Het is nu zo nov 19, 2017 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 3:21 pm 
Mogen mijn ratjes een knabbel stok van vita kraft
met noten en honing?

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:12 pm 

Er staat als het goed is op het doosje 'für Ratten'. De mijne krijgen het ook en dan is het FEEST :mrgreen:

Ze mogen het dus gewoon hebben, en ze zullen het héél lekker vinden ;)

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:15 pm 

Die honing he?? Is dat nou echt niet slecht?? :huh:

Ik weet bijvoorbeeld dat je kinderen onder de 1 jaar GEEN honing mag geven omdat het altijd zg rauwe honing betreft. Hier zitten dan dingen/bacterieen/weetikveel dingen in die niet goed zijn voor een baby. Aangezien ratten alles mogen wat babies mogen hebben (geen koemelk, geen suiker, geen zout, geen specerijen, geen kool, geen chocolade/snoep (uiteraard), geen zure dingen.....mogen ze dan wel honing??

Fabrikant kan het er wel opzetten natuurlijk maar tja...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:21 pm 
Moderator

Alles met mate, dus af en toe mogen ze best een honigstok, snoep, chips en alles wat slecht is (maar nog steeds geen melk!). Maar met mate dus!
en kleine kotertjes horen (af en toe) van de grond te eten om afweer op te bouwen, en hygiënische bacteriedodende aanrechtdoekjes moeten verboden worden. Zeker een mens heeft vuil en viezigheid nodig om gezond te blijven...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:24 pm 

Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) bevestigt het advies van het Voedingscentrum om kinderen tot 1 jaar geen honing te geven. Honing is een natuurproduct dat besmet kan zijn met sporen van de bacterie die botulisme veroorzaakt. Baby’s kunnen ernstig ziek worden van deze bacterie.

Begin maart werd een baby ernstig ziek door het eten van honing. Onderzoek in opdracht van het ministerie van VWS bevestigt het vermoeden dat de bacterie Clostridium botulinum die de ziekte botulisme veroorzaakt, de oorzaak was. De stoffen die deze bacterie aanmaakt in de darmen, zijn uiterst giftig en leiden tot ernstige ziekteverschijnselen bij jonge kinderen.

De bacterie Clostridium botulinum komt overal in de natuur voor. Sporen van de bacterie komen bijvoorbeeld via de pootjes van bijen in honing terecht. Na het eten van besmette honing kan bij kinderen jonger dan 1 jaar de infectieziekte infantiel botulisme ontstaan. Uit de sporen ontstaan bacteriën die schadelijke stoffen produceren in de darmen van het kind. Doordat de darmflora van baby’s nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen schadelijke stoffen in de darmen ontstaan die inwerken op het zenuwstelsel. Dit kan een verminderde eetlust, aanhoudend huilen, sloomheid en obstipatie veroorzaken. Dit kan al snel leiden tot spierzwakte en verlammingen. Een snelle behandeling in het ziekenhuis kan complicaties voorkomen. Het kind kan dan binnen enkele weken herstellen. Zónder tijdige behandeling kunnen ernstige complicaties optreden waardoor baby’s zelfs kunnen overlijden. Voor volwassenen en oudere kinderen heeft het eten van honing geen nadelige gevolgen omdat zij een beter ontwikkelde weerstand en darmflora hebben. In Nederland krijgen baby’s doorgaans geen honing. In andere culturen wordt honing soms wel gebruikt om baby’s te troosten. In alle gevallen adviseert het Voedingscentrum kinderen tot 1 jaar géén honing te geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:26 pm 

:rofl: ik moet jouw kleine lettertjes eerst naar Word kopieren om het te kunnen lezen !

maar dat zegt mijn moeder ook altijd... een beetje op de vuilnisbelt leven is heel erg gezond... maar geen zorgen...met drie kleine kinderen en een berg beestjes kun je bij mij altijd van de vloer eten, er ligt genoeg!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:28 pm 
Moderator

Berenice schreef:
ik moet jouw kleine lettertjes eerst naar Word kopieren om het te kunnen lezen !

Tip? Klik eens op "Citeer" en lees wat er tussen de tags staat, daarna in je browser op "Vorige" of gewoon op "annuleren".....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:30 pm 

Je kan ook even op quote klikken om het te lezen, of het even naar je adresbalk kopiëren ;) . Hoef je Word niet helemaal op te starten :-) .

Maarrehm, ratten kunnen wel wat hebben hoor, qua eten. Ik neem het ook nooit zo strikt met wat wel en niet zou 'mogen'. Honing kan iig geen kwaad, bovendien zit er maar héél weinig in zo'n knaagstok.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:51 pm 

Het wordt inderdaad alleen gebruikt als kleefstof en het is maar weinig.

Wat Gerrit trouwens in kleine lettertjes zei is waar. Ik had daar laatst een discussie over met mijn vriend. Die at vroeger ook gewoon zand uit een zandbak en rolde door de modder als een varkentje en was nooit ziek. Volgens mijn moeder was ik altijd bang voor de zandbak en wel een stuk vaker ziek...

En daarom zijn studenten ook niet zo vaak ziek. Het leven in vieze ruimte zorgt voor een beter afweersysteem.
En da's vast en zeker bij alle organismen het geval. Ratten staan toch zo vaak model voor mensen. Andersom kan ook best :P :D

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 4:54 pm 

shit! had ik toch nog wat meer gras moeten eten en nog lager over de grond moeten schuiven. Misschien was ik dan nu niet zo krakkemikkig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 7:29 pm 

Ja pcies! Als je voor je 8e geen kilo modder naar binnen hebt gewerkt, ben je een stuk krakkemikkiger dan de rest van de mensen :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 10:15 pm 

Zo'n stok is feest. :D Onze Dop heeft hem in 1 nacht bijna in z'n eentje achter z'n kiezen, die is er helemaal weg van. Ik had ze eerst voor Jip, Egel en Joey, maar toen keken ze er niet naar om. Egel en Joey zijn inmiddels over de bridge, Dop en Pieter zijn erbij gekomen en ineens is Jip er ook helemaal gek van. Zien eten doet eten kennelijk. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 10:26 pm 

mijn dames hebben zaterdag zo'n stok gehad maar dan de groente variant :P toch een beetje gezond doen op een ongezonde manier :angel:
het is dat ik die stok lastig voor ze had opgehangen anders hadden de dames de stok binnen 20 minuten kaal gevreten. ze willen veel delen maar zo'n stok delen ze dus echt niet met elkaar....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 30, 2008 10:28 pm 
Moderator

Toch is zo'n stok groot genoeg om met z'n vieren gezellig een groepsvreetfeest van te maken :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]