Het is nu zo nov 19, 2017 9:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: chlorella
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 8:51 pm 

Een zoetwateralg met bijzondere eigenschappen (spirulina is een zoutwateralg). Gewoon een soort groente in tabletvorm, heel gezond.
Voor de geinteresseerden, teveel info om hier te typen, dus wat links.
Het zou levensverlengend zijn en kanker tegengaan door een beter imuunsysteem en heeeeel veel meer! o.a. in onderzoek bij ratten

Ik gebruik het sinds kort dagelijks, en de ratjes ook, die zijn er dol op, als snoepje.
Iemand die hier (zelf of met huisdier) ervaring mee heeft? ? ? Ik ben heel benieuwd :knikt:

een heel boek van 39 paginas
http://www.chlorellafactor.com/

kortere info
http://www.maximumhealth.nl/chlorella.html
http://www.chlorella-alg.com/
http://www.asmi-ikben.nl/Chlorella.html

Profiel  

Berichttitel: Re: chlorella
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 9:22 pm 

Interessante tip! Zorg al voor gevarieerd eten en extra vitaminen, maar dit is het onderzoeken waard! Heb overigens wel het idee dat Mike's waslijst aan gezondheidsvoordelen die chlorella volgens hem oplevereren, lichtelijk zijn overtrokken op die befaamde Amerikaanse wijze . :P

Geef je je ratten gewoon een pilletje dan, van welk merk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 9:29 pm 

Citaat:
- Lichaamsgeuren worden minder of verdwijnen zelfs compleet.

Alleen al hierom zou ik t trouwens best willen introduceren in de ratpack :joepie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2008 10:54 pm 

ja, gewoon een pilletje. Merk kruidvat. Deze is tot nu toe de goedkoopste die ik gezien heb in verhouding, en ook geen toevoegingen. Een pil bevat 600mg chlorella, dat zou genoeg zijn voor kleine huisdieren. Er zit ook een streepje in het midden en kan gemakkelijk door de helft.
90 pillen voor 5,95 zo uit het hoofd.
Je hebt er ook (van vital green of zo) die veel meer pillen hebben maar dan van 200mg. Als je het omrekent heb je dan minder gram chlorella voor dezelfde prijs.

Zelfs al heeft het maar een beetje van die waslijst aan voordelen ben ik al blij. En het is een gezond snoepje :)

Trouwens wel langzaam opbouwen omdat het diarree kan veroorzaken als je veel gebruikt en het niet gewend bent. Mijn ratten hebben daar geen last van gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 8:45 pm 

Het zeewier is in huis. :mrgreen: Een pilletje breekt heel makkelijk in 4 stukjes, het is net houtskool. Helaas is één van de 5 er gek op, de rest knabbelt er alleen van als ze écht geen lekkerder hapje denken te krijgen. Die ene vreet dan ook een pil per dag weg (verzamelt gewoon alle stukjes), dus dat moet ik nog een beetje in de gaten houden. :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 2:44 am 

Hoe weet je dan welke hoeveelheid geschikt is per lichaamsgewicht van de rat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:28 pm 

Wat ik gelezen heb is dat voor kleine huisdieren 600mg genoeg is.
Teveel kan je bijna niet geven, het is gezonde, heel voedzame groente. De enige bijwerking die je kunt krijgen als je het niet gewend bent is dunnen poep. Dus langzaam laten wennen. Ik neem zelf 4800mg, bijna 5 g dus. Mijn ratjes krijgen per rat 1200mg oftewel 1,2gram. Het zou volgens mijn info goed zijn, of dat je genoeg neemt zeg maar, als je poep er groen van wordt. Dat is bij mij en de ratjes het geval (meer zwartig eigenlijk) sorry voor poepverhaal :oops: Maar het is niet dunne poep. Ze reageren er goed op en grissen het wild uit mijn vingers als ze 's ochtends en 's avonds elk een pil krijgen. Die wordt dan heerlijk opgeknabbeld. Daarna krijgen ze dan "de warme maaltijd". Als ze hun buik vol hebben met rijst en groente zijn ze minder happig :) Dus eerst de chlorella, maar ze vinden het echt een lekkernij. Wat ik zo grappig vind is de groene lipjes en handjes die ze ervan krijgen :applaus:

Ik doe het voor hun gezondheid, maar vind inderdaad ook dat ze minder stinken. Zoveel minder dat ik vergeten was de kooi te verschonen en een week heb gewacht terwijl ik het altijd elke 2 dagen doe. De hangmatjes waren drijfnat, dus ga toch vaker schoonmaken ook al stinken ze niet. (PS ik heb geen bodemmateriaal, daar ligt een laken/ dekbedhoes etc)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:29 pm 

mijn vader gebruikt het zijn hele leven al.. en hij heeft nu zware reuma dat hij bijna niet kan lopen. Zn gezondheid ging door dat spul mega achteruit "wat mn moeder dan zei""
... ik zou het zelf echt nooit gebruiken.. maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:40 pm 

