Het is nu ma nov 20, 2017 5:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 9:20 am 

Oke, dat had ik niet begrepen. Ik dacht dat de vraagsteller reggie rat en pro gold gebruikte... vandaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:57 am 

edith schreef:
wij geven deze ratjes Xtra Vital care +.

@StipStreep: jij reageert op de eerste melding van Macy-Vita maar ondertussen heeft Edith een andere vraag gesteld. Het loont om dingen 'goed' te lezen ;) en dan voorkom je rare situaties!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 11:04 am 

Monique & harem schreef:
edith schreef:

@StipStreep: jij reageert op de eerste melding van Macy-Vita maar ondertussen heeft Edith een andere vraag gesteld. Het loont om dingen 'goed' te lezen ;) en dan voorkom je rare situaties!

Ik ga hier toch nog even op in. Wat ik bedoelde is "Beaphar Care+ rat". Dit is ander voer dan "Beaphar XtraVital Rat". Hetzelfde merk en de namen zijn misschien verwarrend maar kwa inhoud van de zak is het een wereld van verschil. De Beaphar Care+ rat kan ik echt iedereen aanraden.
(Mijn ratjes zijn er 2 jaar en 9 maanden en 2 jaar en 11 maanden mee geworden en ze vonden het heerlijk + echt minder stank) ;)

Ik bedoel het goed hoor, ik sta echt helemaal achter dat voedsel. Alleen een beetje duur dat is het enige nadeel. (6,50 per 700 gram.)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 11:33 am 

StipStreep schreef:
Monique & harem schreef:
edith schreef:

Ik ga hier toch nog even op in. Wat ik bedoelde is "Beaphar Care+ rat". Dit is ander voer dan "Beaphar XtraVital Rat". Hetzelfde merk en de namen zijn misschien verwarrend maar kwa inhoud van de zak is het een wereld van verschil. De Beaphar Care+ rat kan ik echt iedereen aanraden.
(Mijn ratjes zijn er 2 jaar en 9 maanden en 2 jaar en 11 maanden mee geworden en ze vonden het heerlijk + echt minder stank) ;)

Ik bedoel het goed hoor, ik sta echt helemaal achter dat voedsel. Alleen een beetje duur dat is het enige nadeel. (6,50 per 700 gram.)

Ik vind eigenlijk dat ze meer beginnen te stinken hiervan en gebruik het pas een maand en bovendien laten de ratjes het meeste gewoon staan.
Ik houd het nog even vol om te kijken of er een moment komt dat ze het lekker gaan vinden en anders snel naar een ander voer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 11:37 am 

Als toch de Care+ eerder al bedoelt werd dan mijn excuses voor de verkeerde uitleg. Nog even voor de verduidelijking.

Care+ zijn 3 soorten geperste korrels, groen, bruin en rood. Verder zitten hier geen andere zaadjes of mais of dergelijks in. Deze korrels vinden ze echt niet saai zoals bij bv. Science - Selective Rat op den duur wel is.

Xtra Vital heeft een zelfde soort samenstelling als bv. reggie rat en dus wel zaadjes en geperste zwarte korrels en geplette maiskorrels en meer van dat.

Over de Care+ ben ik erg te spreken en over de Xtra Vital ben ik niet zo te spreken. (beide zijn dus van het merk Beaphar)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 1:16 pm 

Mijn ratjes doen het enorm goed op de Xtra vital. Alles is alle dagen mooi op, alleen wordt Eos er dik van, maar die vreet dan ook teveel :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 1:17 pm 

