O het ging over die lijst. Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal eens met de lijst. De lijst komt van een ander forum en de schrijfster geeft twee lijsten.
De eerste lijst zijn extraatjes die
met mate gegeven mogen worden. Allereerst de vraag: wat is met mate geven, één keer per week, per maand? In de lijst staan groentes, tja die kan je dagelijks geven, maar dingen als pinda's en eieren zou ik niet vaker dan één keer in de week geven.
De tweede lijst zijn dingen die niet gegeven mogen worden. En deze lijst staat in dit topic op pagina 1. Ik vind het ook vreemd dat er nonfood als tabak tussen staat. Dan zou je een oneindige lijst kunnen maken van giftige planten, plastics en gif. Daarnaast staat er dat geen vlees mag geven (uitgezonderd gekookt kippenvlees), ik geef zelf zelden vlees aan mijn ratten, maar ik weet dat het geen kwaad kan en dat meerdere mensen hier hun ratten wel vlees/ botten geven.
Ik denk dat je gewoon je gezonde verstand moet gebruiken. Wel belangrijk om te weten is dat gewone melkproducten niet goed zijn en bepaalde koolsoorten niet (ook al bestaan hier ook verschillende ideeën over, in elk geval geen groene, witte en rode kool is wat ik heb begrepen). En als je twijfels hebt, vragen, een paar mensen hier (en daar hoor ik niet bij

) weten veel over voeding.