Het is nu di nov 21, 2017 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 3:57 am 

ik heb even gezocht en de meeste mensen nemen ong. 15-20 gram voer per rat.
maar is er een groot verschil tussen de hoeveelheid voor mannetjes en vrouwtjes.
omdat vrouwtjes meestal wel een stukje kleiner zijn dan mannetjes, tenminste bij de mannetjes en vrouwtjes die ik gehad heb wel.
als je ze het bakje vol gooit, dus eigenlijk te veel, gaan ze dan ook overeten of stoppen ze als ze vol zijn. bij mijn mannen gaat het bakje altijd wel leeg, hoeveel ik er in gooi maar denk dat ik ze beetje te veel geef. heb 3 mannen waarvan 2 redelijk groot en ze krijgen rond 90-100 g per dag. maar vind het altijd zo zielig als ik er wat minder in doe en ze staan de volgende dag 's middags voor een leeg bakje te kijken.
en als ze niet elke dag iets lekkers erbij krijgen moeten ze dan meer hebben. ze krijgen wel elke dag een pinda of stukje brood en soms wat anders lekkers zoals kattenvoer, brinta of fruit. en ze krijgen meestal iets minder droogvoer als ze kattenvoer ofzo krijgen, omdat dat meestal ook wel een half tot heel bakje is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 5:19 pm 

Dat het bakje leeg is betekend niet altijd dat al het voer op is hoor.
Zodra ik hier het bakje vul (1zo'n ratten bakje voor 4 ratten) Is het binnen een uur leeg.
Ze verstoppen alles.....

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 8:01 pm 

mijn mannetjes zijn niet zo van het voer verstoppen. ze eten het allemaal op. dus als bij hun het bakje leeg is is het ook echt op. vind nooit iets in hun holletjes behalve mijn halve krantenbak :rattig:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2010 10:21 pm 

Ik heb meestal het idee dat ik teveel voer. Ik heb ook altijd vrij volle ratten... Ik voer 60-80 gram hardvoer (Samsam voer) per dag voor 6 damesratten. Ze eten dit helemaal op. Daarnaast krijgen ze elke dag nog lekkers. Dat varieert van van groente, fruit, pinda's, yoghurt, kattenvoer, stukje kip, etc. Ik voer er dus wel altijd naast.

Ik heb in het verleden ook mannen gehad maar ik heb nooit verschil gemaakt tussen mannen en vrouwen qua hoeveelheid voer.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 1:52 pm 
Ere-lid

Ik vind 90 tot 100 gram voor 3 ratten best wel veel, globaal, afhankelijk van het merk voer en de activiteit van de ratten, is tussen de 15 en 25 gram per rat voldoende. Zeker als er daarnaast nog extraatjes gegeven wordt.
Het maakt daarbij niet uit of het mannen of vrouwen zijn, mannen bewegen zich vaak wat minder maar hebben een groot lijf te onderhouden, vrouwen zijn dan wel kleiner maar bewegen zich juist vaak weer meer.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 3:42 pm 

ben de mannetjes nu ook wat minder aan het geven, ong. 60-70 gram totaal. volgens mij hebben ze daar ook wel genoeg aan, ze zien er niet uit alsof ze honger hebben en ze krijgen ook regelmatig wat lekkers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 3:08 pm 

Mijn vorige 2 ratjes verzamelden alles. Binnen 30 minuten was het bakje leeg.
Nu is er 1 overleden en heb ik 2 rittens erbij en nu staat het voer heel veel langer..

Afbeelding
Webs IrisH

Live like a rat, eat, sleep and have as much fun as possible!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 2:20 pm 

Ik vul gewoon het voerbakje en wanneer deze leeg is, vul ik hem weer bij... Bij mijn vorige ratjes is dat prima gegaan, ik had een actieveling die heel slank was en een mollige tante die het lekker vond om geaaid te worden en te liggen. Ik heb juist het idee, dat ze dikker worden van de extra'tjes die ze krijgen dan het standaard voer :huh: .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]