Het is nu za nov 25, 2017 1:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: dierlijke eiwitten?
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 11:25 am 

Jolanda M schreef:
Ik denk niet dat er veel onderzoek naar gedaan is, ik kan er ook niet veel over vinden, wel over honden/katten/mensen.
Ik denk dat je je nu beter kunt richten op de suplementen die toegevoegd moeten worden, wat de herkomst ervan is en wat het doet met de gezondheid.
Nog even terug op de zuurgraad, vlees is een zuurmakend voedingsmiddel, het ontbreken ervan zal de zuurgraad in de urine doen dalen. Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.

Overigens zie ik bij opvangers wel degelijk verschil tussen de ratten die binnen komen en altijd rattenvoer hebben gehad en de ratten die knaagdiervoer hebben gehad. De laatsten zijn qua bouw veel minder goed ontwikkeld.

Was er al bang voor dat er hier ook niemand artikelen had, maar moest het toch proberen ;). Hoorde laatst dat er wat artikelen de rondgang zouden doen dat A. Beynen (prof. aan de Fac. Diergeneeskunde die schijnbaar nogal wat onderzoek naar ratten/bij ratten heeft gedaan) daar wat meer over wist en dat gepubliceerd had, maar tot nu toe kan ik dat niet vinden. na mailen met mr. Beynen zelf, kon hij me geen reden geven waarom dit geen goed voer zou zijn en adviseerde mij ook om daar absoluut geen extra eiwit bron standaard bij te gaan voeren. omdat ze dan veel te veel eiwit binnen zouden krijgen waardoor andere problemen zouden ontstaan.

vlees maakt idd zuur, maar een zure pH is een lage pH. ;), daar ga je de mist in ;) . (veel H+ => lage pH). Dus als je vlees weghaalt, krijg je een pH die meer basisch is en dus hoger. haha...

Ik snap dat je veel verschil ziet met knaagdierkorrel en rattenvoer. Maar dit is dus WEL een rattenvoer. ik zou ze ook nooit geen knaagdierkorrel geven, hoor.
Heb alles nagerekend zoals ik dat bij het vak 'voeding' heb geleerd en er zitten wel alle hoeveelheden in die een rat nodig heeft, en dat in combinatie met wat A. Beynen me mailde, vind ik genoeg om te zeggen dat het een volwaardig voer is. (ze krijgen er vanalles bij, dat is het niet, maar iig niet standaard een dierlijke eiwit bron.)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 12:05 pm 
Ere-lid

Volgens mij komt het nog steeds op hetzelfde neer, de zuurgraad daalt dus de urine wordt meer basisch waardoor er problemen als blaasontsteking ed kunnen ontstaan.

Ga je nu kijken waar de suplementen uit bestaan?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 12:34 pm 

Jolanda M schreef:
Volgens mij komt het nog steeds op hetzelfde neer, de zuurgraad daalt dus de urine wordt meer basisch waardoor er problemen als blaasontsteking ed kunnen ontstaan.

Ga je nu kijken waar de suplementen uit bestaan?

haha, na nog 4 x lezen, snap ik hoe je hem bedoelt haha... en we bedoelen dus hetzelfde haha... :-)

ik ga idd versele-laga nog een keer mailen en vragen om een uitgebreide inhoud ed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 2:00 pm 
Ere-lid

Ik hoop dat je een reaktie krijgt, deel je die dan met ons? Altijd interessant om te weten.
Supreme heeft ook een dierlijk eiwit vrije brok, de dames en heren hier vinden het zeer smakelijk, maar ik wil er ook eerst meer info over omdat in GB een nieuwe rattenbrok vermoedelijk verantwoordelijk was voor een toenemend aantal mammatumoren.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 6:36 pm 

als ik iets hoor, laat ik het weten ;)...

deze brok bestaat echter volgens mij al wat langer. tegelijk opgestart met de prestige nature lijn. dat is echter gemengd voer.

het voordeel van dit voer vind ik dat het lekker goedkoop is (misschien ook een optie voor de opvang ;)). je kunt het ook in 20 kg zakken halen. Wij halen met drieën een zak van 20 kg, die we dan delen. haalt de kosten een stuk naar beneden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]