Het is nu wo nov 22, 2017 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 11:54 am 

Iemand ervaring met 5★ menu - dwergkonijnen sensitive ?
Ik voer mijn ratten vegetarisch, omdat Franky nu bijna twee is & geef de andere twee 1x per week wat vlees of ei bij.. Nu wissel ik zo nu en dan van voer, omdat ik merk dat ze dat leuk vinden, maar vroeg me af of dit goed voer zou zijn of niet?
De ingrediënten zijn: Plantaardige bijproducten, Groenten 22% (waarvan 45% erwtenvlokken, 40% lupinen, 8% preivlokken, 5% wortelen, 2% rode bieten), Vruchten 5,3% (waarvan 40% wildappel, 30% appel, 30% Johannesbrood), Zaden, Mineralen, Oliën en vetten.

& verder staat er dit nog bij:
Ruw eiwit 14 %
Ruw vet 4,5 %
Ruwe as 5,5 %
Ruwe celstof 17 %

Calcium 0,7 %
Fosfor 0,3 %

Vitamine A 15000 IE/kg
Vitamine D3 1500 IE/kg
Vitamine E 40 mg/kg

Je hebt ook nog allerlei andere soorten voor dwerkonijnen van dit merk, maar met pellets & ook speciaal voer voor rattten, maar allemaal met vlees.

& dit is de beschrijving:
1. ideaal voor het gevoelig darmstelsel
In Deli Nature 5* Menu Dwergkonijnen sensitive worden geen volledige granen of geperste korrels (pellets) extra toegevoegd. Granen bevatten hoge gehaltes aan zetmeel. Voeders die een hoog zetmeelgehalte hebben worden vaak onvolledig verteerd in de dunne darm van het konijn door de snelle transit tijden. Teveel zetmeel in de darm kan de darmflora negatief beïnvloeden, zeker wanneer er onvoldoende vezel in het voer aanwezig is. Daarnaast is zetmeel een belangrijke energiebron. Aangezien oudere dieren de neiging kunnen vertonen tot overgewicht, is Deli Nature 5* Dwergkonijn sensitive ook geschikt voor senior konijnen.
2. met veldkruiden en luzernestro
Deli Nature 5* Menu Dwergkonijn sensitive is verrijkt met een mengsel van veldkruiden, waaronder luzernesteeltjes, brandnetel, goudsbloem, paardenbloem, melisse, munt en kamille. Daarnaast is het bevat het voeder ook een aandeel luzernestro. Luzernestro is rijk aan verteerbare vezels en ondersteunt zo een goede darmwerking en een gebalanceerde groei van de intestinale flora.
3. hoog ruw vezelgehalte
Deli Nature 5* Menu Dwergkonijn sensitive een hoge vezelinhoud. Bij konijnen speelt het ruwe celstofgehalte een belangrijke rol in het ondersteunen van de darmflora, stimuleren van darm motiliteit (3) en het verlagen van het risico op enteritis (4). Daarnaast is het ook belangrijk om een goede balans te voorzien tussen goed verteerbare en niet verteerbare vezels, om optimaal de darmflora te ondersteunen.

Heb er zelf weinig verstand van, weet dat over het algemeen dwergkonijnenvoer wel goed is, maar in dit geval weet ik het eigenlijk niet..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 2:25 pm 

Ziet er goed uit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 2:45 pm 

Dat is goed nieuws :D!

Zie alleen dat het heel moeilijk te krijgen is.. dus hopelijk kom ik er ook aan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 2:51 pm 
Ere-lid

Ziet er inderdaad goed uit. Ik zou het uitproberen en zien hoeveel en wat er van gegeten wordt.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 4:37 pm 

Heb een site gevonden waar ik ze kan bestellen, aangezien de verkooppunten in Nederland maar beperkt zijn en niks echt in mijn buurt ligt helaas.
Verzendkosten zijn echter 6.50.. Wat helemaal niet zo duur is vanuit België, maar wat in verhouding toch best veel is..
Is er dus misschien nog iemand anders in de buurt van Wageningen die een 2.5 KG zak voor 9.45, exclusief het delen van de verzendkosten, wil?
(of moet ik dit in een aangeboden/gezocht topic plaatsen?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 5:15 pm 
Moderator

Misschien in de toekomst, ik heb nu alleen nog een hele berg teurlings

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]