichte bodemplaat bedoelt dan klinkt dat best goed!

Die geanodiseerde aluminium koker is waarschijnlijk het aluminium profiel waar het gaas aan wordt bevestigd. 19x19 is volgens mij een maat die de meesten met een aluminium kooi hebben en dat is dus een prima maat. :)

Egbert neemt inderdaad momenteel geen orders aan omdat hij een hele grote order voor vogelvolières heeft gekregen. Ik heb 'm alleen genoemd omdat het grote prijsverschil met Jos voor mij de reden was dat ik voor Egbert heb gekozen. Ik wil je zijn mailadres wel geven, maar ik verwacht dat je daar tot het einde van dit jaar sowieso vrij weinig aan zult hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 04, 2011 9:04 am 
Opperfikkiestoker

@Willemijn, bedankt voor je aanbod maar als Egbert op moment toch niets aanneemt, tja dan kijk ik even verder.

Ik heb nu ook reactie van John van Volièrebouw Limburg, en die bevalt (tot nu toe wel). Marcel van Mierlo gaat het niet worden denk ik. Hij zegt toch wat dingen die mij vreemd voorkomen.
Zijn er hier meer mensen die een kooi van John hebben? Want dan zou ik graag horen of die bevalt en of ik nog op dingen moet letten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 6:53 pm 
Opperfikkiestoker

Zo, ook hier is nieuws!
Ik heb mijn kooi 'besteld' bij Jos :D In week 44 issie klaar.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor 4 deuren (Jos heeft nagerekend dat de constructie dat kon houden) en 100 cm hoog, 55 cm diep en 90 cm breed. Met een morsrand van 20 cm van plexiglas en een plateau in het midden en daaronder gaas. Ik ben toch gegaan voor een volledige gaaskooi. Ik heb met Jos overlegd, dit was de beste (en goedkoopste) oplossing voor mij maar als de situatie veranderd kan hij de kooi altijd nog aanpassen voor mij.

Dus ik ben zo blij :tralala: en kan bijna niet wachten tot ie er is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 9:27 pm 

Gefeliciteerd Vera! Ik hoop dat je veel plezier van je kooi gaat hebben. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 3:21 pm 
Ere-lid

En we zijn natuurlijk benieuwd naar de kooi, dus tzt foto!

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]