Is dat ook bewezen of gezegd door een arts dat dit spul een negatieve uitwerking kan hebben? Want je doet een behoorlijke uitspraak hiermee ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 2:25 pm 

Yvette222 schreef:
mijn vader gebruikt het zijn hele leven al.. en hij heeft nu zware reuma dat hij bijna niet kan lopen. Zn gezondheid ging door dat spul mega achteruit "wat mn moeder dan zei""
... ik zou het zelf echt nooit gebruiken.. maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

poe, is het niet een beetje kort door de bocht om zware reuma te koppelen aan het gebruik van chlorella? :scratch: Of het alle mooie beloftes waar kan maken betwijfel ook ik, maar aangzien chlorella bestaat uit eiwitten, vitaminen en mineralen lijkt het me knap als je daar extreme klachten van krijgt.
Als ik op mn 45e borstkanker krijg zal ik ook niet snel zeggen: "dat komt omdat ik elke dag chocola heb gegeten." :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 4:16 pm 

Het enige wat ik me kan voorstellen, wanner je klachten krijgt of vermoed van chlorella, is dat het volgens de beschrijvingen ontgiftend werkt. Als je dus "vol gif" zit door slecht eten, medicijngebruik, millieuverontreiniging...dat soort dingen, dan kan dat ontgiften vervelend zijn. Gevolgen als extra vermoeidheid, pukkelige huid, zweten kan daarbij horen. Maar ik ben ook geen arts hoor, ik weet het niet.

Het bevalt mij in ieder geval goed en de ratjes lijken ook heel gezond :weetniet:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 03, 2008 12:24 am 

Ik heb er nu vanalles over gelezen inmiddels en ik moet zeggen dat ik het best eens een tijdje wil gaan proberen :-)
Naja niet ik alleen maar de ratten natuurlijk ook :mrgreen:
Wel begin ik met heel weinig zodat ik niet alles vol dunne groene poep heb gesmeerd straks :clown:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 9:58 pm 

Ze snacken hier nu ruim een week chlorella. In eerste instantie vond maar 1 van de 5 het te pruimen, maar inmiddels knagen ze zich bijna een weg door de tralies als ik het potje opendraai en de pillen in stukjes breek. :D Dat is in ieder geval positief!

Jij geeft ze dus, nu ze gewend zijn, een pil per rat Cowgirl?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 11:02 pm 

leuk dat ze het lekker vinden :P Bij mij zijn ze ook steeds enthousiaster geworden. En ik vind het zelf nu ook lekker om zo op te kauwen, moet je wel opletten dat je tanden en lippen niet helemaal groen zijn :mrgreen:

Uhm....nou, eigenlijk krijgen ze zelfs 2 pillen per rat per dag meestal. 1 in de ochtend en 1 in de avond. Ze eten er niet minder ander voer door en ik merk ook niet dat ze er last van hebben, alleen maar positief. 2 (dus totaal 1200mg) is best veel hoor....maar ja, omdat het geen negatieve bijwerkingen heeft..
Ik ben begonnen met een halfje per rat en toen een tijdje een hele.
Ik eet er zelf nu ook zeker 8 per dag, maar in verhouding krijgen de ratten nog steeds veel als je kijkt naar lichaamsgewicht. Meer ga ik ook niet geven, dat lijkt me wat te veel voor de darmpjes, en ze moeten wel goed brokjes en zo blijven eten.

Merk jij al iets aan je ratten Merel? qua geur, gezondheid of zo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2008 11:08 pm 

haha, nou zelf kauwen daar waag ik me nog niet aan. Dapper van je! :shock: Ik slik ze snel door met water. Zeewier vind ik alleen lekker in combinatie met sushi. :P

Ik denk dat het nog te vroeg is om iets over verminderde geur te zeggen. Ben waarschijnlijk ook niet de aangewezen testpersoon, omdat ik tegelijkertijd ben overgeschakeld op corbo en dus niet goed zou kunnen beoordelen waaraan verminderde stank te danken is. Ik ga de dosis eerdaags wat opschroeven en dan eens zien of de geur van hun handdoek wat minder eh..."bedwelmend" wordt. :roll: :D

Over gezondheid kan je waarschijnlijk pas iets zeggen als ze doodgaan, dat wordt een 2/3 jaren project dus. :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]