Het is nu wo nov 22, 2017 4:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 2:44 pm 

Hey allemaal!

Ik heb laatst ook al een onderwerp geplaatst, omdat mijn ratje Sjimmie op sommige plekken nogal kaar wordt (bovenop haar koppie, bij haar schouders, hals en nu ook wang!). Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik ben al 3 keer naar de dierenarts geweest en ze is op alle parasieten gecontroleerd. Ik heb ook een klein vermoeden dat Sjors haar kaal plukt, maar dit weet ik niet zeker omdat haar vacht er in het geheel niet zo mooi uit ziet. Verder heeft Sjors een stralend mooie vacht.

Nou mijn vraag: Ik wissel nog wel eens van voersoort voor de afwisseling... Want mijn dames zijn nogal kieskeurig en krijgen veel lekkers als aanvulling...eigenlijk gewoon verwend dus :shifty:
Maar zou het misschien kunnen dat Sjimmie allergisch is voor bepaald voer? Ik las dat er vachtproblemen kunnen zijn bij Reggie Rat?? Dat gebruik ik ook weleens..
Misschien is het sowieso beter om 1 soort voer te gebruiken.... Weten jullie welke het best is??

Groetjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 2:54 pm 

Ik bedoel trouwens KAAL ipv. kaar... :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 5:40 pm 
Moderator

Ik geef ze gewoon één soort voer. Dat bevalt mij en hun prima. Ik koop het spul gewoon bij de supermarkt (géén DW-bezoek!!) en ze glimmen prachtig. Rats zijn net zo kieskeurig als jij toestaat.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2009 9:42 pm 

Reggie rat kan inderdaad voor problemen zorgen, ik heb zelf ook al ratten gehad die er jeuk van kregen. Iedereen heeft andere voorkeuren voor voer, sommigen blijven bij 1 merk, anderen wisselen af en toe eens, nog anderen mengen voeders etc...

Stop eens met reggierat, de kale plekken en korstjes zouden dan stilaan weg moeten gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 10:10 am 

rattepa schreef:
Ik geef ze gewoon één soort voer. Dat bevalt mij en hun prima. Ik koop het spul gewoon bij de supermarkt (géén DW-bezoek!!) en ze glimmen prachtig. Rats zijn net zo kieskeurig als jij toestaat.....

Welk rattenvoer kun je bij welke supermarkt krijgen dan?

Mijn dames hebben HopeFarms Mouse/Rat select. Zij vinden dat geloof ik best lekker voer. En er zitten een soort bix-achtige brokken door wat meer nodige granen bevat geloof ik. Uiteraard laten ze die brokken zo lang mogelijk staan ;) .

En ik koop dat bij de DW hier in Wageningen die uit overtuiging géén dieren verkoopt: HappyPets! :D Heel incidenteel bij Pets-Place, maar alleen als ik écht voer nodig heb en bij HappyPets is het uitverkocht of ze zijn dicht ofzo

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:20 pm 

HappyPets rulez 8) . Ze sponsoren de dierenambulance ook nog, en we hebben laatst een mooie grote nieuwe vriezer van ze gekregen :D . Zie ik Pets Place allemaal niet doen :P .

Ik geef ook gewoon 1 soort voer, het zelfmengvoer van opvang Samsam. Aangevuld met extraatjes zoals groente en fruit enzo, maar dat voer is gewoon de hoofdvulling zeg maar :P.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 2:24 pm 

Ok iig geen Reggie Rat meer voor de zekerheid. Ik heb nu voer van de Praxis... het heet Bas.. vinden ze niet veel aan :nee:
Hopefarm mouse/rat select hebben ze bij mijn favoriete dierenwinkel ik denk dat ik dan daar maar gewoon bij blijf.
Ik heb nog nooit rattenvoer bij de supermarkt gezien! Zou wel handig zijn, de dierenwinkel zit niet om de hoek en de supermarkt wel..
Ik ga trouwens voor de zekerheid maandag een schimmelkweek laten zetten. Hopelijk is dat het, daar is tenminste makkelijk iets aan te doen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 3:28 pm 

Kan inderdaad aan het voer liggen, maar het kan ook best dat haar vriendinnetje haar 'barbert' en zo de kale plekjes veroorzaakt.

En het kan tóch nog mijt zijn; die kunnen vreselijk moeilijk te zien zijn. Heb je haar alleen laten controleren, of ook wel eens behandeld? Als je haar nog niet hebt behandeld dan zou ik sowieso een keertje preventief behandelen met ivermectine.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 11:46 pm 

Dank je voor de tip, maar ik denk niet dat het mijt is, want ze heeft er al twee keer een bahandeling (een prik) voor gehad.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]