Het is nu vr nov 17, 2017 7:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Golliwoog
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 1:29 pm 

Afgelopen zaterdag heb ik bij de dierenwinkel een Golliwoog plantje gekocht. Dit zou een aanvulling zijn op de voeding van alle knaagdieren, vogels en reptielen.

Afbeelding

Mijn vriend heeft het heel leuk in een potje gestopt waardoor het nu als een gezellige kamerplant op de tafel staat, maar éigenlijk had ik het voor m'n mutsjes gekocht! :lol:

Heeft iemand ervaringen met dit spul en is het inderdaad geschikt voor ratten? Op de site staat o.a. het volgende:

golliwoog.nl schreef:
Als Golliwoog als vers groenvoer gevoerd word neemt het dier een zelfde hoeveelheid water tot zich, wat voor de vertering een voordeel is, en gelijktijdig een teveel aan calcium afvoert. Tevens moet men in acht nemen dat Golliwoog geen hoofdvoer, maar een bijvoeding is.
Onze tip: vertrouw op uw dieren, ze zullen niet meer Golliwoog eten als ze verdragen kunnen.

Golliwoog wordt onder strenge controle, speciaal als groenvoer voor dieren geteeld.
Golliwoog is vrij van schadelijke stoffen.

Golliwoog is een ideale bijvoeding en bevat levensbelangrijke vitamines en mineralen.
Het bevat natuurlijke ballaststoffen voor een probleemloze vertering en darmflora.
Deze frisse snack is een bijzondere lekkernij voor uw huisdier, en een gezonde afwisseling van het droogvoer.
en:
golliwoog.nl schreef:
Golliwoog heeft niet alleen de bijzondere eigenschap tot het opnemen van grote hoeveelheid water, maar bevat ook de nodige celstoffen voor de knaagdieren.
Verder ontdekte men een aanzienlijke hoeveelheid ruwe as, wat betekent dat Golliwoog talrijke mineralen bevat, soms in uitermate hoge concentraties.
In het bijzonder calcium en bètacarotine (vitamine A) zijn stoffen die door de huisdieren graag gegeten wordt. Uit goede acceptatie door testdieren blijkt dat Golliwoog een uitstekend groenvoer en bijvoeder is.

Profiel  

Berichttitel: Re: Golliwoog
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 1:39 pm 

Ik heb hier verschillende plantjes met Golliwoog staan en de ratten krijgen er iedere week wat van. Ze zijn er dol op :knikt:
Zo ver ik weet is het heel gezond.

Profiel  

Berichttitel: Re: Golliwoog
BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2010 2:25 pm 

Ik heb het een keer voor mijn ratten gekocht en ze hebben erin lopen graven zodat het hele plantje naar de filistijnen was en de aarde door de hele kooi lag.. heb er wel om gelachen, maar vond het iets te duur om vaker te doen ;)

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]