Het is nu za nov 18, 2017 9:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 8:46 pm 

ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen i.v.m. reclame, ik heb hier bij een ander forum een waarschuwing voor gekregen.
ik heb met de zoekfunctie gezocht, maar kan niet vinden wat ik zoek over dit voer.
de dierenwinkel waar ik altijd mijn voer haal, is gestopt met verkoop van schepvoer dus ben ik op zoek naar een goed alternatief.
ik had altijd reggie rat, en wil eigenlijk gemengd voer hebben. wat ik dan eventueel kan mengen met een brok (science selective).
nou heb ik supreme reggie rat original gevonden, maar is dit hetzelfde als de schep variant? en ik heb premium voer van de dierenwinkel zelf gevonden (weet niet of ik naam mag noemen). ook gemengd maar weet niet of dit 'goed' gemengd voer is.
heeft iemand ervaring met dit voer of ander gemengd voer dat goed is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 10:21 pm 

Je mag hier alle merken noemen. En wat is goed? Ik gebruik zelf Xtra Vital en dat vul ik zelf aan met Muesli en soms met noten of rauwe pasta.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 10:58 pm 

ok. zag net dat ik het ook in de titel al had gezet :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 9:43 am 

Ik heb nu een mengsel van 3 soorten. Ik had namelijk nog een kilo voer gekregen van degene waar ik de ratjes van heb.

Ik had al:
Selective Science Rat (Vinden ze heerlijk)
JR Welness Food (nog even en ik ga het zelf eten, dat ruikt lekker zeg)
Versele Laga Rat Nature (Het gaat op, dus het zal wel)

De grote brokken zijn als eerste weg samen met het gedroogde fruit en rijst e.d.
Gevolgd door de zonnepitjes, en de hoesjes vind ik altijd door de hele kooi!!
en als laatste de gewone graantjes.

Ik laat het voer meestal max twee dagen staan. Anders hou ik steeds alleen maar graantjes over in de bak.

En af en toe meng ik een paar kattebrokjes door het eten heen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 4:09 pm 

Ik zelf gebruik XtraVital gemengd met Muesli en af en toe kattenbrokken. Deze combi bevalt mij tot nu toe het beste.
Ik heb ook Reggie Rat gehad, maar daar was ik niet tevreden over. Hun poepjes werden zachter en ze begonnen heel erg te stinken. Na een week waren ze aan het voer gewend en waren de poepjes harder, maar alsnog stonken ze verschrikkelijk. Toen ik weer terug ging op XtraVital was dat meteen over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 4:15 pm 

Ik heb hier ook droge niet stinkende keuteltjes :zon:

Wel heel fijn hoor, zeker als ze rondlopen :clown:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 4:23 pm 

ik denk dat ik maar een paar soorten ga proberen en kijken wat het beste bevalt. kan ik ze één soort 1 tot 2 week voeren en dan wat anders voeren? of is dan de overstap 'te groot' ofzo? dan kan ik van 2/3 verschillende kijken wat het beste is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 9:05 am 

Ik zou niet zomaar lukraak allerlei dingen gaan voeren/testen. Daar raakt hun spijsvertering pas echt van over de rooie. Kijk wat ze lekker vinden en wat ook de juiste bestanddelen/ingredienten/voedingsmiddelen bevat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 10:24 pm 

heb nu hope farms. mijn voer was bijna op en deze bij dierenwinkel gehaald. kijken wat ze ervan vinden.
ik lees ook dat mensen met dwergkonijnenvoer mengen, met welk dwergkonijnenvoer doen jullie dat. zit daar ook verschil in of maakt dat niet uit welk merk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 12:25 am 

Om heel eerlijk te zijn ben ik absoluut geen fan van Reggie Rat voer (en volgens mij is dat pets place schepspul hetzelfde).

En dan weer wél fan van dwergkonijnenvoer (suf he, rattenvoer niet goed voor ratjes, dwergkonijnenvoer niet voor dwergkonijnen maar dan weer wel voor ratjes :P ) - ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, maar kies wel voor een voer zonder van die zwarte staafjes, bijvoorbeeld Puik Original.
Verder is het eigenlijk ook een beetje een kwestie van uitproberen en heel goed kijken hoe ze het erop doen. Maar ik zou wel langer voeren dan 1 tot 2 weken - beter wat minder verschillende uitproberen en wat beter uitzoeken waar mensen goede ervaringen mee hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:28 am 

Rapalje schreef:
maar kies wel voor een voer zonder van die zwarte staafjes, bijvoorbeeld Puik Original.

Waarom Rian? Met name omdat ik zo vaak lees hier dat de ratten de staafjes toch links laten liggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:33 pm 

daarom juist, je hebt ze met en zonder ;) als je met koopt, betaal je er wel voor maar ze eten het niet...

ik ben sinds kort ook zelf voer gaan mengen. dwergkonijnen voer - duiven voer en wat andere dingen alles bij de welkoop :-)

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 10:56 am 

De jumper in het tuincentrum heeft volgens mij van Puik dwergkonijnen voer :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 2:27 pm 

Ik gebruik Teurlings 105 door mijn mengeling, dat is dwergkonijnenvoer zonder van die zwarte staafjes, en er blijft niets liggen.
Wel op het nummer letten: 105 moet je hebben.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 10:24 pm 

ik heb nu een klein zakje hope farms en een grote zak xtra vital. ga op 1 van deze over als nieuw voer. en bij de buiter (soort welkoop) hebben ze hope farms, xtra vital en puik dwergkonijnen voer. en het is een winkel voor alleen dierbenodigdheden, dus geen dieren :thumbsup: denk dat ik hier voortaan mijn voer ga halen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]