Het is nu di nov 21, 2017 11:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zou deze kooi goed zijn?
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 10:19 pm 
Ok, ik heb dus twee ratjes gereserveerd bij rattenopvang (Lola en Cleo, twee dametjes :) )

Nu was ik eerst van plan om een Furet Plus te kopen, maar ik heb gezien dat ze heel actief zijn dus nu dacht ik dat een hogere kooi beter is, dan kunnen ze meer klimmen en kan ik er meer inzetten voor hun enzo.

De kooi is 158 cm hoog met een grondoppervlakte van 60x40. Zou dit groot genoeg zijn of is het dan toch beter om een Furet Plus aan te schaffen?

BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 10:59 pm 

40 diep zou misschien kunnen maar ik hou zelf van een wat dieper bodemoppervlak. Daarom heb ik ook al twee volieres weggedaan omdat het bodemoppervlak voor mij dames te krap was. ;) Ligt eraan wat je zelf wil en wat je ervoor wil uitgeven. Bij aangeboden/gezocht staan ook nog een aantal leuke kooien! (Ik heb er zelf een te koop en Bernadette heeft een leuke volière in de aanbieding).

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 7:26 am 

Met een bodemoppervlakte van 60x40 is er erg weinig ruimte om spulletjes (huisje-toiletje) op de bodem te zetten. Bovendien is het fijn als er daar wat meer ruimte is voor als de ratjes wat ouder zijn en niet (goed) meer kunnen klimmen. Ík zou kiezen voor een andere kooi.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 11:56 am 

ik heb er een met een opp van 50x60 en vind het eigk prima, de hoogte gebruiken ze veel meer. ik heb dan wel over de hele hoogte helemaal vol hangen met plateautjes en mandjes. En het eten boven en drinken onder. Zo moeten ze wel bewegen :mrgreen: en dat vind ik met doe luie mannen wel goed.
Het licht denk ik heel erg aan je ratten ook. Maar als je de hoogt ingaat moet je wel veel plateaus plaatsen, en zo dat ze niet te diep kunnen vallen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 1:52 am 

Ik lees het nu pas, maar wil toch nog even reageren. Mijn kooi heeft een grondoppervlak van 60 bij 100. Voorheen leek dat inderdaad wat overbodig omdat ze vooral de hoogte (160) van de kooi gebruikten, maar nu de dames richting 2,5 jaar gaan schuifelen ze ineens constant over de bodem rond. Als je de ruimte ervoor hebt, zou ik dus absoluut gaan voor een kooi met een groter grondoppervlak, al is het maar voor wanneer ze ouder worden.

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 8:41 am 

Dat is waar, maar ik haal gewoon een andere kooi als ze meer bodem opp nodig hebben :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 8:20 pm 

Ik ben helaas niet zo rijk dat dat kan ;) Hahaha

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2011 9:16 pm 

soms staan er konijnenkooien op mp met een lekkere lange bak, moet je alleen zelf iets op maken van gaas en latjes, anders is het vaak te laag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:42 am 

Faith schreef:
Ik ben helaas niet zo rijk dat dat kan ;) Hahaha

Ik ook niet hoor, maar ik heb 2 kooien (een bij mijn ouders) en de een was gratis en de ander €6,50. Dus dan kan je makkelijk zeggen dat je nog es een andere kooi koopt mocht het nodig zijn :mrgreen:
I love m-plaats.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]