ow, en ze stinken niet

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 8:46 pm 

Ik voer hier al een hele tijd het voer van Denise. Dat is dwergkonijnenvoer in de basis met alles erdoorheen.
De dierlijke eiwitten doe ik sinds een paar dagen apart, ik geef ze dan een brokje als snoepje om te voorkomen dat eentje alles inpikt. Daarbij doe ik dan vers fruit en groente, gekookte rijst oid, beetje wat de pot schaft, soms een sneetje oud brood, wat ik dan een dag te drogen leg. Mijn meiden stinken nauwelijks en de poepjes ruik je helemaal niet. Sinds ik veel vers ernaast geef, nog minder zelfs. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 1:38 pm 
Dank jullie allemaal voor jullie reacties.
Sinds mijn vraag ben ik mijn huisgenoten (man en zonen) eens wat beter in de gaten gaan houden, en ik moet zeggen (tot mijn grote schaamte) dat mijn man de meisjes zit te voeren, met kaas, koekjes en wat hagelslag enz. Dus ik ben bang dat het misschien ook hier van komt.
Ik geef ze sinds kort ook meer fruit en groenten. En nav diverse reacties ook een bakje met was rijstewafels, zonnebloempitten gemengd met "goedkope" muesli. Samen met de jongens probeer ik papa-lief te overtuigen dat de meiden geen snoeperij mogen, want hij ergert zich nog het meest aan de stank!! :duh:
Sinds het buiten wat warmer is zetten we de kooi ook regelmatig in de tuin. Vanwege de geur en omdat ze het prachtig vinden! :bloempje:
Echter als ik de onderbak schoonmaak zetten we ze in het gras! Gaan ze graven en vlgs mijn ene zoon eten ze ook de beestjes, o.a. wormpjes. Kan dat?? Ik dacht misschien van wel, omdat er toch gezonde eiwitten inzitten. Maar kunnen ze hier ook enge dingen van oplopen?? :stampen
groetjes

BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 11:45 pm 
Nog even een reaktie.
We hebben tussen door ook ander voer geprobeert en sinds kort weer Care +, maar direkt was de geur weer irritant. Vooral de poep ruik je dan erg goed. Ben ook aan het experimenteren met de bodembedekking.
Nu heb ik een zakje Hope Farms gekocht rat select. Ze eten echter niet alles op, maar ik denk toch dat de poep minder stinkt.
We blijven bezig.

BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 12:37 am 

Over hagelslag: chocolade is niet goed voor je ratje. Over wormpjes; regenwormen kunnen niet bijten, maar bij meelwormen (niet echt in de tuin te vinden) moet je het kopje eerst indrukken ivm bijten. Verder weet ik er weinig af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 8:50 am 
Moderator

Supenova1981 schreef:
Over hagelslag: chocolade is niet goed voor je ratje. Over wormpjes; regenwormen kunnen niet bijten, maar bij meelwormen (niet echt in de tuin te vinden) moet je het kopje eerst indrukken ivm bijten. Verder weet ik er weinig af.

Ze mogen best een stukje chocolade hoor...het is niet zoals bij honden...maar niet te vaak geven :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 2:24 pm 

ruub&mlein schreef:
Supenova1981 schreef:

Ze mogen best een stukje chocolade hoor...het is niet zoals bij honden...maar niet te vaak geven :P

Ow, ik had vernomen dat het rotzooi is voor de ratzels.

Even gegoegeld (voor de onnozelen zoals moi).
--------------------------------
My conclusion is that an occasional, small piece of chocolate is certainly not going to kill my rats and I know they really enjoy it. Chocolate has no nutritional value for me either, but I hope no one denies me my Almond Joy! I think the important aspect is for the owner to use common sense when giving this treat, just as in feeding your rats in general. They must be given a complete, nutritious diet. I feel you have a higher likelihood of losing your pet to Mycoplasmosis, or to tumors than to chocolate toxicity.

http://www.rmca.org/Articles/ratchoc.htm
---------------------------------
Chocolate won't kill a rat, provided it's only used as a treat and given no more than a tiny piece once a day. It can even help with respiratory distress for a short time - chocolate is a broncho-dilator.

Regarding ~Megan360~'s recipes: Rats can't digest alfalfa - find something else to use. Peanut butter should only be given to rats if it's been thinned out with water, milk, etc. Peanut butter straight from the jar is thick enough to potentially cause a rat to choke.
http://answers.yahoo.com/question/index ... 310AAib0aU
--------------------------------------
Forbidden Foods: What not to feed your rats
chocolate It contains stimulants that can lead to heart failure or neurological poisoning in high quantities. A bit of chocolate is okay and can actually temporarily alleviate respiratory distress

http://www.petratscanada.com/forbidden_foods.htm
------------------------------------------

Weer wat geleerd :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 2:30 pm 
Moderator

ik vond het ook wel apart hoor :P en hier krijgen ze het eigenlijk nooit...behalve als ze kusjes geven als we chocola eten ofzo :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 9:14 pm 

Ik ga weer even 'blond' zijn... maar ik snap niet waarom je je ratten chocolade geeft of zou willen geven? Er zijn zoveel dingen die ze lekker vinden en ook nog goed voor ze zijn......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]