Het is nu ma nov 20, 2017 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 8:09 pm 

Hi,
Ik gebruik momenteel als voeding Xtra Vital van Beaphar.
Ik ben hier erg tevreden over maar het is niet overal meer te krijgen. Nu in de laatste winkel waar ze het bij mij in de buurt hadden zei de mevrouw dat het voer eruit gaat. Ze waren er niet tevreden over en raadde mij geperste brokjes aan, van care plus (even zo uit m'n hoofd) bladiebla tegen het vissen. (Die van mij vissen ook maar krijgen ook regelmatig andere voeding ernaast als groente etc) Allemaal goed bedoeld maar daar ben ik ooit aan begonnen maar niet tevreden geweest erover en mijn jongens gaan ervan stinken :mrgreen:
Goed om lang verhaal kort te maken, wie van jullie weet een goed alternatief? Het liefste wil ik mengen maar ben niet erg thuis in alle voedingswaren etc. En gaat het helemaal eruit of iemand weet?
Ik zie door de bomen het bos in ieder geval niet meer omdat de meningen zo verdeeld zijn.
Hoop dat ik er dankzij jullie uit kom :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 8:22 pm 
Moderator

Care+ is meer voor zieke en zwakke ratjes, maarja...ze maken er als dierenwinkel meer winst mee dus zullen ze dat aanraden.
Er zijn mensen die zelf voer mengen en dit verkopen zoals Naomi van plezier voor je dier en Denise van SOK :)

Ik denk dat Xtra vital er niet helemaal uit gaat, misschien willen ze het wel bestellen bij de dierenwinkel als je er om vraagt of kan je het ergens online bestellen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 8:28 pm 

Mijn voer is zo gemengd dat het qua voedingswaarden zo dicht mogelijk bij de X-tra Vital zit. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 11:29 pm 

Nu snap ik waarom ze in de DW mij ook ineens die geperste dingen aan begonnen te prijzen en me een zakje van die bende meegaven... ze eten het hier dus niet en kijken echt zo van: "Geef mijn portie maar aan het baasie" .
Gelukkig zijn er nog genoeg winkels die het op voorraad hebben en anders Casper maar he.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 3:24 pm 
Ere-lid

Je kunt ook zelf mengen. Bv dwergkonijnenvoer zonder bix met rattenvoer en suikervrije muesli maar je kunt het rattenvoer ook vervangen door bv kippengraan en er wat katten/hondenbrok aan toe voegen. Dat laatste is niet echt nodig, die kun je ook als lekkernij aan bieden. Zo voorkom je dat oudere ratten teveel dierlijke eiwitten binnen krijgen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 6:55 pm 

Bedankt voor jullie tips, ik ga eens kijken wat ik ga doen. Voorlopig hebben ze nog kleine zakjes liggen dus kan er nog even mee door.
Die geperste dingen zijn indd niet geschikt daarom vond ik het zo stom dat ze die gingen aanbieden, negen van de tien keer weten ze niet beter.
Al goed, missxhien ga ik me toch eens verdiepen in het mengen! Maar daar vind ik wel genoeg info over op het forum denk ik. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 7:45 pm 

Ik gaf ook xtra vital maar hier kon ik het niet meer kopen. Geef ze nu science selective rat. Zeer zeer tevreden over en ze eten het net zo goed als het xtra vital voer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 10:05 pm 

Hier krijgen ze Naomi's voer, en dat bevalt zowel mij als de beestjes goed. De voerbak wordt netjes leeg gegeten (natuurlijk vissen ze eerst het lekkere eruit, maar daarna gaan de graantjes ook gewoon op). Ik heb ook het idee dat de beestjes veel minder snel ruiken dan op het oude voer (mengsel van xtra-vital en science selective)

Maar zelf mengen kan inderdaad ook :) Care+ zou ik niet geven, aangezien daar veel te veel eiwitten in zitten. Ik heb hier nog een beetje liggen voor mijn ziekenboeg, maar anders krijgen ze het niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 11:59 pm 

ik meng het ook, dat vind ik ook altijd zo'n leuk klusje, ik heb een grote bak daar zit in rat en mouse pro brokken, rattenvoer zonder die konijnenstaafjes, ook van versele laga, en ik gooi er kattenbrokjes door, ongekookte rijst en pasta, doppinda's, muesli, soms papegaaienvoer (ruikt lekker met fruit en noten), vogelzaad, had ik toevallig een zak van liggen want de limburgse vogeltjes hier eten dat kennelijk niet, walnoten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]