Het is nu za nov 25, 2017 9:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 06, 2012 11:24 pm 

Beste rattenliefhebber,

Ik studeer diergeneeskunde aan de Universiteit Gent en voor mijn Masterproef (vroeger thesis, scriptie of eindwerk genoemd) ga ik samen met mijn promotor Prof. Dr. K. Hermans een onderzoek uitvoeren naar de normaalwaarden van bloedparameters bij gezelschapsratjes. Hiervoor zijn we op zoek naar mensen die met hun ratje(s) aan dit onderzoek zouden willen meewerken :).

Voor ons onderzoek zullen we bloed afnemen van een groot aantal gezonde ratjes (3 tot 18 maanden oud). Deze bloedafnames zullen gebeuren in de periode juli 2012 – april 2013. Daarnaast willen we graag onderzoeken of de leeftijd een invloed heeft op de waarde van bloedparameters. Hiervoor zullen we tussen begin maart en eind april van dit jaar bloed afnemen van een aantal jonge ratjes (3 tot 6 maanden oud). Eén jaar later zullen we van deze ratjes opnieuw bloed afnemen en dan kunnen we die waarden vergelijken met de waarden van het jaar voordien.

De bloedafnames zullen gebeuren op de faculteit diergeneeskunde in Merelbeke (nabij Gent). Een eventuele grote afstand hoeft geen probleem te zijn, daarvoor kunnen we samen met u een oplossing zoeken. Voor de bloedafname zal het ratje eventjes onder een lichte gasverdoving (isofluraan) gebracht worden. Dit is voor het ratje immers de minst stresserende manier om bloed af te nemen.